Teraz jest 23 paź 2018, o 02:43

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 maja 2018, o 20:19 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2018, o 20:01
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 250KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Jacek
Witam. W temacie napisałem niejasno bo i usterka dość dziwaczna. Moje autko to V40 z silnikiem T4. W standardzie ma ono 200 kucyków. Moje podobno ma 250 (sprawa nie jest jasna ponieważ nie mam wykresu z hamowni a sprzęt jest od kolegi a jemu wierzę na słowo). Do meritum: ogólnie samochód jeździ bez zastrzeżeń jednak co pewien czas pojawia się problem z check engine. Do momentu kiedy auto się rozgrzeje jest ok po rozgrzaniu dzieją się cuda. Kontrolka zapala się na sekundę, w tym czasie podnoszą się obroty i za sekundę spadają a auto przygasa. Niby da się z tym jeździć ale zaparkować lub wykonać jakiś bardziej skomplikowany manewr jest rzeczą niewykonalną, ponieważ auto gaśnie. Na światłach też zdarza się, że przy ruszaniu trafia się właśnie w ten monet i jest stop. Jest to o tyle problematyczne, że samochód ma turbinę i o nią się głównie boję. W tym momencie zostały wymienione już czujniki położenia wałków, wału, sonda lambda, świece, przewody, zawór zmiennych faz rozrządu. Komputer nie wykazuje błędów. Po podpięciu na gorącym silniku jest informacja, że w chwili zapalenia się lampki bez przyczyny podnosi dawkę paliwa, po czym szybko koryguje. Jest również informacja o czujniku impulsów (nie wiem co to jest) ale nie wywala tego jako błędu. Nie wiem co jest. Mechanicy bezradnie rozkładają ręce. Nie chcę złomować tego samochodu a sprzedać w takim stanie to straszna chamówa albo strata rzędu 3tys zł.
Z góry dziękuję za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2018, o 20:26 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2017, o 20:56
Posty: 314
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 85KW/115KM
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: Szadek
imię: Radek
Walter napisał(a):
Jest również informacja o czujniku impulsów


To akurat nasunęło mi na myśl cewkę zapłonową. Fajnie jak miałbyś możliwość podmianki i przetestowania


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2018, o 20:36 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2018, o 20:01
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 250KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Jacek
Zapomniałem napisać. Pompa paliwa jest nowa (strasznie piszczała i mechanik stawiał, że to może być jej wina). Cewki były podmieniane. Turbina jest po regeneracji.
To może być problem ze sterownikiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2018, o 21:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 7768
Pochwały: 84
Model: v40
Silnik: B4204T5
moc: 200+
Rocznik: 2001
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
Podepnij zegarki. Boosta( jeżeli boisz się o turbinę) i zobacz ile dmucha. Do sprawdzenia też ciśnienie paliwa. Jeżeli podbija czasy wtryskowymi możliwe że ciśnienie paliwa leci na dół i dłuższym czasem się ratuje. Pytanie też co było modzone. Jak ktoś grzebał w sterowniku silnika mógł coś zje...ć i raczej ciężko będzie to wyciągnąć ( chyba że podmianka ecm)

Edit
I popraw temat.

Kolejny edit
Konektory cewek też lubią zakończyć żywot. Proponuję poczytać na forum tematy związane z Tpb. Może na coś trafisz interesującego.

_________________
Mody:MBC+Boost+EGT+katOFF+SARD4bar
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2018, o 21:28 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2018, o 20:01
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 250KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Jacek
W kwestii formalnej: to nie znam zwyczajów tego forum. Z doświadczenia wyniesionego z innych forów wiem, że jak się napisze w temacie np. problem z EGR a w treści wyjdzie, że to wycieraczka szwankuje (żart) to jest wielkie larum, że nabijanie postów i wprowadzanie w błąd. Nie wiedziałem jak go opisać i dałem coś takiego.

Turbina i ciśnienie są ok (według mechanika). Problem tkwi gdzieś w elektryce bo np przy wyłączonych światłach moment kiedy pojawia się kontrolka zdarza się rzadziej. Przy max obciążeniu układu elektrycznego zdarza się częściej (choć to też nie jest reguła). Modyfikacja była fabryczna bo i zawiecha jest zmianiona na bardziej sportową.

Jeszcze jedna sprawa kolega, który mnie na tę minę władował, zarżnął wcześniej silnik i ten obecny jest przekładką. Na poprzednim było wszystko elegansio a na tym coś krzaczy. Z tego co mówił to wymieniony był sam piec a osprzęt został stary.

Jestem bezradny i mam ochotę pchnąć ten samochód w staw.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2018, o 21:33 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sie 2013, o 14:21
Posty: 5194
Pochwały: 19
Model: v40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal
proszę poprawić temat albo wyląduje w koszu.

_________________
raptusowe 1.6 T4 >>KLIK<<
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2018, o 21:35 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2018, o 20:01
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 250KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Jacek
raptusek napisał(a):
proszę poprawić temat albo wyląduje w koszu.



Jak to opisać? Nie mam pomysłu. Tak żeby ktoś czytając wiedział o co chodzi. "Problem z przygasaniem"- może być?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2018, o 21:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2013, o 20:40
Posty: 8711
Lokalizacja: Siewierz
Pochwały: 10
Model: Żaba
Silnik: 2.0 HDI
moc: 136 KM
Rocznik: 2005
wiek: 30
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Walter napisał(a):
raptusek napisał(a):
proszę poprawić temat albo wyląduje w koszu.



Jak to opisać? Nie mam pomysłu. Tak żeby ktoś czytając wiedział o co chodzi. "Problem z przygasaniem"- może być?
Zwyczajnie, popatrz na standardy opisywania tematów i wszystko będzie jasne. Na górze Masz wszystko opisane
Np [S/V40 '99 1.9T].....itp.

Ja wiem, że to może głupotą, ale sprawdzales krokowca?

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2018, o 01:25 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2018, o 20:01
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 250KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Jacek
Przepraszam ale nie mogę edytować tytułu ani żadnego z moich postów. Podczas edycji tematu usunąłem niechcący nawias i nie zauważyłem braku. Gdybym mógł prosić któregoś z adminów o zmianę na "[V40 T4 00r] Chwilowy spadek obrotów i gaśnięcie" lub info jak edytować to będę wdzięczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2018, o 09:34 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2018, o 20:01
Posty: 8
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 250KM
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Jacek
Mały update. Wszystkie sugestie sprawdzone i zero rezultatów. Nawet jest pewne pogorszenie bo na stałe zaświecił się serwis.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO