[S40 2003] Montaż haka holowniczego

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
adek19
Zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: 18 kwie 2014, o 15:40
Model: S40
Silnik: B4204T3
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: LLE
imię: Adi

[S40 2003] Montaż haka holowniczego

Post autor: adek19 » 26 mar 2017, o 10:09

Witam.
Myślę o montażu haka holowniczego i mam kilka pytań.

1. Czy mogę kupić używany oryginalny hak z volvo i go zamontować? Wbiją mi go w dowód czy musi być nowy?
2. Czy haki z S/V40 przedlift/polift są takie same, czy czymś się różnią?
3. Czy zderzak trzeba podcinać?
4. Czy w aucie są gotowe otwory montażowe czy trzeba coś wiercić itp.?

Za wszelką pomoc z góry dzięki

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [S40 2003] Montaż haka holowniczego

Post autor: GregoR. » 26 mar 2017, o 10:27

1. Śmiało możesz kupować używany jak, ważne żeby miał czytelną tabliczkę znamionową - diagnosta tylko raz to sprawdza na dodatkowym przeglądzie po montażu
2. W tej kwestii za bardzo się nie orientuję ale będą chyba takie same
3. Ja u siebie delikatnie musiałem podcìąć po środku, późnej zdjęcie Ci wrzucę
4. Są gotowe otwory montażowe tylko dobrze je przed montażem poprawić gwintownikiem, bo mogły rdzą zajść. Nawet jak kupisz nieoryginalny hak do twojej maszyny, ale dedykowany do niej, na pewno powinien pasować na fabryczne otwory montażowe - Ja tak miałem u siebie.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
adek19
Zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: 18 kwie 2014, o 15:40
Model: S40
Silnik: B4204T3
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: LLE
imię: Adi

Re: [S40 2003] Montaż haka holowniczego

Post autor: adek19 » 26 mar 2017, o 10:53

Przeglądając allegro widzę że większość haków ma homologacje e11 czyli z anglika, nowe zamienniki oferowane w Polsce maja homologacje e20 czyli polską. No i teraz pytanie czy diagnosta uzna homologacje e11 ale to już chyba trzeba skoczyć na stację diagnostyczną zapytać.

Grego5, jeśli możesz to wrzuć fotkę.

Były chyba też takie zaślepki na haka, tj na zdjęciu:
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [S40 2003] Montaż haka holowniczego

Post autor: GregoR. » 26 mar 2017, o 10:55

No ja się z taką zaślepką w realu jeszcze nie spotkałem
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [S40 2003] Montaż haka holowniczego

Post autor: kp070 » 26 mar 2017, o 11:21

adek19 pisze: 2. Czy haki z S/V40 przedlift/polift są takie same, czy czymś się różnią?
3. Czy zderzak trzeba podcinać?
4. Czy w aucie są gotowe otwory montażowe czy trzeba coś wiercić itp.?
Nie wiem jak te oryginalne haki z volvo z wypinaną końcówką i zaślepką plastikową na zderzaku, ale takie normalne ze sklepu w których końcówkę można ewentualnie odkręcić za pomocą 2 śrub, albo jeździć z odstającą.

2. różnią się między v40 przedlift/polift, z s40 pewnie podobnie (osobiście zakładałem i pytałem gościa z servisu o to, bo też miałem dylemat)
3. w przedlifcie zderzak jest podcinany, w polifcie nie
4. Nic nie trzeba wiercić

Zarejestrowany homologacja E20

Obrazek

Awatar użytkownika
adek19
Zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: 18 kwie 2014, o 15:40
Model: S40
Silnik: B4204T3
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: LLE
imię: Adi

Re: [S40 2003] Montaż haka holowniczego

Post autor: adek19 » 26 mar 2017, o 12:40

kp070, rozumiem że ty masz hak dokładany, to znaczy zamiennik nie oryginalny volvo?

No właśnie chodzi o tą homologacje, bo oryginalny volvo z e11 można kupić na allegro nawet za 100zł a zamienniki z e20 ok 300zł

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [S40 2003] Montaż haka holowniczego

Post autor: kp070 » 26 mar 2017, o 12:54

adek19, dokładnie mam ten z foto, kupiony w sklepie, nie w servisie.
Zakładałem nowy 10 lat temu, cena w servisie oryginału była wtedy "zabójcza" :).
Oryginalne mają zdaje się wypinaną końcówkę i zaślepkę na zderzaku.

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [S40 2003] Montaż haka holowniczego

Post autor: GregoR. » 26 mar 2017, o 14:07

A u mnie tak to wygląda
Obrazek

Obrazek
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
adek19
Zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: 18 kwie 2014, o 15:40
Model: S40
Silnik: B4204T3
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: LLE
imię: Adi

Re: [S40 2003] Montaż haka holowniczego

Post autor: adek19 » 26 mar 2017, o 14:16

Grego5, dzięki za fotkę, to jest oryginalny hak volvo czy zamiennik?

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [S40 2003] Montaż haka holowniczego

Post autor: GregoR. » 26 mar 2017, o 14:22

Nie oryginał, kupiony na allegro dedykowany do tego modelu i rocznika.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Różne”