[V40 2.0T, 160 KM, 1998R] Modernizacja instalacji LPG

Wszystko co związane z instalacjami gazowymi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
pawlack
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2016, o 11:25
Model: V40
Silnik: B4204T
moc: 160 KM
Rocznik: 1992
wiek: 99
Skąd jesteś?: Pcim
imię: P
Lokalizacja: Pcim

[V40 2.0T, 160 KM, 1998R] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: pawlack » 19 lis 2016, o 13:36

Witam,

Kilkanaście dni temu zakupiłem nieco zapuszczone Volvo V40, ale instalacja gazowa jaka jest w nim zamontowana oraz jak jest zestrojona to istna tragedia.
Obecna instalacja LPG ma następującą konfigurację:
- Tragiczny reduktor Tomasetto AT-09
- Wtryskiwacze: Matrix HD344
- Elektronika: Stag 200-4

Z dokumentów, które dostałem od sprzedawczyni wynika, że instalacja od momentu montażu nie była ani razu regulowana. Na razie zmieniłem butlę LPG, bo w starej skończyła się homologacja, zmieniłem filtr fazy lotnej i ciekłej oraz wgrałem najnowsze oprogramowanie do komputera STAG. Teraz przyszła kolej na reduktor, wtryski, a potem strojenie.

W pierwszej kolejności chcę zmienić reduktor, moje typy to:
- KME Tur6
- KME Siler S6
- AC R01
- Scorpion ST

Który z tych reduktorów, by się najbardziej sprawdził w tym aucie?

Natomiast co do wtrysków to na razie w ramach cięcia kosztów listwa wtryskowa Matrix zostanie wyczyszczona, dysze zostaną rozwiercone na 3 mm i zobaczymy czy obsłuży moc tego silnika. Docelowo chciałbym założyć wtryski AC W02, chyba że macie jakieś inne propozycje w podobnej cenie? :)

Pozdrawiam

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [V40 2.0T, 160 KM, 1998R] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: Magik123 » 20 lis 2016, o 16:52

Bierz czewronego AC, ja wczoraj założyłem i jest bardzo dobrze, spadki z 1.35 do 1.28 przy bucie. Cena niska. Silver jest lekko przy słaby tzn ma większe spadki. Ogólnie Z KME to albo GOLD GT albo Twin, ale Twin to przerost formy nad treścią. Dodam że ja mam doładowanie 1 bar czyli okolice 200KM. W serii będzie łądnie i stabilnie pracował przy 1.1-1.2 bara

Tylko żeby to hulało to zasilanie i wielozawór musi być na 8 i elektrozawór BFC Valtek czy OMB tutaj bierz co chcesz. Można to zostawić na fi6 ale szkoda żeby później były jakieś spadki bo trzeba wymieniać, później ustawiać itd.

Filtr Alex lub zwykły 16/2x12, robisz kompensację na listwie, adapterach czy co tam zechcesz i będzie ładnie to chodziło. Można bez kompensacji, ale nie zaszkodzi zrobić.

Wtryski Barracuda 130, ale jak chcesz coś podnosić później moc to albo od razu Niebieską Hanę albo Herculesy BF I1000 lub I3000 miałem i polecam.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40 2.0T, 160 KM, 1998R] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: savage » 21 lis 2016, o 15:29

Magik123 pisze:Bierz czewronego AC, ja wczoraj założyłem i jest bardzo dobrze, spadki z 1.35 do 1.28 przy bucie.
Możesz jeszcze coś więcej powiedzieć?
Ten spadek który napisałeś to jakaś rewelacja by była. Jak jest z ciśnieniem na WOT pod koniec obrotomierza np. na 3 biegu?
Jak przerosty ciśnienia przy cutoff? i przede wszystkim jak wygląda ciśnienie na zimnym silniku i jak po porządnym wygrzaniu o ile się zmienia? Sam chciałem wpakować czerwonego AC, ale opinie o nim są skrajne.

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [V40 2.0T, 160 KM, 1998R] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: Magik123 » 21 lis 2016, o 16:27

Teraz mam ciśnienie 1.25, spadek przy max bucie na chwile jest do 1.10 bara ale zaraz sie odbudowuje i trzyma 1.2 do końca.
Cisnienie z rana jak mialem ustawione 1.35 bylo ok 1.50 ale po przejsciu na gaz po 10 min spadlo na 1.36, także jest ok, tym bardziej ze redek jest nowy, zobaczymy po 1000km.

Przy cut off jest ok 2.5 bara ale to z wysokich obrotow, normalnie nie przekracza 2 barow.

Też czytalem opinie i nie bardzo mialem chęc go brac, ale jak mialem zaplacic 400 zl za GT to zaryzykowalem tego i póki co jest dobrze. Male wahania ciśnienia bedzie miec każdy, bo to zależy od wielu czynników.

Nie mniej auto zapierdala nie porównywalnie do Silvera ktory mial spadki z 1.4 do 0,9
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40 2.0T, 160 KM, 1998R] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: savage » 21 lis 2016, o 21:34

To zrobiłeś ferment chyba kupię :biggrin:

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [V40 2.0T, 160 KM, 1998R] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: Magik123 » 3 gru 2016, o 08:27

Zrobione już ok 1500km, w miedzy czasie dołożyłem filtr Ultra, 16/12/12 i mogę potwierdzic że jest ok, wahania ciśnienia sa znikome, rano 1.30, po 5 minutach już jest 1.25 a po pełnym nagrzaniu 1.2. Nie wiem, może ja trafiłem na dobry egzemplarz albo je już poprawili. Ja mam ten z centralnie umieszczoną śruba do przykręcenia, a są jeszcze z 3 śrubami, nie wiem który jest młodszy a który starszy.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [V40 2.0T, 160 KM, 1998R] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: Magik123 » 20 sty 2017, o 20:35

U mnie było tak


Obrazek
Obrazek

Jest tak

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [V40 2.0T, 160 KM, 1998R] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: RIPPER » 20 sty 2017, o 21:10

Z reduktorami to tez bywa różnie każdy ma coś ,, nie wiem co bym polecał

Np VisuS w cecie ma 2x czarny AC które dziwnie się zachowują ...

Co do wytrysków to ja bym brał polecane i sprawdzone już barakudy u mnie w 850 tce przepracowały już ok 50 Tys i nic im nie dolega .

to masz ten słabszy matrix on chyba miał coś ok ponad 30 /cyl no i ten reduktor ,.. masakra jakaś

dawało radę może do 2500 rpm .. przy WOT musiała być miazga

sprawdz dokładnie silnik ja bym zaczął od kompresji choć jak go nikt nie pałował do obcinki to może mu krzywdy nie zrobił ..

ale świece pewnie białe ..

Stagom 200 lubiły padać układy odpowiedzialne za odczyt czasów bo miały słabe te zabezpieczenia ,,,wiec jak ci kiedyś zacznie chodzić na 3 gary będziesz wiedział


choć jest to pierwsza sekwencja AC jeśli się nie mylę i miałem taką samą ustawiasz mnożnik choć nie ma tych tysiąca gadzetów korekto od korekt itp ,, ktorych rzadko kto ustawia
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
pawlack
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2016, o 11:25
Model: V40
Silnik: B4204T
moc: 160 KM
Rocznik: 1992
wiek: 99
Skąd jesteś?: Pcim
imię: P
Lokalizacja: Pcim

Re: [V40 2.0T, 160 KM, 1998R] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: pawlack » 9 lut 2017, o 13:50

Ze względu na to, że miałem inne poważniejsze wydatki związane z autem instalacja LPG została na razie zmodyfikowana w następujący sposób:
- wymiana Alaski AT-09 na KME Silver
- wymiana wszystkich spękanych węży
- wtryski bez dysz

Po ustawieniu dość dużego ciśnienia na 1,4 Bar wtryski dają radę w całym zakresie obrotów, ale już tak na słowo honoru. Co do reduktora nie mam żadnych uwag, bez problemu daje radę z tym silnikiem. Auto chodzi równo, ma moc, mało pali, jednak jak przyjdzie ocieplenie i tak będę zmieniał wtryski na wydajniejsze.

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [V40 2.0T, 160 KM, 1998R] Modernizacja instalacji LPG

Post autor: Magik123 » 11 lut 2017, o 22:35

Silver do turbo jest kiepski z trzech powodów, pierwszy to taki że się mocno pompuje podczas CutOff do ponad 4 barów, drugi że przez to pompowanie potrzafi puszczac gaz do układu chłodzenia a trzeci że nie wyrabia w tym silniku nawet w serii, to że auto jedzie i chodzi równo nie znaczy że reduktor jest dobry, spadki na pewno ma spore, trzeba było brac TURa, jest o wiele stabilniejszy. Ale to i tak zawsze lepiej niż Alaska.

Czy wtryski i reduktor dają rade to sprawdzisz sondą szerokopasmową, bo na oko to niewiele zobaczysz, to że nie pentlą nie znaczy że u góry nie jest za sucho. Co z korektami PB? Sprawdzałeś chociaż na jakim sa poziomie? Bo ustawienia na mapki to dobre w wolnossącym 1.6 a nie tutaj gdzie już przy 3 tyś rpm potrafi być ubogo mimo tego że mapa LPG pokazuje że jest ok. Jak już tak ustawiasz to chociaż podłacz jakieś OBD i zobacz jakie sa korekty w CL i co sonda pokazuje przy bucie, zresztą w programie to zobaczysz, to chociaż ustaw sobie tak by w OL lało na bogato, zawsze to lepiej niż jak będzie sucho.

Ogólnie już cos tam polepszyłeś, do serii jeszcze jakies wtryski i bedzie wsio śmigać, chociaż jak by Cie kiedys naszło na jakies MBC to znowu reduktor bedziesz zmieniać więc jestem zdania że lepiej załozyć ciut wiekszy niż na styk.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG/CNG”