[S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania

Post autor: turboni » 11 kwie 2017, o 12:29

No to mnie zmyliśeś bo napisałeś 2.0T a to miało 160KM, a T4 ma 200KM :-P

Na wolnych powinno być - 0,7 0,8 a max but 1,1 w peaku i spada do 0,9 na fabrycznym osprzęcie. Jak byś miał MBC to można go ustawić do końca do 1,1 1,2.
A że tobie idzie do końca na fabrycznym do 1,1 to może być walnięty zaworek przy filtrze powietrza - ten w którego wchodzą rurki niebieska, żółta, czerwona. Może być też skręcony na geuszcze przy turbinie.

Ale na moje oko to dobrze chodzi :-P

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mauro5
Debeściak
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2017, o 17:51
Model: S40
Silnik: 1,9t
moc: 200KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Mauro

Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania

Post autor: mauro5 » 12 kwie 2017, o 11:06

A próbować zmniejszyć doładowanie czy zostawić jak jest?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania

Post autor: Yaro » 12 kwie 2017, o 12:29

A jak chcesz to zrobić? Wymienić zawór, kręcić cięgłem czy dołożyć MBC?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mauro5
Debeściak
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2017, o 17:51
Model: S40
Silnik: 1,9t
moc: 200KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Mauro

Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania

Post autor: mauro5 » 12 kwie 2017, o 14:31

Mbc założę w najbliższym czasie. A ten zawór to BCS? Da radę go sprawdzić czy ewentualnie tylko podmiana?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania

Post autor: Yaro » 12 kwie 2017, o 17:37

mauro5 pisze:A ten zawór to BCS? Da radę go sprawdzić czy ewentualnie tylko podmiana?
Tak. O tym zaworze mowa. A co do sprawdzenia to można. Trzeba podpiąć pod Vidę i pokaże czy działa. Ewentualnie podmiana na pewniaka który jest sprawny.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
emilianoramires
Początkujący
Posty: 66
Rejestracja: 1 wrz 2016, o 10:36
Model: V40
Silnik: B4194T
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 26
Skąd jesteś?: Tomaszow_Mazowiecki
imię: Emil
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania

Post autor: emilianoramires » 8 cze 2017, o 11:40

Yaro pisze:
mauro5 pisze:A ten zawór to BCS? Da radę go sprawdzić czy ewentualnie tylko podmiana?
Tak. O tym zaworze mowa. A co do sprawdzenia to można. Trzeba podpiąć pod Vidę i pokaże czy działa. Ewentualnie podmiana na pewniaka który jest sprawny.

Panowie mam problem z tym elektrozaworem BCS przy filtrze powietrza.. Niech ktoś mnie oświeci. Otóż posiadam dwa takie zawory i... jeden z nich ma przedmuchy kiedy się w niego dmucha a dokładniej od czerwonego wężyka do zółtego i na odwrót. Lecz po podłączeniu go i przekręceniu zapłonu ten zawór wydaje dzwięk puknięcia no i czuć po palcach, że puknie sobie raz. Drugi zaś nie ma żadnych przedmuchów i powietrze nigdzie nie przelatuje w nim, ale jak podepne go do auta to żadnego dzwięku nie wydaje jak ten co pisałem wcześniej. Błędów jeden jak i drugi nie wywala. Lecz na tym ,,cichym,, zaworze wygląda na to, że przeładowuje turbo do 1,1 1,2 bara i odcina i poszarpuje. mam tak przede wszystkim przy prędkościach 160-180 gdy gniote po trasie. A tamten co ma przedmuchy widziałem, że ma doładowanie do 1 bara ale w trasie go nie testowałem. Więc doradzcie czy oba te zawory są uwalone czy lub na którym lepiej jeździć..? pozzdro 600 :suncool

Awatar użytkownika
emilianoramires
Początkujący
Posty: 66
Rejestracja: 1 wrz 2016, o 10:36
Model: V40
Silnik: B4194T
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 26
Skąd jesteś?: Tomaszow_Mazowiecki
imię: Emil
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania

Post autor: emilianoramires » 8 cze 2017, o 11:52

emilianoramires pisze:
Yaro pisze:
mauro5 pisze:A ten zawór to BCS? Da radę go sprawdzić czy ewentualnie tylko podmiana?
Tak. O tym zaworze mowa. A co do sprawdzenia to można. Trzeba podpiąć pod Vidę i pokaże czy działa. Ewentualnie podmiana na pewniaka który jest sprawny.
Niech ktoś mnie oświeci.l
Więc na zdrowy rozum skoro to elekrtozawór no to powinien puknąć jak się załącza, lecz przedmuchów mieć żadnych nie powinien. Tak powinien wyglądać sprawny. czyli wychodzi na to, że sprawny jest ten co puka ale nie sprawny jest on pod kątem szczelności i przepływu czyli coś przez niego może kuleć.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania

Post autor: RIPPER » 8 cze 2017, o 22:51

sprawdz raczek WG bo powinno chronić przed przeładowaniem jak był by przelot wiec widać że raczej nie otwiera się jak trzeba

sprawdz połączenie
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
mauro5
Debeściak
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2017, o 17:51
Model: S40
Silnik: 1,9t
moc: 200KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Mauro

Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania

Post autor: mauro5 » 7 maja 2018, o 15:37

Panowie wskaźnik pokazuje mi na wolnych obrotach podciśnienie -0.2, wcześniej miałem -0.8 czyli takie jak powinno być. Pytanie czy to świadczy o tym że mam gdzieś nieszczelność?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania

Post autor: turboni » 7 maja 2018, o 16:02

Na wolnych powinno byc - 0,7, - 0,8. W tych granicach.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”