Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
Janeczek1123
- Debeściak
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 lip 2017, o 09:12
- Model: v40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Lubelskie
- imię: Arek
Post
autor: Janeczek1123 » 15 sty 2018, o 17:24
viva pisze:Witajcie,
Kolejny problem w moim S40...
Ściąga go bardzo mocno w prawo, tak że muszę ciągle trzymać kierownicę. Na zbieżności mechanik mówi że wszystko jest okej, osie są równoległe i tp. Ale jak tylko puszczę kierownicę na prostej drodze to niby ustawia mi ją równo, ale sam samochód leci w prawo.
Miałem tak samo. Pomogło zamiana opon przód - tył, mimo że były wyważone.
Z oponami/felgami wszystko ok ?
-
Piotr89
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Post
autor: Piotr89 » 16 sty 2018, o 20:48
Amorki wymienia się parami. Ze ściąganiem też walczyłem. Zbieżność ustawiana dwa razy i to samo. Ludek robiący mi ustawienie drugi raz powiedział żeby przełożyć koła przód/tył, a jak to nie pomoże to na krzyż. U mnie pomogło i u Janeczek1123 też.
-
viva
- Turysta
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 10:42
- Model: s40
- Silnik: 1.9DI
- moc: 115km
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Olecko
- imię: Eugeniusz
Post
autor: viva » 22 sty 2018, o 15:02
Przekładali mi kiedy zmieniałem opony na zimowe (prawie nowe, 1 sezon jeżdżone)
Byłem 3 dni temu na kolejnej stacji, znaleźli następujące rzeczy:
1. Maglownica lata przy skręcaniu w prawo i lewo - Niestety nowych mocowań maglownicy nigdzie nie można kupić, więc nie mam pojęcia co z tym robić.
2. Luzy na prawym drążku kierowniczym - Kupiłem komplet nowych
3. Rozwalona tylna tuleja wahacza lewego - Kupiłem nową, wymienią mi w środę.
Macie jakiś pomysł na te mocowania maglownicy?
-
ELI
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
-
Kontakt:
Post
autor: ELI » 22 sty 2018, o 20:50
kupić używane mocowania i zregenerować magla.
-
viva
- Turysta
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 10:42
- Model: s40
- Silnik: 1.9DI
- moc: 115km
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Olecko
- imię: Eugeniusz
Post
autor: viva » 22 sty 2018, o 21:18
Na stacji nic mi nie wspominali że magiel trzeba robić, mowa była tylko o mocowaniach, które zresztą tylko na tym forum prywatnie znalazłem.
Ile mniej więcej kosztuje regeneracja magla oraz wymiana?
-
ELI
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
-
Kontakt:
Post
autor: ELI » 22 sty 2018, o 21:24
u mnie regeneracja 500pln, a z wymianą dodatkowo 200-300pln
na wyłączonym silniku poruszaj energicznie kierownicą (kluczyk na pozycji 1) i usłyszysz, albo nie czy jest ok
-
ldom
- Posty: 17
- Rejestracja: 5 lut 2014, o 19:50
- Model: V40
- Silnik: D41
- moc: 5
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: PLAK
- imię: Jan
Post
autor: ldom » 23 sty 2018, o 11:03
U mnie po zmianie opon z kołami z letnich alusów na zimowe stalowe ściąga na prawo - spróbuję zamienić je osiami
-
viva
- Turysta
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 10:42
- Model: s40
- Silnik: 1.9DI
- moc: 115km
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Olecko
- imię: Eugeniusz
Post
autor: viva » 27 sty 2018, o 13:55
Dobra jestem właśnie po wymianie:
-Drążków kierowniczych
-Tylnej tulei wahacza lewego (mechanik powiedział że jeszcze wymienili jakąś tam małą tulejkę za 20zł)
-Amortyzatorów tylnych.
Jest mała poprawa, pomimo tego że dalej go ściąga w prawo to już nie muszę trzymać kierownicy lekko skręconej w lewą stronę żeby jechać prosto. Ale po puszczeniu kierownicy niestety dalej leci w prawo lecz nie tak mocno.
Mocowań magla żaden sklep nie mógł mi załatwić, po prostu w żadnej hurtowni tego nie ma...
Mam jednak pomysł jak to można rozwiązać, mój brat odlewa poliuretanowe krążki do taśmociągów produkcyjnych, jest to bardzo mocny materiał ale też wydaje mi się że bardziej twardy (ale nie jestem pewien). Stąd pytanie, czy można zastąpić te gumy na maglu właśnie takimi poliuretanowymi wkładkami zamiast oryginalnej gumy?
-
ELI
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
-
Kontakt:
Post
autor: ELI » 27 sty 2018, o 17:29
te gumy
jeżeli tak to szukaj u ludzi którzy sprzedają magiel używany do v40
-
viva
- Turysta
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 10:42
- Model: s40
- Silnik: 1.9DI
- moc: 115km
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Olecko
- imię: Eugeniusz
Post
autor: viva » 27 sty 2018, o 18:04
no własnie się zastanawiam czy jesz sens wymieniać używane na używane, w najlepszym wypadku będą one miały 15 lat i 250tyś km przejechane, więc tak samo mogą w każdej chwili się posypać. Zresztą używki też bardzo ciężko znaleźć.