Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
RIPPER
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: RIPPER » 24 lis 2017, o 23:11
darecki666 pisze:Z mierzona kompresja innym sprzetem. i..... dalej ma 9 na każdym cylindrze.
Z mierzony tps na wolnych 0.64V wraz ze wzrostem obrotów rośnie.
Zmierzyłem wtryski okolo 13.6v na wolnych obrotach, dodając gazu napięcie spada 13V i niżej. Na odpietych wtryskamch 3.8V , każdy wtrysk mierzony tak samo.
Wtryski zmieniałem miejscami.
Pi tym zabiegu odpinajac 1 wtrysk nic się nie dzieje. odpinajac drugi tez nic się nie dzieje. odpinajac 3i 4 wcześniej gasl teraz nie gaśnie ale znaczącą spadają obroty i telepie silnikiem.
to nie możliwe musi dostawać paliwo jakoś chodzi na dwa gary czy na 3
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
NoViK
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Post
autor: NoViK » 24 lis 2017, o 23:16
Co do pomiaru kompresji to robiłeś to z gazem w podłodze? Bo dziwnie niskie masz ciśnienie tam.
-
docencik
- Turysta
- Posty: 24
- Rejestracja: 8 sie 2015, o 11:22
- Model: S40
- Silnik: B4204T2
- moc: 165
- Rocznik: 2000
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: pomorskie
- imię: Andrzej
Post
autor: docencik » 25 lis 2017, o 00:56
Cuda na kiju
Jak da radę, wykręć pierwszą sondę lambda i odpal bez niej. To tak w razie zapchanego wydechu.
-
darecki666
- Debeściak
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:36
- Model: V40
- Silnik: B4164S2
- moc: 109
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Chelm
- imię: Darek
Post
autor: darecki666 » 25 lis 2017, o 05:24
Katalizatora nie mam jest wstawiony tłumik gwiazdkowy.
Cisnienie mierzone na full otwartej przepustnicy tak jak byc powinno. Jakie powinno być ksiązkowe cisnienie dla tego silnika?
Kupiłem dwa wtryski po 14zeta zmienie i zobacze co wyjdzie
-
szmergiel
- Debeściak
- Posty: 188
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Chotomow
- imię: Marcin
Post
autor: szmergiel » 25 lis 2017, o 09:58
Ja zamiast kompresji robię pomiar szczelności cylindrów. Problemy to: musisz mieć kompresor i dobry tester, bo te z Allegro po 100 pare pln są złe, nie maja zwężki i bez przerobienia nic nie pokażą. Możesz mięc wypalona uszczelkę między garami. Wtedy pomiar kompresji może wypadać w miarę a test szczelności pokaże ze gazy uciekają. Chyba zamiast kupować kolejne fanty, czas zdjąć czapkę.
-
docencik
- Turysta
- Posty: 24
- Rejestracja: 8 sie 2015, o 11:22
- Model: S40
- Silnik: B4204T2
- moc: 165
- Rocznik: 2000
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: pomorskie
- imię: Andrzej
Post
autor: docencik » 25 lis 2017, o 14:42
darecki666 pisze:Katalizatora nie mam jest wstawiony tłumik gwiazdkowy.
Miałem kiedyś taki przypadek w Astrze że tłumik końcowy miał zarwaną przegrodę i wełna z komory zapchała przelot. Silnik dusił się spalinami. Można książkę napisać nt. ewentualnych przyczyn dla Twojego silnika.
Nie lepiej zaciągnąć do speca od silników i w 30 min to ustali jeśli nie będziesz mu na ręce patrzył? Ustal że płacisz za efekty a nie za wymianę części i gdybanie.
-
darecki666
- Debeściak
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:36
- Model: V40
- Silnik: B4164S2
- moc: 109
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Chelm
- imię: Darek
Post
autor: darecki666 » 25 lis 2017, o 17:15
Było dwóch mechaników. Diagnoza rozrząd. rozkręcić kolo pasowe i sprawdzić rozrząd.
-
docencik
- Turysta
- Posty: 24
- Rejestracja: 8 sie 2015, o 11:22
- Model: S40
- Silnik: B4204T2
- moc: 165
- Rocznik: 2000
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: pomorskie
- imię: Andrzej
Post
autor: docencik » 25 lis 2017, o 18:40
Tylko że rozrząd działa na wszystkie gary tak samo. To nie v-ka ni żaden boxer żeby na dwa cylindry nie reagował ze wszystkich czterech.
-
darecki666
- Debeściak
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:36
- Model: V40
- Silnik: B4164S2
- moc: 109
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Chelm
- imię: Darek
Post
autor: darecki666 » 26 lis 2017, o 20:28
Nurtowało mnie to co powiedzieli mechanicy ze rozrząd przeskoczył bo jak ustawili wałki rozrządu na znakach to 1 cyl od rozrządu nie był w GMP.
Rozebrałem więc wszystko jeszcze raz wyjąłem napinacz żeby lepiej wszystko widzieć i... na wałkach kreski pokrywały się z wycięciami na obudowie paska rozrządu a na dole dwa zęby z nacięciami byłu po obu stronach znaku/kreski na tym odlewie.
W takim ustawieniu rozrządu tlok 1 cyl nie jest w GMP a pośrodku. Gdzies w innym temacie o przedliftowym rozrządzie doczytałem ze tłoki maja być równo wszystkie. Czy to się zgadza?
-
NoViK
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Post
autor: NoViK » 26 lis 2017, o 21:07
W modularnych silnikach volvo 4 cylindrowych wszystkie cylindry mają być w linii! Za rozrusznikiem masz zaślepkę na blokadę wału i ona ustala położenie wału przy zakładaniu rozrządu. Są jeszcze znaki na kole rozrządu na wale i na pompie oleju.