[V40 B4204T3 2002] Olej w okolicach elektroz KZFR
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
[V40 B4204T3 2002] Olej w okolicach elektroz KZFR
Jako, że moja V ma ostatnio ze mną ciężkie dni prześwietlam ją na wylot, zauważyłem niepokojącą rzecz, czyli jak w temacie:
Zapocenie wokół elektrozaworu zmiennych faz rozrzadu. Nie stoi tam olej ale jest widoczne że gdzieś puszcza, samo koło zmiennych faz suche, pasek suchy ale co najdziwniejsze we wtyczce też był olej.
Po pierwsze czy wystarczy wymienić uszczelkę pod zaworem czy że względu na olej w dziwnym miejscu (wtyczka) zawór puszcza gdzieś wyżej niż uszczelka?
Zapocenie wokół elektrozaworu zmiennych faz rozrzadu. Nie stoi tam olej ale jest widoczne że gdzieś puszcza, samo koło zmiennych faz suche, pasek suchy ale co najdziwniejsze we wtyczce też był olej.
Po pierwsze czy wystarczy wymienić uszczelkę pod zaworem czy że względu na olej w dziwnym miejscu (wtyczka) zawór puszcza gdzieś wyżej niż uszczelka?
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 B4204T3 2002] Olej w okolicach elektroz KZFR
Jeżeli poci się pod uszczelką to ją wymień. Co do wtyczki to już w kilku przypadkach spotkałem olej , a raczej jego nalot. Wymyj to, pryśnij kontaktem i po temacie.
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: [V40 B4204T3 2002] Olej w okolicach elektroz KZFR
Nie nazwałbym tego nalotem, olej tam po prostu stoi, wtyczka jest trochę przechylona i potrafi się tam zebrać większa ilość (kilka mililitrów) - po wyczyszczeniu i kilku dniach jazdy znów olej się tam pojawił w podobnej ilości. Zauważ, że gdyby była to uszczelka to cały zawór nie miał by tego brązowawego nalotu od góry, brudna byłaby tylko pokrywa zaworów od uszczelki w dół (chyba, że się mylę i tam jest tak duże ciśnienie, chociaż ani pasek, ani KZFR, ani nawet plastiki pokrywy nie mają śladów oleju.Yaro pisze:Jeżeli poci się pod uszczelką to ją wymień. Co do wtyczki to już w kilku przypadkach spotkałem olej , a raczej jego nalot. Wymyj to, pryśnij kontaktem i po temacie.
Jak wyczytałem na zagranicznym forum, co prawda nie dotyczącym Volvo ale dot. VVT, gdzie gość też miał olej we wtyczce ( http://www.mr2.com/forums/threads/10032 ... lug-normal
"Oil in connector = bad solenoid.
Its failed and leaking oil through and past the 'pins'."
Z kolei na forum dot. volvo gość pisze, że nie widział nigdy cieknącego samego zaworu a tylko uszczelki ale przecież z uszczelki nie wybiło by do konektora. (https://volvoforums.com/forum/volvo-s40 ... der-76286/)
"That would be your cvvt solenoid. I haven't seen any of those leak only the front cam seal but it is a possibility"
U mnie bardziej prawdopodobna jest wersja pierwsza, zawór może być już padnięty i leje przez wtyczkę.
Wyczyściłem wszystko i zobaczę gdzie będą pierwsze oznaki oleju po dzisiejszej jeździe.
Dodatkowo czytałem, że walnięty elektrozawór KZFR może objawiać się nierówną pracą pod obciążeniem i na wolnych obrotach, wypadaniem zapłonów itp. więc to by mogło iść w parze z moim problemem z innego tematu.
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 B4204T3 2002] Olej w okolicach elektroz KZFR
W twoim przypadku to widać że w najniższym punkcie się zebrał. Napisałem że w kilku przypadkach spotkałem nalot, ale nie przypominam sobie żebym widział taką ilość.bonq07 pisze: Nie nazwałbym tego nalotem, olej tam po prostu stoi,
bonq07 pisze:Dodatkowo czytałem, że walnięty elektrozawór KZFR może objawiać się nierówną pracą pod obciążeniem i na wolnych obrotach, wypadaniem zapłonów itp. więc to by mogło iść w parze z moim problemem z innego tematu.
