[S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania
No to mnie zmyliśeś bo napisałeś 2.0T a to miało 160KM, a T4 ma 200KM
Na wolnych powinno być - 0,7 0,8 a max but 1,1 w peaku i spada do 0,9 na fabrycznym osprzęcie. Jak byś miał MBC to można go ustawić do końca do 1,1 1,2.
A że tobie idzie do końca na fabrycznym do 1,1 to może być walnięty zaworek przy filtrze powietrza - ten w którego wchodzą rurki niebieska, żółta, czerwona. Może być też skręcony na geuszcze przy turbinie.
Ale na moje oko to dobrze chodzi
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Na wolnych powinno być - 0,7 0,8 a max but 1,1 w peaku i spada do 0,9 na fabrycznym osprzęcie. Jak byś miał MBC to można go ustawić do końca do 1,1 1,2.
A że tobie idzie do końca na fabrycznym do 1,1 to może być walnięty zaworek przy filtrze powietrza - ten w którego wchodzą rurki niebieska, żółta, czerwona. Może być też skręcony na geuszcze przy turbinie.
Ale na moje oko to dobrze chodzi
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 104
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 17:51
- Model: S40
- Silnik: 1,9t
- moc: 200KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Mauro
Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania
A próbować zmniejszyć doładowanie czy zostawić jak jest?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania
A jak chcesz to zrobić? Wymienić zawór, kręcić cięgłem czy dołożyć MBC?
-
- Debeściak
- Posty: 104
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 17:51
- Model: S40
- Silnik: 1,9t
- moc: 200KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Mauro
Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania
Mbc założę w najbliższym czasie. A ten zawór to BCS? Da radę go sprawdzić czy ewentualnie tylko podmiana?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania
Tak. O tym zaworze mowa. A co do sprawdzenia to można. Trzeba podpiąć pod Vidę i pokaże czy działa. Ewentualnie podmiana na pewniaka który jest sprawny.mauro5 pisze:A ten zawór to BCS? Da radę go sprawdzić czy ewentualnie tylko podmiana?
-
- Początkujący
- Posty: 66
- Rejestracja: 1 wrz 2016, o 10:36
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Tomaszow_Mazowiecki
- imię: Emil
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania
Yaro pisze:Tak. O tym zaworze mowa. A co do sprawdzenia to można. Trzeba podpiąć pod Vidę i pokaże czy działa. Ewentualnie podmiana na pewniaka który jest sprawny.mauro5 pisze:A ten zawór to BCS? Da radę go sprawdzić czy ewentualnie tylko podmiana?
Panowie mam problem z tym elektrozaworem BCS przy filtrze powietrza.. Niech ktoś mnie oświeci. Otóż posiadam dwa takie zawory i... jeden z nich ma przedmuchy kiedy się w niego dmucha a dokładniej od czerwonego wężyka do zółtego i na odwrót. Lecz po podłączeniu go i przekręceniu zapłonu ten zawór wydaje dzwięk puknięcia no i czuć po palcach, że puknie sobie raz. Drugi zaś nie ma żadnych przedmuchów i powietrze nigdzie nie przelatuje w nim, ale jak podepne go do auta to żadnego dzwięku nie wydaje jak ten co pisałem wcześniej. Błędów jeden jak i drugi nie wywala. Lecz na tym ,,cichym,, zaworze wygląda na to, że przeładowuje turbo do 1,1 1,2 bara i odcina i poszarpuje. mam tak przede wszystkim przy prędkościach 160-180 gdy gniote po trasie. A tamten co ma przedmuchy widziałem, że ma doładowanie do 1 bara ale w trasie go nie testowałem. Więc doradzcie czy oba te zawory są uwalone czy lub na którym lepiej jeździć..? pozzdro 600
-
- Początkujący
- Posty: 66
- Rejestracja: 1 wrz 2016, o 10:36
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Tomaszow_Mazowiecki
- imię: Emil
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania
Więc na zdrowy rozum skoro to elekrtozawór no to powinien puknąć jak się załącza, lecz przedmuchów mieć żadnych nie powinien. Tak powinien wyglądać sprawny. czyli wychodzi na to, że sprawny jest ten co puka ale nie sprawny jest on pod kątem szczelności i przepływu czyli coś przez niego może kuleć.emilianoramires pisze:Niech ktoś mnie oświeci.lYaro pisze:Tak. O tym zaworze mowa. A co do sprawdzenia to można. Trzeba podpiąć pod Vidę i pokaże czy działa. Ewentualnie podmiana na pewniaka który jest sprawny.mauro5 pisze:A ten zawór to BCS? Da radę go sprawdzić czy ewentualnie tylko podmiana?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania
sprawdz raczek WG bo powinno chronić przed przeładowaniem jak był by przelot wiec widać że raczej nie otwiera się jak trzeba
sprawdz połączenie
sprawdz połączenie
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Debeściak
- Posty: 104
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 17:51
- Model: S40
- Silnik: 1,9t
- moc: 200KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Mauro
Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania
Panowie wskaźnik pokazuje mi na wolnych obrotach podciśnienie -0.2, wcześniej miałem -0.8 czyli takie jak powinno być. Pytanie czy to świadczy o tym że mam gdzieś nieszczelność?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [S/V40 2.0T] Podłączenie wskaźnika doładowania
Na wolnych powinno byc - 0,7, - 0,8. W tych granicach.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka