Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 451
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 15:29
- Model: v40
- Silnik: 1.9D - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: CZEWA
- imię: fajter
Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.
W volvo s40 II 2.0D 136KM 2005r. mam taki problem, który zaistniał jakiś czas po naprawie alternatora. Podczas wolnych manewrów typu cofanie, gdy wrzucam wsteczny słyszę pisk i radio się wyłącza i po chwili się uruchamia do tego mam wrażenie, że lekko przygasają światła takie jak by stroboskopy lekkie. Czasem też podczas jazdy do przodu przepiszczy na wolnych manewrach, ale rzadko. Natomiast, gdy odpalę auto i od razu ruszam do przodu bez cofania po za mruganiem świateł na wolnych obrotach nic nie piszczy w radiu. Zastanawiam się czy przyczyną jest alternator i czujnik położenia kół? Co waszym zdaniem może powodować te objawy?
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.
zapytaj na http://www.v50klub.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; może ktos miał taki przypadek jak ty
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.
pisk wskazywałby na ślizgający się pasek . tylko tam pewnie już napinacz jest to mało prawdopodobne . jak dla mnie to kiepsko zrobiony alternator .
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.
Albo sprzęgło jednokierunkowe albo regulator napięcia jeśli mruganiem opisujesz przygasanie.
-
- Debeściak
- Posty: 451
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 15:29
- Model: v40
- Silnik: 1.9D - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: CZEWA
- imię: fajter
Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.
Panowie pasek popiskuje swoją drogą czasem rano, niedługo będzie wymieniany. Omawiany dźwięk jest natury elektrycznej, elektronicznej. Jest to taki pisk jakby z głośników. Teraz miałem okazję to sprawdzić na świeżo. Kręcąc kierownicą światła przygasają, gdy dodaję gazu też lekko mrugną, to wszystko na postoju się dzieje. W czasie jazdy, gdy cofam i skręcam właśnie wówczas zdarza się, że radio wyda pisk wyłączy się i też pojawia się ponownie dźwięk sygnalizacji wbitego wstecznego. Objawy te powtarzając się podczas manewru kilkukrotnie. Podczas normalnej jazdy też radio się wyłącza, ale po jakimś czasie ten problem ustaje i jest normalnie do czasu rozpoczęcia manewru parkowania. Podejrzewam, że ma to związek z czujnikiem położenia skrętu kół dlatego że daje on złe sygnały elektronika wariuje, bo nie potrzeba tyle mocy z alternatora i są wahania napięcia. Nie wiem, co to jest sprzęgło jednokierunkowe? Muszę o tym poczytać. Z tego wynika, że problemu trzeba szukać w Czujniku, regulatorze napięcia i alternatorze.
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.
Sprzęgło jednokierunkowe jest na alternatorze. Gdy silnik pracuje to wirnik alternatora kręci się wraz z obrotami silnika, a gdy puszczasz gaz to wtedy sprzęgło te pozwala alternatorowi kręcić się swoim pędem i nie ma spadków napięcia i zauważalnego przygasania świateł na przykład.
-
- Debeściak
- Posty: 451
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 15:29
- Model: v40
- Silnik: 1.9D - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: CZEWA
- imię: fajter
Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.
Oooo dzięki za wyjaśnienie. Prawdopodobnie alternator został spartolony! muszę podjechać do jakiegoś speca.
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.
Wytłumaczyłem najprościej jak umiałem Łatwo go sprawdzić też, gwałtownie zakręć kołem pasowym i je zatrzymaj. Wirnik w tym momencie powinien się jeszcze obracać.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2082
- Rejestracja: 27 sie 2014, o 06:06
- Model: C70
- Silnik: 2.0 T
- moc: 273KM/413Nm
- Rocznik: 2000
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Marcin
Re: Mrugające światła i wyłączające się radio S40 II.
A ja bym zaczął od sprawdzenia zamocowania klem na akumulatorze . W S40 miałem kiedyś coś takiego że na ułamek sekundy wyłączała się cała elektryka... A z tym parkowaniem może być czysty przypadek...
Downpipe 3";MBC PP;Wtryski;Turbo TD04HL-16T;APEX-40mm;fmic;heble 302mm
strojenie
strojenie