[v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
[v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie
Mam problem ze swoim autem, po zakupie oddałem auto do mechanika na wymianę rozrządu. Razem z rozrządem wymienione zostało koło zmiennych faz. Kiedy odebrałem samochód pojeździłem nim trochę po mieście i nie było żadnych problemów. Następnego dnia rano zrobiłem mały kurs do pracy i po około 1 godzinie gdy wsiadłem ponownie auto zaskoczyło by po wrzuceniu D zgasnąć. Kilka razy próbowałem odpalić i w końcu zaskoczyło dojechałem do domu, gdzie czekała na mnie siostra gotowa do rodzenia więc stres był. Wyłączyłem klimę, odpaliłem auto i auto nie zgasło więc włączyłem klimę ponownie i klops. Jeszcze kilka prób (z klimą i bez) i już wiedziałem, że tym autem do szpitala nie dojadę ;/
Obecnie wygląda to tak, po odpaleniu obroty trochę falują do około max 1000 po czym spadają do zera i auto gaśnie, zwykle zaraz po wbiciu D lub R czasami zdążę przejechać kawałek i jak trzymam na obrotach to jedzie ale wystarczy, że puszczę gaz - gaśnie. Kopci z rury i podobno czuć paliwo. Nie świeci się żaden check. Mechanik na urlopie, przyjedzie w przyszłym tygodniu, auto czeka na niego pod blokiem na parkingu. Nie jeżdżę nim żeby czegoś więcej nie spieprzyć. Pytanie moje takie co mogę osobiście sam sprawdzić/wykluczyć zanim z wakacji wróci mechanik?
Przed wymianą rozrządu było ok, chociaż kilka razy mi nie odpalił za pierwszym razem ale za drugim jak przytrzymałem rozrusznik dłużej zaskakiwał. Myslałem że to może akumulator bo nie zaciekawie wygląda ale teraz może to jedna już wtedy coś nawalało? Jest jeszcze problem z hamulcami, które są twarde jak skała na zimnym ale po kilku hamowaniach wspomaganie wraca. Mechanik stwierdził że czujnik jest ok ale nie działa pompa vacuum więc już zamówiłem używkę. (Nowa w serwisie 1500, a na allegro tylko używki)
Moje podejrzenia: regulator ciśnienia paliwa. może to być przyczyną?
Obecnie wygląda to tak, po odpaleniu obroty trochę falują do około max 1000 po czym spadają do zera i auto gaśnie, zwykle zaraz po wbiciu D lub R czasami zdążę przejechać kawałek i jak trzymam na obrotach to jedzie ale wystarczy, że puszczę gaz - gaśnie. Kopci z rury i podobno czuć paliwo. Nie świeci się żaden check. Mechanik na urlopie, przyjedzie w przyszłym tygodniu, auto czeka na niego pod blokiem na parkingu. Nie jeżdżę nim żeby czegoś więcej nie spieprzyć. Pytanie moje takie co mogę osobiście sam sprawdzić/wykluczyć zanim z wakacji wróci mechanik?
Przed wymianą rozrządu było ok, chociaż kilka razy mi nie odpalił za pierwszym razem ale za drugim jak przytrzymałem rozrusznik dłużej zaskakiwał. Myslałem że to może akumulator bo nie zaciekawie wygląda ale teraz może to jedna już wtedy coś nawalało? Jest jeszcze problem z hamulcami, które są twarde jak skała na zimnym ale po kilku hamowaniach wspomaganie wraca. Mechanik stwierdził że czujnik jest ok ale nie działa pompa vacuum więc już zamówiłem używkę. (Nowa w serwisie 1500, a na allegro tylko używki)
Moje podejrzenia: regulator ciśnienia paliwa. może to być przyczyną?
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie
Gdzie Ty masz tam pompę vacuum? Tam od kolektora idzie przewód tylko do serwa z zaworkiem kierunkowym. Regulator też może padać skoro nie odpala Ci już wcześniej za pierwszym razem.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie
Ja się nie znam ale mam coś takiego w aucie:
Wszędzie nazywane jest to jako pompa vacuum, nawet tu: http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 17530.html tylko tu ma inne numery i nie wiem czy będzie pasować, ale wygląda identycznie.
Po numerkach części na zdjęciu tą część znalazłem właśnie pod nazwą pompa vacuum, pompa podciśnienia. Więc jeśli nie jest to pompa vacuum to co to jest?
Co do regulatora to jak można to w prosty sposób sprawdzić?
Wszędzie nazywane jest to jako pompa vacuum, nawet tu: http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 17530.html tylko tu ma inne numery i nie wiem czy będzie pasować, ale wygląda identycznie.
Po numerkach części na zdjęciu tą część znalazłem właśnie pod nazwą pompa vacuum, pompa podciśnienia. Więc jeśli nie jest to pompa vacuum to co to jest?
Co do regulatora to jak można to w prosty sposób sprawdzić?
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie
Gdzie to się znajduje w poliftach? Zawsze byłem święcie przekonany że podciśnienie do serwa bierze z kolektora. A regulator sprawdzić można obserwując ciśnienie na listwie wtryskowej. Poszukaj o tym bo na forum przerabialismy ten temat.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie
Dzięki za informacje, mój jest poliftowy ale na allegro jak szukałem to i do przedliftowych też są, z tego co mi wiadomo to każde auto z turbo ma taką pompę ale ręki sobie uciąć nie dam.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie
Moje jakoś nie ma
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie
No i nie miałbym rękiturboni pisze:Moje jakoś nie ma
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Ale wracając do rzeczy a konkretnie regulatora ciśnienia paliwa, w tej chwili zmierzyć ciśnienia nie mam czym, w poniedziałek się postaram. sprawdziłem jednak wężyk zaznaczony poniżej na zdjęciu:
Strzałka nr 1 to regulator, strzałka nr 2 to wężyk który idzie od regulatora do kolektora? (poprawcie mnie jeśli się mylę) i w tym wężyku gdy go rozpiąłem czuć paliwo, znowu poprawcie mnie jeśli się mylę ale tym wężykiem nie powinno iść czasem samo powietrze?
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie
Dobrze piszesz, jak czuć paliwo to regulator zaczyna padać.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie
No i super, tylko czy te objawy które opisałem pasują? W tej chwili auto praktycznie nie chce odpalić a ja nie chcę też za długo trzymać żeby rozrusznika nie rozwalić. W manualu luz i gazu bym dodał a w automacie to troszkę inaczej wygląda i lepiej ani na P ani na N nie gazować. Przydałby się jakiś sprawny regulator do podmianki, kłopot w tym że używki na allegro od 50zł ale do 1.8. Jestem skłonny dać te 600zł za nowy ale tylko jeśli będę miał pewność że to on jest winny całemu zamieszaniu. Chyba pozostanie mi czekać na mechanika aż z wakacji wróci.
Na razie dzięki turboni, poszperam jeszcze trochę i jak już uda mi się rozwiązać problem dam znać.
Na razie dzięki turboni, poszperam jeszcze trochę i jak już uda mi się rozwiązać problem dam znać.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie
Regulator w polifcie jest taki sam czy turbo czy bez turbo - weber dpr04
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka