[S40 1.9 95KM] Drżenie kierownicy podczas hamowania.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo
przyjrzałbym się oponom, dla testów założyć letnie gumiaki i będzie wiadomo czy jedna opcja odpada.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 16:22
- Model: v40
- Silnik: B4194t
- moc: 200km
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: torun
- imię: Jakub
Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo
A jak było mierzone bicie tarczy? Wg mnie bicie sporo za duże.
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo
Ano ma się tak,że pomiar robisz na tarczy zimnej. Podczas jazdy się grzeje i odkształca. Efekt jest tym większy im jest wiesza temperatura tarczy.GregoR. pisze:Tylko jak to się ma do tarcz skoro mają książkowe bicie?
Przechodziłem przez to. Żadne toczenie - tylko wymiana. Jak raz się wygnie będzie pływać.\
Ot. Taka moja teoria
-
- Volvo Fan
- Posty: 5651
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo
I to już jest jakaś teoria.Yaro pisze:Ano ma się tak,że pomiar robisz na tarczy zimnej. Podczas jazdy się grzeje i odkształca. Efekt jest tym większy im jest wiesza temperatura tarczy.GregoR. pisze:Tylko jak to się ma do tarcz skoro mają książkowe bicie?
Przechodziłem przez to. Żadne toczenie - tylko wymiana. Jak raz się wygnie będzie pływać.\
Ot. Taka moja teoria
Yaro, tak jak piszesz, pomiar robiłem na zimnych tarczach.
Muszę sprawdzić na zimnych tarczach czy w czasie hamowania są mniejsze drgania.
Da się zrobić, jeszcze letnich kółek nie sprzedałem. Po niedzieli bedym działać.ELI pisze:przyjrzałbym się oponom, dla testów założyć letnie gumiaki i będzie wiadomo czy jedna opcja odpada.
Nie bardzo rozumiem co masz na mysli.#Ninja pisze:A jak było mierzone bicie tarczy? Wg mnie bicie sporo za duże.
Jak odnosisz się do tego co podałem (0,15-0,18) to zostało to już zrobione i na zimnych tarczach z lewej strony jest prawie książkowe bo 0,05 mm, prawa strona idealna, nawet 0,03 mm.
Reasumując:
1. Założę letnie gumiaki i zobaczymy jak się zachowuje
2. Jeżeli zmiana gumiaków nic nie wniesie pomyślę o tym co napisał Yaro, tylko, że szkoda mi zakładać nowe tarcze bo jak się znowu pofalują to znowu kolejna wymiana i kolejna kasa (może przy okazji zakupić używane zwrotnice - mam dostęp do takowych poliftowych z diesla na szrocie).
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo
A czemu miały by złapać bicie? Chyba że znowu pociśniesz do 2 na zegarku i zaczniesz ostro hamowaćGregoR. pisze:tylko, że szkoda mi zakładać nowe tarcze bo jak się znowu pofalują to znowu kolejna wymiana i kolejna kasa
A podejdą z polifta?GregoR. pisze:(może przy okazji zakupić używane zwrotnice - mam dostęp do takowych poliftowych z diesla na szrocie)
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo
dlatego warto dołożyć trochę i mieć spokój, jedyny minus to na początku jazdy w niskich temp słabo hantlująYaro pisze:Chyba że znowu pociśniesz do 2 na zegarku i zaczniesz ostro hamować
-
- Volvo Fan
- Posty: 5651
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo
Się okaże.Yaro pisze:A podejdą z polifta?GregoR. pisze:(może przy okazji zakupić używane zwrotnice - mam dostęp do takowych poliftowych z diesla na szrocie)
Co prawda nie słyszałem, żeby kto takiego swapa robił, więc może będę pionierem
Byle tylko ilość zębów w piaście się zgadzała.
Przy takiej prędkości nie hamuje ostro, po za tym na co dzień tak nie jeżdżę, no chyba że po zimnioki na obiad do sklepu cza bedzie skoczyćYaro pisze:A czemu miały by złapać bicie? Chyba że znowu pociśniesz do 2 na zegarku i zaczniesz ostro hamowaćGregoR. pisze:tylko, że szkoda mi zakładać nowe tarcze bo jak się znowu pofalują to znowu kolejna wymiana i kolejna kasa
Spoko spoko, wiem że przy nowych tarczach trzeba zachowywać się ostrożnie.ELI pisze:dlatego warto dołożyć trochę i mieć spokój, jedyny minus to na początku jazdy w niskich temp słabo hantlująYaro pisze:Chyba że znowu pociśniesz do 2 na zegarku i zaczniesz ostro hamować
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo
Poduchy mam strasznie wywalone i nic nie bije. Zużycie, tłuczenie odczuwalne dopiero na dużych uskokach (krawężnik itd). Nie wiem co ma wnieść wymiana zwrotnicy (kawał żelastwa)? Napisałeś, że pomiar bicia taki sam (w normie) czyli identyczny? Co do kół/opon/felg to miałem parę przebojów. Bicie było powyżej 110/ 120 km/h. Raz to była krzywa felga, dwa jajowata opona z alledrogo jak nówka i trzy to po zakopaniu się spadł jeden odważnik. Te rzeczy powodowały bicie przy jeździe nie przy hamowaniu.
Łożyska, sworznie, końcówki ok to może coś przy wahaczach - najlepiej podjedz na stację i powyginaj go zobaczysz czy wszystko ok ( końcówki wymieniałem na TRW i po 1,5 roku jedna ma już mały luz). Wymiany niestety generują koszta. Ja kupiłem tarcze na przód używki mayla 2 szt/ 60 zł do tego nowe klocki ATE i jest baja :mrgreen:i (nasłuchałem się już sporo o tym iż na hamulcach niema co oszczędzać, nowe itd). Może miałem farta...(części oglądałem osobiście). Toczenie tarcz pomogło i tam szukałbym problemu.
Łożyska, sworznie, końcówki ok to może coś przy wahaczach - najlepiej podjedz na stację i powyginaj go zobaczysz czy wszystko ok ( końcówki wymieniałem na TRW i po 1,5 roku jedna ma już mały luz). Wymiany niestety generują koszta. Ja kupiłem tarcze na przód używki mayla 2 szt/ 60 zł do tego nowe klocki ATE i jest baja :mrgreen:i (nasłuchałem się już sporo o tym iż na hamulcach niema co oszczędzać, nowe itd). Może miałem farta...(części oglądałem osobiście). Toczenie tarcz pomogło i tam szukałbym problemu.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo
tu jest właśnie problem możesz mieć 25 lub 26 ząbkówGregoR. pisze:Byle tylko ilość zębów w piaście się zgadzała
-
- Volvo Fan
- Posty: 5651
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [S401.9DiT2 99]Drżenie kier. i ped. hamulca podczas hamo
Piotr89, wszystko zostanie posprawdzane. Co do zwrotnic to mam pewne podejrzenia, że mogą być trochę nie teges bo przy wymianie łożysk nie wyciskali mi piasty tylko ją wybijali także jej rant był trochę pokaleczony a taniej jest wymienić całą zwrotnice niż samą piastę na nową.
ELI, u mnie na pewno jest 25 zębów - liczone osobiście, teraz tylko ciekawostka w tych poliftowych.
ELI, u mnie na pewno jest 25 zębów - liczone osobiście, teraz tylko ciekawostka w tych poliftowych.