[V40 2002 B4204T3] Chrobotanie na zimnym i wibracje jak stoi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
[V40 2002 B4204T3] Chrobotanie na zimnym i wibracje jak stoi
Witajcie,
zrobiło się chłodniej i co rano zaczynam zauważać dziwny objaw po odpaleniu i ruszeniu z parkingu, mianowicie:
PROBLEM: Chrobotanie z lewej strony kiedy koło jest dobijane, zawieszenie pracuje ( dźwięk przypomina jakbym miał założone za duże felgi, i przy dobiciu by obcierały o nadkole tylko jest bardziej pod nogami aniżeli z nadkola - poza tym mam koła 15' i opony o profili 65). Objaw ustępuje po pierwszych kilku kilometrach, kiedy auto się "rozrusza". Później pierwszy objaw zamienia się w wibracje które przenoszą się na kierownicę i fotele kiedy np. stoję na światłach - raz wibracje są silniejsze, raz słabsze a czasem w ogóle ich nie ma, ale bardzo rzadko. Nie wiem na ile to ma związek ale czasem też po zakończeniu jazdy, zrzuceniu na P auto zafaluje dwa razy i obroty się stabilizują - to akurat dzieje się od czasu zamontowania instalacji gazowej.
PODEJRZENIA: Jeśli chodzi o kondycję zawieszenia to jest ona bardzo dobra, obydwie półosie były wymieniane na używki i nie telepie i nie puka nic od ich strony. Może poduchy silnika? Sprawdzę je sam? Gdzie ich szukać konkretnie? Możliwe, że jak padła mi prawa półoś to dostały one po dupie bo autem telepało tak, że jechałem 100 kilometrów 3 godziny, jak na szarpaku.
Co jeszcze może dawać podobne objawy?
Z góry dziękuję za pomoc.
zrobiło się chłodniej i co rano zaczynam zauważać dziwny objaw po odpaleniu i ruszeniu z parkingu, mianowicie:
PROBLEM: Chrobotanie z lewej strony kiedy koło jest dobijane, zawieszenie pracuje ( dźwięk przypomina jakbym miał założone za duże felgi, i przy dobiciu by obcierały o nadkole tylko jest bardziej pod nogami aniżeli z nadkola - poza tym mam koła 15' i opony o profili 65). Objaw ustępuje po pierwszych kilku kilometrach, kiedy auto się "rozrusza". Później pierwszy objaw zamienia się w wibracje które przenoszą się na kierownicę i fotele kiedy np. stoję na światłach - raz wibracje są silniejsze, raz słabsze a czasem w ogóle ich nie ma, ale bardzo rzadko. Nie wiem na ile to ma związek ale czasem też po zakończeniu jazdy, zrzuceniu na P auto zafaluje dwa razy i obroty się stabilizują - to akurat dzieje się od czasu zamontowania instalacji gazowej.
PODEJRZENIA: Jeśli chodzi o kondycję zawieszenia to jest ona bardzo dobra, obydwie półosie były wymieniane na używki i nie telepie i nie puka nic od ich strony. Może poduchy silnika? Sprawdzę je sam? Gdzie ich szukać konkretnie? Możliwe, że jak padła mi prawa półoś to dostały one po dupie bo autem telepało tak, że jechałem 100 kilometrów 3 godziny, jak na szarpaku.
Co jeszcze może dawać podobne objawy?
Z góry dziękuję za pomoc.
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: [V40 2002 B4204T3] Chrobotanie na zimnym i wibracje jak
Dodam, że nigdy tego nie robiłem a dzisiaj postanowiłem sprawdzić w korku co będzie na N i drgania ustają jak ręka odjął - czyli poduchy Ok ? Kwestia adaptacji skrzyni. ? Oleju?
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2002 B4204T3] Chrobotanie na zimnym i wibracje jak
A może już się kończy. Skrzynia w sensie. Może ją zabiłeś jadąc z wywalonymi (czy wywaloną) półosią.
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: [V40 2002 B4204T3] Chrobotanie na zimnym i wibracje jak
Yaro, Tfu Tfu! Wypluj te słowa
Zrobię dzisiaj tą adaptację w formie tych czarów z ruszaniem i zatrzymywaniem się i zrzucaniem na N i D na postoju, może coś pomoże na te drgania.
Generalnie skrzynia płynnie zmienia biegi, nie ma stuków przy redukcji, żadnych uderzeń nieprzyjemnych itp. Olej miała robiony 50tys. temu. Obstawiałbym raczej właśnie poduchy ale to i tak wszystko się wyjaśni jak oddam do przetrzepania magikom z NSV.
Zrobię dzisiaj tą adaptację w formie tych czarów z ruszaniem i zatrzymywaniem się i zrzucaniem na N i D na postoju, może coś pomoże na te drgania.
Generalnie skrzynia płynnie zmienia biegi, nie ma stuków przy redukcji, żadnych uderzeń nieprzyjemnych itp. Olej miała robiony 50tys. temu. Obstawiałbym raczej właśnie poduchy ale to i tak wszystko się wyjaśni jak oddam do przetrzepania magikom z NSV.
