Teraz jest 18 cze 2019, o 16:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 gru 2018, o 00:11 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwi 2018, o 01:32
Posty: 14
Model: v40
Silnik: 1.9T4 B4194T2
moc: 200
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
imię: dudi
Jestem w trakcie wymiany końcówek drążka oraz samych drążków kierowniczych.

Czy możecie potwierdzić że momenty które znalazłem na http://www.huzar.biz/zalecane-momenty-d ... rowniczej/

są prawidłowe?

Huzar podaje
S40 (2005 - 2012) końcówka drążka: 63Nm
drążka: 69Nm
V40(2013 - ) podaje tylko dla końcówki drążka: 70Nm

Jak powyższe wartości mają się do starszych roczników?

trochę małe wydają mi się te momenty, ale nie chcę też przykręcać do oporu, a może 70 Nm dla końcówki i drążka + klej do gwintów (w przypadku drążka) powinno wystarczyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2018, o 11:48 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2017, o 02:36
Posty: 2111
Pochwały: 12
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr
Kiedyś ludzie, nie wiedzieli co to klucz dynamometrycznego, skręcali z wyczuciem, by nie ukręcić śrub, i auta jeździły, a niektóre pewnie jeżdżą i do dziś.

O ile składając silnik, przydaje się ten klucz, o tyle w zawieszeniu, skręcenie wszystkiego do oporu by nic się nie rozkręciło jest równie, logiczne

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2018, o 12:46 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwi 2018, o 01:32
Posty: 14
Model: v40
Silnik: 1.9T4 B4194T2
moc: 200
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
imię: dudi
cytuję za https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/5 ... nicze.html

Cytuj:
Nagminnym błędem mechaników jest również zbyt mocne dokręcanie drążka kierowniczego specjalnymi kluczami. Nie zapobiega temu bowiem sama ich konstrukcja, a wielu fachowców wciąż żywi przekonanie, iż lepiej jest dokręcić gwint przesadnie, niż ryzykować samoczynne jego zluzowanie. Tymczasem nie ma gwarancji, że główka drążka zbyt mocno dokręcona, nawet specjalnie zaprojektowanym narzędziem, nie zmieni swojej struktury, czyli nie ulegnie deformacji będącej powodem przedwczesnego zużycia. Dlatego warto znać fabrycznie zalecane momenty dokręcania drążków i stosować te zalecenia w warsztatowej praktyce.



No jeśli nie poznam zalecanych (fabrycznych) momentów dokręcania, to cóż, będę robił na wyczucie ale jak można to zrobić lepiej to czemu nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2018, o 17:06 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 22:41
Posty: 4064
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 21
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115
Rocznik: 1998
wiek: 31
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Robert
dudi44, zawsze dokrecam wszystko na oko i jeszcze nic nigdy się nie ukręciło ani nie odpadło podczas jazdy.
Odpowiednim momentem należy dokręcać śruby pokrywy zaworów, głowicy, miski olejowej czy wewnętrznych elementów silnika.Przy zawieszeniu nie ma to najmniejszego znaczenia.

_________________
Obrazek

Moje Wozidełko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2018, o 17:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 11:17
Posty: 19080
Pochwały: 83
Model: v40
Silnik: KLEKOT T2
moc: pincet
Rocznik: 1999
wiek: 100
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Jancio
Borysław napisał(a):
Przy zawieszeniu nie ma to najmniejszego znaczenia.

oczywiście że ma, za każdym razem jak za mocno dokręcasz osłabiasz gwint... ale ja się też do tego nie stosuję :omg:

_________________
MÓJ RUMAKObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2018, o 19:51 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 22:41
Posty: 4064
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 21
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115
Rocznik: 1998
wiek: 31
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Robert
ELI, na oko ale z wyczuciem bez wieszania się na kluczu :)

_________________
Obrazek

Moje Wozidełko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2018, o 21:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 11:17
Posty: 19080
Pochwały: 83
Model: v40
Silnik: KLEKOT T2
moc: pincet
Rocznik: 1999
wiek: 100
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Jancio
Borysław, nie ważne jak, po to jest podane z jakim momentem żeby trzymało perfekcyjnie, wtedy gwinty się spasowują idealnie ;)

_________________
MÓJ RUMAKObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2018, o 21:25 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 22:41
Posty: 4064
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 21
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115
Rocznik: 1998
wiek: 31
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Robert
ELI, bawią mnie jednak niektórzy wulkanizatorzy.Najpierw dowalą śruby kół pneumatykiem a później udają, że dociągają dynamometryiem :biggrin:

_________________
Obrazek

Moje Wozidełko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2018, o 00:10 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwi 2018, o 01:32
Posty: 14
Model: v40
Silnik: 1.9T4 B4194T2
moc: 200
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
imię: dudi
może się komuś przyda, znalazłem w Haynes Service and Repair Manual (Volvo S40 & V40) 1996 to Mar 2004 Petrol i będę się tych wartości trzymał przy wymianie

- końcówka drążka 24Nm, mega zdziwiony jestem że tak mało
- drążek 88 Nm - tu już lepiej to wygląda :)
- nakrętka kontrująca 42Nm - tutaj będę robił na wyczucie bo kupować klucze dynamometryczne płaskie to już lekka przesada :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2019, o 17:02 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2014, o 06:23
Posty: 393
Pochwały: 6
Model: v40
Silnik: D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 2000
wiek: 32
Skąd jesteś?: Warmia
imię: Grzegorz
Jakiej firmy końcówki polecacie??Wymieniałem w tamtym roku i znowu stuka..Nie pamiętam jaką kupiłem ale wolę nie popełnić tego samego błędu...

_________________
"Nigdy nie jesteśmy tak biedni, aby nie stać nas było na udzielenie pomocy "
Mikołaj Gogol


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO