Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
fajter
Debeściak
Posty: 451
Rejestracja: 21 paź 2014, o 15:29
Model: v40
Silnik: 1.9D - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: CZEWA
imię: fajter

Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.

Post autor: fajter » 29 paź 2014, o 10:35

W volvo s40 II 2.0D 136KM 2005r. mam taki problem, który zaistniał jakiś czas po naprawie alternatora. Podczas wolnych manewrów typu cofanie, gdy wrzucam wsteczny słyszę pisk i radio się wyłącza i po chwili się uruchamia do tego mam wrażenie, że lekko przygasają światła takie jak by stroboskopy lekkie. Czasem też podczas jazdy do przodu przepiszczy na wolnych manewrach, ale rzadko. Natomiast, gdy odpalę auto i od razu ruszam do przodu bez cofania po za mruganiem świateł na wolnych obrotach nic nie piszczy w radiu. Zastanawiam się czy przyczyną jest alternator i czujnik położenia kół? Co waszym zdaniem może powodować te objawy?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.

Post autor: ELI » 29 paź 2014, o 11:46

zapytaj na http://www.v50klub.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; może ktos miał taki przypadek jak ty

Awatar użytkownika
fajter
Debeściak
Posty: 451
Rejestracja: 21 paź 2014, o 15:29
Model: v40
Silnik: 1.9D - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: CZEWA
imię: fajter

Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.

Post autor: fajter » 29 paź 2014, o 14:13

dzięki za radę :)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.

Post autor: Pyszczek » 29 paź 2014, o 18:31

pisk wskazywałby na ślizgający się pasek . tylko tam pewnie już napinacz jest to mało prawdopodobne . jak dla mnie to kiepsko zrobiony alternator .

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.

Post autor: NoViK » 29 paź 2014, o 18:34

Albo sprzęgło jednokierunkowe albo regulator napięcia jeśli mruganiem opisujesz przygasanie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
fajter
Debeściak
Posty: 451
Rejestracja: 21 paź 2014, o 15:29
Model: v40
Silnik: 1.9D - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: CZEWA
imię: fajter

Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.

Post autor: fajter » 29 paź 2014, o 19:26

Panowie pasek popiskuje swoją drogą czasem rano, niedługo będzie wymieniany. Omawiany dźwięk jest natury elektrycznej, elektronicznej. Jest to taki pisk jakby z głośników. Teraz miałem okazję to sprawdzić na świeżo. Kręcąc kierownicą światła przygasają, gdy dodaję gazu też lekko mrugną, to wszystko na postoju się dzieje. W czasie jazdy, gdy cofam i skręcam właśnie wówczas zdarza się, że radio wyda pisk wyłączy się i też pojawia się ponownie dźwięk sygnalizacji wbitego wstecznego. Objawy te powtarzając się podczas manewru kilkukrotnie. Podczas normalnej jazdy też radio się wyłącza, ale po jakimś czasie ten problem ustaje i jest normalnie do czasu rozpoczęcia manewru parkowania. Podejrzewam, że ma to związek z czujnikiem położenia skrętu kół dlatego że daje on złe sygnały elektronika wariuje, bo nie potrzeba tyle mocy z alternatora i są wahania napięcia. Nie wiem, co to jest sprzęgło jednokierunkowe? Muszę o tym poczytać. Z tego wynika, że problemu trzeba szukać w Czujniku, regulatorze napięcia i alternatorze.
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.

Post autor: NoViK » 29 paź 2014, o 19:52

Sprzęgło jednokierunkowe jest na alternatorze. Gdy silnik pracuje to wirnik alternatora kręci się wraz z obrotami silnika, a gdy puszczasz gaz to wtedy sprzęgło te pozwala alternatorowi kręcić się swoim pędem i nie ma spadków napięcia i zauważalnego przygasania świateł na przykład.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
fajter
Debeściak
Posty: 451
Rejestracja: 21 paź 2014, o 15:29
Model: v40
Silnik: 1.9D - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: CZEWA
imię: fajter

Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.

Post autor: fajter » 29 paź 2014, o 19:59

Oooo dzięki za wyjaśnienie. :doping :beer: Prawdopodobnie alternator został spartolony! muszę podjechać do jakiegoś speca.
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.

Post autor: NoViK » 29 paź 2014, o 20:04

Wytłumaczyłem najprościej jak umiałem :D Łatwo go sprawdzić też, gwałtownie zakręć kołem pasowym i je zatrzymaj. Wirnik w tym momencie powinien się jeszcze obracać.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ViruS
Volvo Fan
Posty: 2082
Rejestracja: 27 sie 2014, o 06:06
Model: C70
Silnik: 2.0 T
moc: 273KM/413Nm
Rocznik: 2000
wiek: 34
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marcin

Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.

Post autor: ViruS » 30 paź 2014, o 11:27

A ja bym zaczął od sprawdzenia zamocowania klem na akumulatorze ;). W S40 miałem kiedyś coś takiego że na ułamek sekundy wyłączała się cała elektryka... A z tym parkowaniem może być czysty przypadek...
Downpipe 3";MBC PP;Wtryski;Turbo TD04HL-16T;APEX-40mm;fmic;heble 302mm
strojenie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”