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: [V40 2002 B4204T3] Chrobotanie na zimnym i wibracje jak
Jestem po „domowej” adaptacji - problem drgania na hamulcu zmniejszył się powiedzmy do 20% tego co było wcześniej - podejrzewam, że jak zrobię wymianę dynamiczna oleju wraz z komputerową adaptacja to będzie miód.
Pozostaje poranne chrobotanie.
Pozostaje poranne chrobotanie.
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Zapaleńcy
- Posty: 640
- Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
- Model: V40
- Silnik: B4184S9
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wa-wa
Re: [V40 2002 B4204T3] Chrobotanie na zimnym i wibracje jak
raczej pomoże ustalić możliwą usterkę. Nic nie dzieje się bez przyczyny i to kwestia czasu, aby defekt objawiał się mocniej.bonq07 pisze:może coś pomoże na te drgania.
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: [V40 2002 B4204T3] Chrobotanie na zimnym i wibracje jak
Myślę, że wiele też wyjaśni się po wymianie rozrządu, bo obecny ma już 55tys. (SKF) i jak wczoraj patrzyłem sobie jak pracuje silnik, to na moje niewprawne oko to koło w rozrządzie które jest najwyżej i najbardziej do przodu auta delikatnie drgało - ale to naprawdę minimalne odchylenia, nie wiem czy to trząsł się cały silnik podczas pracy i dlatego tak było, czy może już rozrząd traci właściwości - umawiam się na wymianę.
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Zapaleńcy
- Posty: 640
- Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
- Model: V40
- Silnik: B4184S9
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wa-wa
Re: [V40 2002 B4204T3] Chrobotanie na zimnym i wibracje jak
moim zdaniem SKF spokojnie wytrzymuje 80 tyś. km przebiegu.bonq07 pisze:obecny ma już 55tys. (SKF)
wizualnie nie jesteś tego sprawdzić na 100 %. Moim zdaniem przyczyna leży gdzie indziej.bonq07 pisze:to naprawdę minimalne odchylenia, nie wiem czy to trząsł się cały silnik podczas pracy i dlatego tak było, czy może już rozrząd traci właściwości
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: [V40 2002 B4204T3] Chrobotanie na zimnym i wibracje jak
Raven Volvo, Tak mówisz o tym SKFie? Czyli nie gorączkować się jeszcze ze zmianą? Kurde, to jest na tyle wrażliwy element, że mam jakiś taki wewnętrzny lęk, że mi pierdyknie (może dlatego, ze ojcu dwa razy się to zdarzyło - raz z jego winy a raz z winy mechaników którzy zapomnieli zmienić pompe wody i padła po 15tys od wymiany rozrządu).
Pojeździłem ostatnio trochę więcej w trasie, i na benzynie też i mam następujące wnioski - na benzynie tych wibracji na postoju praktycznie nie ma a jeśli już są to wynikają raczej z natury trzymania zapiętego napędu na hamulcu, wniosek jest taki, że to kwestia zasilania LPG pogarsza kulturę pracy.
Co do chrobotania - jak auto przejedzie trochę więcej niż 13km do pracy zaczyna wszystko grać jak należy, nić nie chrobocze nawet przy dobijaniu - podejrzewam elementy gumowe zawieszenia które po nocce przy temperaturach około 5* zaczynają sztywnieć i potrzebują więcej żeby zacząć normalnie pracować - może gumy stabilizatora, może któraś tuleja w wahaczu. Tego już się dowiem od mechanika.
Pojeździłem ostatnio trochę więcej w trasie, i na benzynie też i mam następujące wnioski - na benzynie tych wibracji na postoju praktycznie nie ma a jeśli już są to wynikają raczej z natury trzymania zapiętego napędu na hamulcu, wniosek jest taki, że to kwestia zasilania LPG pogarsza kulturę pracy.
Co do chrobotania - jak auto przejedzie trochę więcej niż 13km do pracy zaczyna wszystko grać jak należy, nić nie chrobocze nawet przy dobijaniu - podejrzewam elementy gumowe zawieszenia które po nocce przy temperaturach około 5* zaczynają sztywnieć i potrzebują więcej żeby zacząć normalnie pracować - może gumy stabilizatora, może któraś tuleja w wahaczu. Tego już się dowiem od mechanika.
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [V40 2002 B4204T3] Chrobotanie na zimnym i wibracje jak
Ja tam wolę nie ryzykować. Przy zmianie rozrządu zawsze pytam mechanika za ile zmiana i robię jak mówi. Zawsze on dobiera i kupuje części - dzięki temu w razie awarii rozrządu, wiadomo kto ponosi odpowiedzialność. Wymian nie przeciągam bo i tak zmieniam rozrząd co 2-3 lata, a pół roku czy rok dłużej mnie nie zbawi. Śmierć silnika w moim przypadku to śmierć samochodu.bonq07 pisze:Raven Volvo, Tak mówisz o tym SKFie? Czyli nie gorączkować się jeszcze ze zmianą? Kurde, to jest na tyle wrażliwy element, że mam jakiś taki wewnętrzny lęk, że mi pierdyknie
Edit:
55 tys. To już czas myśleć o wymianie.