To w takim razie odepnij wtyczkę i zobacz jaki będzie efekt. Silnik złapie muła ale nie powinien szarpać czy "pływać" na obrotach.
Nie wiem jak inne programy ale Vidą można sprawdzić poprawność działania zaworu jak i samego koła więc zanim kupisz nowy element może warto by było to sprawdzić.
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: [V40 B4204T3 2002] Olej w okolicach elektroz KZFR
Otóż to, takiej ilości tam nie powinno być - przecież olej nie jest przewodnikiem, może zakłócać pracę zaworuYaro pisze:
W twoim przypadku to widać że w najniższym punkcie się zebrał. Napisałem że w kilku przypadkach spotkałem nalot, ale nie przypominam sobie żebym widział taką ilość.
Czy poza błędem do skasowania odpięcie wtyczki niesie za sobą jakieś negatywne skutki dla silnika? Czy po prostu bez tej zmiennej fazy będzie mniej mocy, ale nie będzie przelewać, chodzić ubogo czy coś z tych rzeczy? Nie wiem, czy Vida mi coś powie, w końcu błędy nie wyskakują - chyba, że Vida to potężny softYaro pisze:
To w takim razie odepnij wtyczkę i zobacz jaki będzie efekt. Silnik złapie muła ale nie powinien szarpać czy "pływać" na obrotach.
Nie wiem jak inne programy ale Vidą można sprawdzić poprawność działania zaworu jak i samego koła więc zanim kupisz nowy element może warto by było to sprawdzić.
jeszcze jedno - jak odepnę wtyczkę to zawór powinien być zamknięty - jeśli jest uszkodzony to może lać mi po pokrywie przez odpiętą wtyczkę czy tam nie ma oleju dopóki nie pójdzie sygnał "otwieraj!"?
offtop: ile może kosztować Vida z porządnym interfejsem?
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: [V40 B4204T3 2002] Olej w okolicach elektroz KZFR
Odpiąłem wtyczkę, po pierwszym odpaleniu błąd się jeszcze nie pojawił.
Silnik chodzi ciszej i mam wrażenie łagodniej reaguje na operowanie gazem. Nie jest to zmiana duża ale zauważalna.
Silnik chodzi ciszej i mam wrażenie łagodniej reaguje na operowanie gazem. Nie jest to zmiana duża ale zauważalna.
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 B4204T3 2002] Olej w okolicach elektroz KZFR
Ale na pewno już się zapisał w "oczekujących"bonq07 pisze:Odpiąłem wtyczkę, po pierwszym odpaleniu błąd się jeszcze nie pojawił.
Na luzie raczej nie odczujesz różnicy. Będzie bardziej widoczna w trakcie jazdy i wtedy wywali błąd.bonq07 pisze:Silnik chodzi ciszej i mam wrażenie łagodniej reaguje na operowanie gazem. Nie jest to zmiana duża ale zauważalna.
Przyszłościowo. Gdybyś zdecydował się na wymianę zaworu (a raczej tak zrobisz) kup o takim samym nr. Z wolnossaka nie podchodzą choć różnią się tylko ostatnią cyfrą, a wizualnie wcale.
Co do Vidy ostatnio na FB chodziły po ok200 zł. Możesz jeszcze spróbować delphi bo też jest chwalony, ale czy obsłuży koło tego nie wiem.
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: [V40 B4204T3 2002] Olej w okolicach elektroz KZFR
Właśnie mówię o wrażeniach z jazdy, lipa tylko bo korki są i nie ma się będzie rozbujać.
No i na wyższych czuć trochę muła. Dzięki za info co do numerów.
No i na wyższych czuć trochę muła. Dzięki za info co do numerów.
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [V40 B4204T3 2002] Olej w okolicach elektroz KZFR
Z wolnossaka nie podejdzie bo to lustrzane odbicie turbo ma na walku wydechowym a wolnossak na dolotowym.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 12:30
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 163 KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Sebastian
Re: [V40 B4204T3 2002] Olej w okolicach elektroz KZFR
A to różnią się nawet napisem EXHAUST a INTAKE
Dziwne rzeczy, Przy odpiętej wtyczce olej też wylatuje przez piny...
Dziwne rzeczy, Przy odpiętej wtyczce olej też wylatuje przez piny...
Moje auto v40-2-0t-szary-2002-t4991.html