oj można go trochę ożywić, a zacząłbym od egra i przepływki...Majale pisze:Bo z tego silnika dużo nie wyciągniesz.
[v40 1.9 Di 95km] Modyfikacje silnika, zwiększenie mocy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
[v40 1.9 Di 95km] Modyfikacje silnika, zwiększenie mocy
-
- Debeściak
- Posty: 227
- Rejestracja: 29 gru 2013, o 19:43
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 1999
- wiek: 66
- Skąd jesteś?: Mokotów
- imię: Marek
Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa
Myślę że szkoda zachodu, to jest muł roboczy do przemieszczania w miarę wygodny sposób zacnych czterech literELIMINATOR pisze: oj można go trochę ożywić, a zacząłbym od egra i przepływki...
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa
e tam, w porównaniu z tym co miałem a teraz mam jest duża różnica. Oczywiście pocisk to nie będzie, ale nie po to się kupuje klekota...
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2013, o 13:40
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Leszcz
- imię: Rysiek
Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa
Jesteś w błędzie, można trochę wyciągnąć, tylko trzeba wiedzieć jakMajale pisze:Bo z tego silnika dużo nie wyciągniesz.
Samo MBC raczej nic nie daje, oprócz lepszego samopoczucia kierowcy. Ja nie odczułem różnicy pomiędzy doładowaniem 0,95b, a 1.5b.....
Tak jak napisał ELIMINATOR, trzeba zacząć od wywalenia egr. Nie wiem o co chodziło z przepływomierzem (poza jego wyczyszczeniem z nalotu) ?
Sam jestem na etapie wyciśnięcia z tego motoru trochę więcej KM i Nm, i można niewielkim kosztem to zrobić. Zobaczymy co z tego wyniknie. O efektach u Was nie napiszę, bo mam poblokowane 3/4 forum
Ale pochwalę się, sami wiecie gdzie
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa
dokładniekania pisze: Nie wiem o co chodziło z przepływomierzem (poza jego wyczyszczeniem z nalotu) ?
u mnie jest o niebo lepiej, mam na 1.1 bara i jest super, do tego wywalony kat i wrzucony filterek k&n(jeździłem dwa dni na papierzaku jak umyłem k&n i różnica jest zdecydowanie na + dla k&n), do tego jeszcze dla zasady wskoczył własnej produkcji Oil catch tank puszczony w glebę...kania pisze:Samo MBC raczej nic nie daje,
co do egr to oczywista oczywistość że zatykamy ewentualnie demontujemy całkowicie... czeka mnie jeszcze chipowanie jak jeszcze go będę miał i wtedy zjem szybko sprzegło , niestety nie robią wzmacnianego do tego wozidła....
te podstawowe zmiany nie robią z tego motorka wyścigówki, ale zdecydowanie lepiej się odpycha i szybciej się wkręca do 4tysi...
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2013, o 13:40
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Leszcz
- imię: Rysiek
Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa
Robiłeś hamowanie ?ELIMINATOR pisze:u mnie jest o niebo lepiej, mam na 1.1 bara i jest super
Zauważ że 1.1 bara będzie dmuchało dopiero przy obrotach około 3k, i to doładowanie bardzo powoli wstaje.
Trzeba zrobić tak, aby rosło szybciej, i w mniejszym zakresie obrotów.
Wtedy będzie pałer
Wstrzymaj się z tym. Jest inny sposób, tylko muszę go potwierdzić na własnej skórzeELIMINATOR pisze:czeka mnie jeszcze chipowanie
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa
kania, samo MBC daje nam dużo wcześniej moment obrotowy a to jest chyba najistotniejsze bo KM to robią wrażenie na aukcjach internetowych.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2013, o 13:40
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Leszcz
- imię: Rysiek
Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa
Nie w tym silniku dizla.Dominik pisze:samo MBC daje nam dużo wcześniej moment obrotowy
Bo niby dlaczego ma dawać większy moment ? Aktuator otwiera wastegate przy ciśnieniu około 0.9b (u mnie było to 0.95b), a to ciśnienie pojawia się dopiero powyżej 2.5k obrotów (w zależności od biegu)
Max moment w tym silniku jest w granicach 2-3k obr.
Ecu nie zareaguje na wzrost doładowania, ponieważ nie ma odpowiedniego czujnika, który to doładowanie mierzy (w poliftach dci jest dopiero map sensor). Co za tym idzie, nie zwiększy dawki paliwa, więc nie ma mowy o wzroście momentu po samym podniesieniu doładowania.
Niebawem potwierdzę to na hamowni, aby była jasność.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [v40 1.9 Di 95km] Modyfikacje, przyrost mocy
dla sprostowania, modyfikacje które robiłem u siebie miały na celu ożywienie muła i jestem bardzo zadowolony z tego co osiągnąłem(od czasu do czasu jeździ nim moja najmilejsza i twierdzi że jest kolosalna różnica) bardzo małym kosztem, moim zdaniem optymalne wartości tego klekota można osiągnąć tylko po profesjonalnym chipie...
tu jest 0,9 bara bez MBC
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eLCQpL6P3XU[/youtube]
a tu 1.1bara
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CvK4SJ0GEEI[/youtube]
tu jest 0,9 bara bez MBC
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eLCQpL6P3XU[/youtube]
a tu 1.1bara
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CvK4SJ0GEEI[/youtube]
-
- Debeściak
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 15:45
- Model: 407 SW
- Silnik: 1.8 B+G
- moc: 116 KM
- Rocznik: 4
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Pawel
Re: [v40 1.9 Di 95km] Modyfikacje, przyrost mocy
Widaje mi się, że ECU na podstawie danych z przepływomierza, czujnika temp powietrza i ciśnieniomierza jest w stanie nieco skorygować dawkę paliwa a przede wszystkim kąt wtrysku. Jednak z uwagi na brak czujnika doładowania nie ma tutaj mowy o całkowitej zmianie mapy, brak sondy lamda także ogranicza korekcję nawet po MAF.
Moim zdaniem MBC nie z powoduje poprawy momentu obrotowego z dołu, zgodzę się z przedmówcą kania, że tam gdzie już przed modyfikacjami otwierał się zawór Westegate tak po modyfikacjach turbo dalej pompuje do wartosci ustalonej przez MBC.
Aby uzyskać większe doładowanie przy niższych obrotach kłania się tylko mniejsza turbina badź taka z ze zmienną geometria.
Mimo wszystko uważam, że T2 to bardzo udany jak i rozwojowy silnik, zawsze można zrobić profesjonalny chip tuning.
ELIMINATOR, sprzęgło wytrzyma, i tak jest większe w Volvo niż w tych samych skrzyniach co Renault, jedynie czego bym się obawiał do słynnej JC5 225
Moim zdaniem MBC nie z powoduje poprawy momentu obrotowego z dołu, zgodzę się z przedmówcą kania, że tam gdzie już przed modyfikacjami otwierał się zawór Westegate tak po modyfikacjach turbo dalej pompuje do wartosci ustalonej przez MBC.
Aby uzyskać większe doładowanie przy niższych obrotach kłania się tylko mniejsza turbina badź taka z ze zmienną geometria.
Mimo wszystko uważam, że T2 to bardzo udany jak i rozwojowy silnik, zawsze można zrobić profesjonalny chip tuning.
ELIMINATOR, sprzęgło wytrzyma, i tak jest większe w Volvo niż w tych samych skrzyniach co Renault, jedynie czego bym się obawiał do słynnej JC5 225