[v40 1.9 Di 99r] JC5 225 wsteczny (to nie tulejki wybieraka)

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Michau
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 12:04
Model: v40
Silnik: 1.9 95kM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: B-G
imię: Michau

[v40 1.9 Di 99r] JC5 225 wsteczny (to nie tulejki wybieraka)

Post autor: Michau » 8 kwie 2014, o 15:11

witam kolegów! Mam problem ze słynna JC5 225. Mianowicie po wymianie skrzyni na używaną (nie udało mi się kupic regenerowanej ze względu na uszkodzoną obudowe w zdemontowanej) i problem polega wyglada nastepujaco:
1. Wybierak wyregulowany, podłączony z nowymi tulejkami wybieraka - wszystkie biegi wchodzą i samochód jedzie. Brak możliwości wbicia wstecznego.
2. Drążek wybieraka odłączony od łapy wybieraka - brak problemow ze znalezieniem biegów od 1 do 5 natomiast wsteczny "zablokowany"? Skrzynia zachowuje sie jakby tego wstecznego nie było. Po podniesieniu łapy wybieraka do góry i podjęciu próby wbicia wstecznego, jest opór.
Mechanik postawił na uszkodzony synchronizator. Ale chciałbym dowiedzieć się czy ktoś z Was miał podobny problem? Wiem że JC5 225 jest sławna skrzynia obfita w różnego rodzaju awarie i usterki i licze że ktoś miał podobny przypadek i może mi coś w tym temacie doradzić. Mam nadzieje że obejdzie się bez kolejnego demontażu skrzyni. Z góry dziękuje za pomoc!

Awatar użytkownika
Goblin
Administrator
Posty: 947
Rejestracja: 16 kwie 2013, o 21:01
Model: V40
Silnik: 1.9 Di
moc: 95KM
Rocznik: 1999
wiek: 30
Skąd jesteś?: Poznan
imię: Krzychu

Re: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW!!! Nigdy więcej nic od Żabojadów!

Post autor: Goblin » 8 kwie 2014, o 15:14

Ja mam swojego 6 lat i tylko wymieniłem też olej i uszczelkę kapy 5 biegu
Obrazek

Awatar użytkownika
quartz
Debeściak
Posty: 311
Rejestracja: 4 lut 2014, o 16:20
Model: v40
Silnik: 1,9TD 90 KM
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Janów Lubelski
imię: Rafal

Re: SKRZYNIA BIEGÓW!!! Nigdy więcej nic od Żabojadów!

Post autor: quartz » 8 kwie 2014, o 15:22

a 3 bieg wchodzi i "wychodzi" normalnie? Nie ma żadnych zgrzytów/stuków/zacięć czy innych nienormalnych objawów?

Awatar użytkownika
Michau
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 12:04
Model: v40
Silnik: 1.9 95kM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: B-G
imię: Michau

Re: SKRZYNIA BIEGÓW!!! Nigdy więcej nic od Żabojadów!

Post autor: Michau » 8 kwie 2014, o 15:29

Mechanik oszacował "zmielony" mechanizm różnicowy. Zakupiłem tą używke i w niej nie wchodzi wsteczny. Mam ją założoną na aucie. Każdy bieg z wyjątkiem R wchodzi dobrze. No może 3 bieg jest oporniejszy. Natomiast R nie można znaleść ani lewarkiem zmiany biegów, ani bezpośrednio używając łapy wybieraka. Poprostu podnosząc łape wybieraka do gory i próbując załączyć wsteczny jest opór. Tak jakby tego biegu tam nie było.

Awatar użytkownika
quartz
Debeściak
Posty: 311
Rejestracja: 4 lut 2014, o 16:20
Model: v40
Silnik: 1,9TD 90 KM
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Janów Lubelski
imię: Rafal

Re: SKRZYNIA BIEGÓW!!! Nigdy więcej nic od Żabojadów!

Post autor: quartz » 8 kwie 2014, o 15:35

A kołek który zapobiega wrzuceniu podwójnego biegu? tzw "fasolka" ? mówił coś o tym?

Awatar użytkownika
Michau
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 12:04
Model: v40
Silnik: 1.9 95kM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: B-G
imię: Michau

Re: SKRZYNIA BIEGÓW!!! Nigdy więcej nic od Żabojadów!

Post autor: Michau » 8 kwie 2014, o 15:38

Nie wspominał o niczym. Ale mówimy teraz o tej założonej na aucie bez wstecznego? Czy o tej ze zmielonym mechanizmem? Bo sie pogubiłem.

Awatar użytkownika
quartz
Debeściak
Posty: 311
Rejestracja: 4 lut 2014, o 16:20
Model: v40
Silnik: 1,9TD 90 KM
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Janów Lubelski
imię: Rafal

Re: SKRZYNIA BIEGÓW!!! Nigdy więcej nic od Żabojadów!

Post autor: quartz » 8 kwie 2014, o 15:44

o tej którą masz teraz, tam gdzie nie wchodzi wsteczny.

1. zbadaj czy w środku skrzyni jest taki kołeczek, mniej więcej centymetrowy, to jest taka blokada zapobiegająca wrzuceniu dwóch biegów naraz. sprawdz czy jest

2. napisz czy jest różnica we wrzucaniu działających biegów przy odpalonym i zgaszonym silniku

Awatar użytkownika
Michau
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 12:04
Model: v40
Silnik: 1.9 95kM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: B-G
imię: Michau

Re: SKRZYNIA BIEGÓW!!! Nigdy więcej nic od Żabojadów!

Post autor: Michau » 8 kwie 2014, o 15:48

1. Jeśli mógłbyś mi jeszcze powiedzieć gdzie on dokładnie jest? Bo nawet nie wiedziałem że takie coś istnieje.

2. na włączonym minimalnie ciężej, ale to dosłownie minimalnie.

Awatar użytkownika
quartz
Debeściak
Posty: 311
Rejestracja: 4 lut 2014, o 16:20
Model: v40
Silnik: 1,9TD 90 KM
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Janów Lubelski
imię: Rafal

Re: SKRZYNIA BIEGÓW!!! Nigdy więcej nic od Żabojadów!

Post autor: quartz » 8 kwie 2014, o 15:57

musisz rozebrać skrzynię, jest w środku, rozpołowisz to zobaczysz.

nie mam wcale pewności, że to może być przyczyna, działam trochę na ślepo i mówię co było w autach widzianych przeze mnie i jak udało się zaradzić

wogóle to proponowałbym skontaktować sie z Renault i zdobyć cały schemat tej skrzyni, krok po kroku.

Awatar użytkownika
Michau
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 12:04
Model: v40
Silnik: 1.9 95kM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: B-G
imię: Michau

Re: SKRZYNIA BIEGÓW!!! Nigdy więcej nic od Żabojadów!

Post autor: Michau » 8 kwie 2014, o 16:03

Aha. Najechętniej skontaktowałbym się ze stacją demontażu pojazdów i oddałbym go w rece "specjalistów". Jeszcze pytanie. Nie ma możliwosci zdiagnozowania usterki tego wstecznego bez zdejmowania skrzyni?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”