Teraz jest 23 lip 2018, o 10:46

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 cze 2018, o 19:26 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2016, o 16:34
Posty: 11
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122km
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: podkarpacie
imię: Krzysiek
Witam.

W mojej V40 1999 przez dłuższy czas było do wymiany koło zmiennych faz, bo terkotało. Z braku czasu dość długo zwlekałem z wymianą bo oprócz terkotania silnik pracował w porządku i nie tracił mocy. Jednak jakiś czas temu przestało terkotać i zapalił się check.
Za pierwszym razem udało się go skasować i jeździć tak jak wcześniej. Natomiast kolejnym razem błędy po skasowaniu powracały zaraz po odpaleniu auta. Terkotania już nie było, wnioskuję że już wtedy było coś nie tak z zaworem VVT (bo gdyby działał to wyeksplatowane koło słyszałbym dalej). Miałem również wrażenie , że delikatnie osłabł (co by wskazywało na to że zmienne fazy nie działają)

Komputer pokazywał błędy P0010 - "A" Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1), P0135 i P0141 (te dwa ostatnie od sond).

Kilka dni temu zmobilizowałem się w końcu do wymiany kompletu rozrządu wraz z kołem, przy okazji wymieniłem też olej. Silnik całkowicie ucichł, pracuje jak nowy, jednak checka nadal nie udało się skasować.

Zacząłem szukać usterki samemu, gdyż mechanik kazał mi to zignorować.

O błędzie P0010 udało mi się znależć, że dotyczy on właśnie tego zaworu. Inne błędy tymczasowo pomijam, gdyż dowiedziałem się, że jak rozwiążę sprawę zaworu to same mogą zgasnąć.

Wyciągnąłem zawór VVT, wyczyściłem go i sprawdziłem pod 12V - jest sprawny (otwiera i zamyka).
Natomiast podłączając miernik pod przewody (czerwony i niebieski) idące do zaworu zarówno podczas pracy silnia na niskich i wysokich obrotach mam 0V. Zawór nie dostaje napięcia z instalacji (check pali się chyba właśnie dlatego)

Proszę, powiedzcie mi gdzie szukać przyczyny?
Są jakieś newralgiczne punkty instalacji, w których coś się przeciera? Widziałem na czerwonym przewodzie w okolicach cewek jakiś (chyba) kondensator. Czy on może powodować takie problemy?
Nie chcę w ciemno rozrywać całej wiązki kabli.
Czy takie objawy mogą świadczyć o awarii komputera?

Proszę o pomoc. Wymieniłem rozrząd wraz z kołem zmiennych faz, jednak nie mogę nawet korzystać z jego możliwości...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2018, o 21:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 7712
Pochwały: 84
Model: v40
Silnik: B4204T5
moc: 200+
Rocznik: 2001
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
Najlepiej podpiąć auto pod komputer który ma możliwość testowania zaworu. Jeżeli nie będzie go widział to znakiem tego że trzeba pruć wiązkęi tam szukać przyczyny.

_________________
Mody:MBC+Boost+EGT+katOFF+SARD4bar
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2018, o 16:40 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2016, o 16:34
Posty: 11
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122km
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: podkarpacie
imię: Krzysiek
a ten zawór sterowany jest przez jakiś przekaźnik czy bezpośrednio z komputera?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2018, o 21:24 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2016, o 16:34
Posty: 11
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122km
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: podkarpacie
imię: Krzysiek
Niestety nie mam dostępu do takiego komputera.
Doszukałem się w Autodacie schematów i również tego, że sprawny musi być przekaźnik sterowania silnika.
Przekaźnik sprawny.
Napięcie między masą a zasilaniem zaworu na włączonym zapłonie (przy odłączonej wtyczce) wynosi 0,4V.
Po odpaleniu silnika napięcie wzrasta do ~4V, jest niezmienne w całym zakresie obrotów silnika.
Teraz takie pytanie. Czy mogę odciąć przy wtyczce od strony komputera przewód zasilający zawór, w tym miejscu dolutować nowy i puścić go bezpośrednio do zaworu, żeby wykluczyć zwarcie instalacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2018, o 21:49 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 22:41
Posty: 3550
Lokalizacja: Siechnice
Pochwały: 12
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115
Rocznik: 1998
wiek: 31
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Robert
hamelele napisał(a):
Czy mogę odciąć przy wtyczce od strony komputera przewód zasilający zawór, w tym miejscu dolutować nowy i puścić go bezpośrednio do zaworu, żeby wykluczyć zwarcie instalacji?


Mojrzesz jak najbardziej :)

_________________
Obrazek

Moje Wozidełko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2018, o 14:23 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2016, o 16:34
Posty: 11
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122km
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: podkarpacie
imię: Krzysiek
Wykluczyłem możliwość występowania zwarcia w układzie.
Program autodata podaje, że na zaciskach zaworu przy temperaturze ok 25 stopni powinna występować impedancja 7 Ohm. U mnie jest około 4 Ohm.
Program podaje również, że na przewodzie zasilania powinno być 11-14V.
Mógłby ktoś podać zmierzone wartości sprawnych podzespołów?
Chodzi o odpięcie wtyczki od zaworu i sprawdzenie impedancji - będę bardzo wdzięczny.
Jeśli już ktoś byłby tak dobry to prosiłbym również o podanie prawidłowego napięcia na przewodach idących do zaworu: na włączonym zapłonie, na odpalonym silniku i czy ta wartość zmienia się w zależności od obrotów silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO