[S40 1.9 95KM] Drżenie kierownicy podczas hamowania.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo

Post autor: ELI » 7 sty 2018, o 20:40

przyjrzałbym się oponom, dla testów założyć letnie gumiaki i będzie wiadomo czy jedna opcja odpada.

Awatar użytkownika
#Ninja
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2017, o 16:22
Model: v40
Silnik: B4194t
moc: 200km
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: torun
imię: Jakub

Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo

Post autor: #Ninja » 7 sty 2018, o 20:41

A jak było mierzone bicie tarczy? Wg mnie bicie sporo za duże.

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo

Post autor: Yaro » 7 sty 2018, o 20:51

GregoR. pisze:Tylko jak to się ma do tarcz skoro mają książkowe bicie?
Ano ma się tak,że pomiar robisz na tarczy zimnej. Podczas jazdy się grzeje i odkształca. Efekt jest tym większy im jest wiesza temperatura tarczy.
Przechodziłem przez to. Żadne toczenie - tylko wymiana. Jak raz się wygnie będzie pływać.\
Ot. Taka moja teoria ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo

Post autor: GregoR. » 7 sty 2018, o 21:10

Yaro pisze:
GregoR. pisze:Tylko jak to się ma do tarcz skoro mają książkowe bicie?
Ano ma się tak,że pomiar robisz na tarczy zimnej. Podczas jazdy się grzeje i odkształca. Efekt jest tym większy im jest wiesza temperatura tarczy.
Przechodziłem przez to. Żadne toczenie - tylko wymiana. Jak raz się wygnie będzie pływać.\
Ot. Taka moja teoria ;)
I to już jest jakaś teoria.
Yaro, tak jak piszesz, pomiar robiłem na zimnych tarczach.
Muszę sprawdzić na zimnych tarczach czy w czasie hamowania są mniejsze drgania.
ELI pisze:przyjrzałbym się oponom, dla testów założyć letnie gumiaki i będzie wiadomo czy jedna opcja odpada.
Da się zrobić, jeszcze letnich kółek nie sprzedałem. Po niedzieli bedym działać.
#Ninja pisze:A jak było mierzone bicie tarczy? Wg mnie bicie sporo za duże.
Nie bardzo rozumiem co masz na mysli.
Jak odnosisz się do tego co podałem (0,15-0,18) to zostało to już zrobione i na zimnych tarczach z lewej strony jest prawie książkowe bo 0,05 mm, prawa strona idealna, nawet 0,03 mm.


Reasumując:
1. Założę letnie gumiaki i zobaczymy jak się zachowuje
2. Jeżeli zmiana gumiaków nic nie wniesie pomyślę o tym co napisał Yaro, tylko, że szkoda mi zakładać nowe tarcze bo jak się znowu pofalują to znowu kolejna wymiana i kolejna kasa (może przy okazji zakupić używane zwrotnice - mam dostęp do takowych poliftowych z diesla na szrocie).
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo

Post autor: Yaro » 7 sty 2018, o 21:17

GregoR. pisze:tylko, że szkoda mi zakładać nowe tarcze bo jak się znowu pofalują to znowu kolejna wymiana i kolejna kasa
A czemu miały by złapać bicie? Chyba że znowu pociśniesz do 2 na zegarku i zaczniesz ostro hamować :lol1:
GregoR. pisze:(może przy okazji zakupić używane zwrotnice - mam dostęp do takowych poliftowych z diesla na szrocie)
A podejdą z polifta?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo

Post autor: ELI » 7 sty 2018, o 21:26

Yaro pisze:Chyba że znowu pociśniesz do 2 na zegarku i zaczniesz ostro hamować
dlatego warto dołożyć trochę i mieć spokój, jedyny minus to na początku jazdy w niskich temp słabo hantlują :mrgreen:

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo

Post autor: GregoR. » 7 sty 2018, o 22:15

Yaro pisze:
GregoR. pisze:(może przy okazji zakupić używane zwrotnice - mam dostęp do takowych poliftowych z diesla na szrocie)
A podejdą z polifta?
Się okaże.
Co prawda nie słyszałem, żeby kto takiego swapa robił, więc może będę pionierem :biggrin:
Byle tylko ilość zębów w piaście się zgadzała.
Yaro pisze:
GregoR. pisze:tylko, że szkoda mi zakładać nowe tarcze bo jak się znowu pofalują to znowu kolejna wymiana i kolejna kasa
A czemu miały by złapać bicie? Chyba że znowu pociśniesz do 2 na zegarku i zaczniesz ostro hamować :lol1:
Przy takiej prędkości nie hamuje ostro, po za tym na co dzień tak nie jeżdżę, no chyba że po zimnioki na obiad do sklepu cza bedzie skoczyć :crazy:
ELI pisze:
Yaro pisze:Chyba że znowu pociśniesz do 2 na zegarku i zaczniesz ostro hamować
dlatego warto dołożyć trochę i mieć spokój, jedyny minus to na początku jazdy w niskich temp słabo hantlują :mrgreen:
Spoko spoko, wiem że przy nowych tarczach trzeba zachowywać się ostrożnie.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr89
Debeściak
Posty: 552
Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
Model: V40
Silnik: D4192T2
moc: 95
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Gdansk
imię: Piotr

Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo

Post autor: Piotr89 » 7 sty 2018, o 23:18

Poduchy mam strasznie wywalone i nic nie bije. Zużycie, tłuczenie odczuwalne dopiero na dużych uskokach (krawężnik itd). Nie wiem co ma wnieść wymiana zwrotnicy (kawał żelastwa)? Napisałeś, że pomiar bicia taki sam (w normie) czyli identyczny? Co do kół/opon/felg to miałem parę przebojów. Bicie było powyżej 110/ 120 km/h. Raz to była krzywa felga, dwa jajowata opona z alledrogo jak nówka i trzy to po zakopaniu się spadł jeden odważnik. Te rzeczy powodowały bicie przy jeździe nie przy hamowaniu.
Łożyska, sworznie, końcówki ok to może coś przy wahaczach - najlepiej podjedz na stację i powyginaj go zobaczysz czy wszystko ok ( końcówki wymieniałem na TRW i po 1,5 roku jedna ma już mały luz). Wymiany niestety generują koszta. Ja kupiłem tarcze na przód używki mayla 2 szt/ 60 zł do tego nowe klocki ATE i jest baja :mrgreen:i (nasłuchałem się już sporo o tym iż na hamulcach niema co oszczędzać, nowe itd). Może miałem farta...(części oglądałem osobiście). Toczenie tarcz pomogło i tam szukałbym problemu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo

Post autor: ELI » 8 sty 2018, o 08:22

GregoR. pisze:Byle tylko ilość zębów w piaście się zgadzała
tu jest właśnie problem możesz mieć 25 lub 26 ząbków

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo

Post autor: GregoR. » 8 sty 2018, o 12:20

Piotr89, wszystko zostanie posprawdzane. Co do zwrotnic to mam pewne podejrzenia, że mogą być trochę nie teges bo przy wymianie łożysk nie wyciskali mi piasty tylko ją wybijali także jej rant był trochę pokaleczony a taniej jest wymienić całą zwrotnice niż samą piastę na nową.

ELI, u mnie na pewno jest 25 zębów - liczone osobiście, teraz tylko ciekawostka w tych poliftowych.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”