[V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry

Post autor: ELI » 16 cze 2015, o 18:41

mazur2348 pisze:dlatego te wszystkie moje pytania mogą wydawać się dziecinne
nie ma złych pytań, są tylko ch*jowe odp :lol:

Awatar użytkownika
mazur2348
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 30 maja 2015, o 11:49
Model: v40
Silnik: 1.9T
moc: 200km
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Radom
imię: Pawel

Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry

Post autor: mazur2348 » 16 cze 2015, o 18:56

W sumie może i coś w tym racji jest:)

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry

Post autor: bully » 16 cze 2015, o 20:16

Yaro pisze:To że nie pracuje na dwa cylindry to raczej wina cewki.(przynajmniej tak obstawiam) Zamień je(cewki) miejscami i sprawdź czy nie zaczęły pracować(świece) te które padły i odwrotnie.
Dokładnie!
A nie wiesz czy te dwa cylindry co nie pracują są na tej samej cewce?
Jest jeszcze jeden chytry patent by sprawdzić cewki: podczas pracy silnika odpiąć jedną i jak praca silnika się nie zmieni, to podpiąć ją z powrotem i odpiąć drugą jak silnik zgaśnie, to wtedy zrobić jak pisze Yaro i powtórzyć procedure od początku. Jak nie będzie palić na jednej konkretnej cewce to jest padnięta, jak mimo zamiany cewek nie pali na tych samych cylindrach, to cewka ok. przyczyna jest gdzie indziej.

Jeśli masz kata to oszczędne samochód przepalaj przy niedziałających cylindrach - po pewnej chwil z kata robi się żarówka.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry

Post autor: qdlaty » 16 cze 2015, o 20:36

qdlaty pisze:Jak cewka walnie, to pali na dwa gary. Jedna cewka obsługuje dwa cylindry.
Nadaję z Tapatalka
a pisałem przecież :)

może być jeszcze jeden problem. Cewki mogą być ok, może być problem z ich podłączeniem. Może kostka się rozsypała, a to się też zdarza.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry

Post autor: RIPPER » 16 cze 2015, o 21:10

Dokładnie tak jak piszesz u mnie przy słabym prądzie z wtyczki miałem poszarpywania i też mi świece zachodziły zielonym nalotem na trzonkach
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry

Post autor: qdlaty » 16 cze 2015, o 21:22

no ja miałem dokładnie tak samo, koniec końców rozebrałem wtyczki i spiąłem wszystko "na krótko"
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
mazur2348
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 30 maja 2015, o 11:49
Model: v40
Silnik: 1.9T
moc: 200km
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Radom
imię: Pawel

Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry

Post autor: mazur2348 » 16 cze 2015, o 22:02

Dzięki wielkie chłopaki za odpowiedzi jak się uda to jutro posprawdzam a jak nie to będę musiał zaczekać do weekendu

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry

Post autor: Yaro » 16 cze 2015, o 22:03

qdlaty pisze:że być jeszcze jeden problem. Cewki mogą być ok, może być problem z ich podłączeniem. Może kostka się rozsypała, a to się też zdarza.
Zamieniając cewki miejscami sprawdza się i cewkę i okablowanie(wtyczkę). Bo jeżeli ta która nie działała zadziała po zmianie miejsc znaczy że kostka lub kable padły. A jezeli nadal jest cisza z jej strony to wniosek jest jeden - szrot :-( .

A co do wypalonych zaworów, to na jednym cylindrze możliwe ale żeby dwa padły ????? jeszcze się nie spotkałem :oops:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry

Post autor: qdlaty » 17 cze 2015, o 05:30

Yaro pisze: A co do wypalonych zaworów, to na jednym cylindrze możliwe ale żeby dwa padły ????? jeszcze się nie spotkałem :oops:
Też mi sie nie wydaje. Kolejnym krokiem mozna po kolei odpinać wtrysku i zobaczyć co sie dzieje. Zawór wypalony też sie da sprawdzić bez zdejmowania głowicy.

Poki co działaj chlopaku tak jak Ci pisaliśmy i zobaczymy co będzie sie działo :)

Jakoś to naprawimy ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [V40 T4 2000r.] Chodzi na 3 cylindry

Post autor: NoViK » 17 cze 2015, o 07:03

Wypalone zawory albo krzywe ktore sie nie domykaja sprawdzasz poprzez zmierzenie kompresji na zimnym silniku z wcisnietym gazem do konca.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Różne”