[S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 174
- Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
- Model: s40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Tarnów
- imię: Slawek
[S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej
Znalazłem opis sterowania podgrzewaczem cieczy tak swoja droga na ile to jest
przydatne czy da się odczuć różnice??
* Ponieważ proces spalania w silniku o zapłonie samoczynnym z wtryskiem bezpośrednim jest ekstremalnie sprawny, straty ciepła są zbyt małe aby ogrzać wnętrze samochodu lub utrzymać temperaturę cieczy chłodzącej na poziomie normalnej temperatury pracy przy ekstremalnie niskich temperaturach otoczenia.
* Aby temu sprostać w układzie chłodzenia silnika zastosowano dwa elementy grzewcze. Są one sterowane dwoma oddzielnymi przekaźnikami.
* Moduł sterujący silnikiem MSA 15.5 decyduje o tym czy podgrzewanie ma być włączone. W tym celu korzysta z następujących sygnałów:
- temperatura powietrza,
- temperatura cieczy chłodzącej silnik,
- prędkość obrotowa silnika.
Ponadto bierze pod uwagę napięcie akumulatora, podobnie jak czas, jaki upłynął od włączenia podgrzewania.
* Podgrzewanie jest włączane w następujących warunkach:
- 10 sekund po rozruchu,
- napięcie akumulatora jest większe niż 12.7 V,
- początkowa prędkość obrotowa silnika musi być większa niż 1400 obr/min i pozostać większa niż 890 obr/min (UWAGA! Nie na biegu jałowym)
- Temperatura cieczy chłodzącej jest ponad -40 °C.
* Proces podgrzewania zaczyna się od włączenia jednego elementu grzejnego. Zależnie od tego czy napięcie akumulatora pozostaje stabilne przez określony czas moduł MSA włącza drugi element grzejny. Ta procedura umożliwia stateczne obciążenie akumulatora. Również wyłączanie elementów grzejnych odbywa się dwustopniowo. Postępuje się w ten sposób dla utrzymania stabilnej prędkości biegu jałowego.
przydatne czy da się odczuć różnice??
* Ponieważ proces spalania w silniku o zapłonie samoczynnym z wtryskiem bezpośrednim jest ekstremalnie sprawny, straty ciepła są zbyt małe aby ogrzać wnętrze samochodu lub utrzymać temperaturę cieczy chłodzącej na poziomie normalnej temperatury pracy przy ekstremalnie niskich temperaturach otoczenia.
* Aby temu sprostać w układzie chłodzenia silnika zastosowano dwa elementy grzewcze. Są one sterowane dwoma oddzielnymi przekaźnikami.
* Moduł sterujący silnikiem MSA 15.5 decyduje o tym czy podgrzewanie ma być włączone. W tym celu korzysta z następujących sygnałów:
- temperatura powietrza,
- temperatura cieczy chłodzącej silnik,
- prędkość obrotowa silnika.
Ponadto bierze pod uwagę napięcie akumulatora, podobnie jak czas, jaki upłynął od włączenia podgrzewania.
* Podgrzewanie jest włączane w następujących warunkach:
- 10 sekund po rozruchu,
- napięcie akumulatora jest większe niż 12.7 V,
- początkowa prędkość obrotowa silnika musi być większa niż 1400 obr/min i pozostać większa niż 890 obr/min (UWAGA! Nie na biegu jałowym)
- Temperatura cieczy chłodzącej jest ponad -40 °C.
* Proces podgrzewania zaczyna się od włączenia jednego elementu grzejnego. Zależnie od tego czy napięcie akumulatora pozostaje stabilne przez określony czas moduł MSA włącza drugi element grzejny. Ta procedura umożliwia stateczne obciążenie akumulatora. Również wyłączanie elementów grzejnych odbywa się dwustopniowo. Postępuje się w ten sposób dla utrzymania stabilnej prędkości biegu jałowego.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej
Jest to ustrojstwo w naszych klekotach, nigdy się nie zastanawiałem na ile jest to skuteczne, ciekawe czy po tylu latach jest to w ogóle sprawne...
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej
Wystarczy odpiąć zasilanie świecy żarowej, tak dokładnie bo są one używane w tym celu, a powinien pojawić się check.ELIMINATOR pisze:Jest to ustrojstwo w naszych klekotach, nigdy się nie zastanawiałem na ile jest to skuteczne, ciekawe czy po tylu latach jest to w ogóle sprawne...
-
- Debeściak
- Posty: 471
- Rejestracja: 20 kwie 2013, o 11:21
- Model: V40
- Silnik: 1.9DCI [115KM]
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: ze wsi
- Lokalizacja: LBI
Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej
Tylko skąd wziąć -40st. Na Syberi to pewnie zadziała dopiero.
I spojrzał Pan na moją pracę...i był zadowolony, zapytał o zarobki - usiadł i zapłakał...
-
- Debeściak
- Posty: 174
- Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
- Model: s40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Tarnów
- imię: Slawek
Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej
musi być powyżej -40 zęby działało:) poniżej już sie nie zalaczyRolnik1973 pisze:Tylko skąd wziąć -40st. Na Syberi to pewnie zadziała dopiero.
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej
Taki podgrzewacz jest modny przy instalacjach LPG, sam mam takie coś.
-
- Debeściak
- Posty: 471
- Rejestracja: 20 kwie 2013, o 11:21
- Model: V40
- Silnik: 1.9DCI [115KM]
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: ze wsi
- Lokalizacja: LBI
Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej
A no prawda -25 jest powyżej -40. MOJA WINA. U mnie już tego nie ma, a dłużej się nagrzewa i ma szerszą chłodnicę niż 95KM.
I spojrzał Pan na moją pracę...i był zadowolony, zapytał o zarobki - usiadł i zapłakał...
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej
czyli coś tam działa,Rolnik1973 pisze:U mnie już tego nie ma, a dłużej się nagrzewa
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej
1,6 HDi przy -15 jak sobie włączę grzanie kabiny i stoję w korku nie ma opcji żeby się wogóle nagrzał . Ratuje włączenie obiegu wewnętrznego .
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej
95km jadąc zimą 110-120 km/h temperatura też potrafi spaść o jedną kreskę, ale rozwiązuje tan problem zaślepka w zderzak...