[v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

[v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie

Post autor: rutrap » 11 sie 2017, o 12:07

Mam problem ze swoim autem, po zakupie oddałem auto do mechanika na wymianę rozrządu. Razem z rozrządem wymienione zostało koło zmiennych faz. Kiedy odebrałem samochód pojeździłem nim trochę po mieście i nie było żadnych problemów. Następnego dnia rano zrobiłem mały kurs do pracy i po około 1 godzinie gdy wsiadłem ponownie auto zaskoczyło by po wrzuceniu D zgasnąć. Kilka razy próbowałem odpalić i w końcu zaskoczyło dojechałem do domu, gdzie czekała na mnie siostra gotowa do rodzenia więc stres był. Wyłączyłem klimę, odpaliłem auto i auto nie zgasło więc włączyłem klimę ponownie i klops. Jeszcze kilka prób (z klimą i bez) i już wiedziałem, że tym autem do szpitala nie dojadę ;/

Obecnie wygląda to tak, po odpaleniu obroty trochę falują do około max 1000 po czym spadają do zera i auto gaśnie, zwykle zaraz po wbiciu D lub R czasami zdążę przejechać kawałek i jak trzymam na obrotach to jedzie ale wystarczy, że puszczę gaz - gaśnie. Kopci z rury i podobno czuć paliwo. Nie świeci się żaden check. Mechanik na urlopie, przyjedzie w przyszłym tygodniu, auto czeka na niego pod blokiem na parkingu. Nie jeżdżę nim żeby czegoś więcej nie spieprzyć. Pytanie moje takie co mogę osobiście sam sprawdzić/wykluczyć zanim z wakacji wróci mechanik?

Przed wymianą rozrządu było ok, chociaż kilka razy mi nie odpalił za pierwszym razem ale za drugim jak przytrzymałem rozrusznik dłużej zaskakiwał. Myslałem że to może akumulator bo nie zaciekawie wygląda ale teraz może to jedna już wtedy coś nawalało? Jest jeszcze problem z hamulcami, które są twarde jak skała na zimnym ale po kilku hamowaniach wspomaganie wraca. Mechanik stwierdził że czujnik jest ok ale nie działa pompa vacuum więc już zamówiłem używkę. (Nowa w serwisie 1500, a na allegro tylko używki)

Moje podejrzenia: regulator ciśnienia paliwa. może to być przyczyną?

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie

Post autor: NoViK » 12 sie 2017, o 04:59

Gdzie Ty masz tam pompę vacuum? Tam od kolektora idzie przewód tylko do serwa z zaworkiem kierunkowym. Regulator też może padać skoro nie odpala Ci już wcześniej za pierwszym razem.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie

Post autor: rutrap » 12 sie 2017, o 07:13

Ja się nie znam ale mam coś takiego w aucie:

Obrazek

Wszędzie nazywane jest to jako pompa vacuum, nawet tu: http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 17530.html tylko tu ma inne numery i nie wiem czy będzie pasować, ale wygląda identycznie.

Po numerkach części na zdjęciu tą część znalazłem właśnie pod nazwą pompa vacuum, pompa podciśnienia. Więc jeśli nie jest to pompa vacuum to co to jest?

Co do regulatora to jak można to w prosty sposób sprawdzić?

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie

Post autor: NoViK » 12 sie 2017, o 08:52

Gdzie to się znajduje w poliftach? Zawsze byłem święcie przekonany że podciśnienie do serwa bierze z kolektora. A regulator sprawdzić można obserwując ciśnienie na listwie wtryskowej. Poszukaj o tym bo na forum przerabialismy ten temat.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie

Post autor: rutrap » 12 sie 2017, o 09:33

Dzięki za informacje, mój jest poliftowy ale na allegro jak szukałem to i do przedliftowych też są, z tego co mi wiadomo to każde auto z turbo ma taką pompę ale ręki sobie uciąć nie dam.

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie

Post autor: turboni » 12 sie 2017, o 11:59

Moje jakoś nie ma :-P

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie

Post autor: rutrap » 12 sie 2017, o 13:06

turboni pisze:Moje jakoś nie ma :-P

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
No i nie miałbym ręki ;)

Ale wracając do rzeczy a konkretnie regulatora ciśnienia paliwa, w tej chwili zmierzyć ciśnienia nie mam czym, w poniedziałek się postaram. sprawdziłem jednak wężyk zaznaczony poniżej na zdjęciu:

Obrazek

Strzałka nr 1 to regulator, strzałka nr 2 to wężyk który idzie od regulatora do kolektora? (poprawcie mnie jeśli się mylę) i w tym wężyku gdy go rozpiąłem czuć paliwo, znowu poprawcie mnie jeśli się mylę ale tym wężykiem nie powinno iść czasem samo powietrze?

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie

Post autor: turboni » 12 sie 2017, o 13:16

Dobrze piszesz, jak czuć paliwo to regulator zaczyna padać.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie

Post autor: rutrap » 12 sie 2017, o 16:06

No i super, tylko czy te objawy które opisałem pasują? W tej chwili auto praktycznie nie chce odpalić a ja nie chcę też za długo trzymać żeby rozrusznika nie rozwalić. W manualu luz i gazu bym dodał a w automacie to troszkę inaczej wygląda i lepiej ani na P ani na N nie gazować. Przydałby się jakiś sprawny regulator do podmianki, kłopot w tym że używki na allegro od 50zł ale do 1.8. Jestem skłonny dać te 600zł za nowy ale tylko jeśli będę miał pewność że to on jest winny całemu zamieszaniu. Chyba pozostanie mi czekać na mechanika aż z wakacji wróci.

Na razie dzięki turboni, poszperam jeszcze trochę i jak już uda mi się rozwiązać problem dam znać.

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [v40 2.0 T4 .02r automat] Po odpaleniu gaśnie

Post autor: turboni » 12 sie 2017, o 16:23

Regulator w polifcie jest taki sam czy turbo czy bez turbo - weber dpr04 ;-)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”