[S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
jankesss
Debeściak
Posty: 174
Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
Model: s40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Tarnów
imię: Slawek

[S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej

Post autor: jankesss » 22 lis 2013, o 17:58

Znalazłem opis sterowania podgrzewaczem cieczy tak swoja droga na ile to jest
przydatne czy da się odczuć różnice??

* Ponieważ proces spalania w silniku o zapłonie samoczynnym z wtryskiem bezpośrednim jest ekstremalnie sprawny, straty ciepła są zbyt małe aby ogrzać wnętrze samochodu lub utrzymać temperaturę cieczy chłodzącej na poziomie normalnej temperatury pracy przy ekstremalnie niskich temperaturach otoczenia.

* Aby temu sprostać w układzie chłodzenia silnika zastosowano dwa elementy grzewcze. Są one sterowane dwoma oddzielnymi przekaźnikami.

* Moduł sterujący silnikiem MSA 15.5 decyduje o tym czy podgrzewanie ma być włączone. W tym celu korzysta z następujących sygnałów:
- temperatura powietrza,
- temperatura cieczy chłodzącej silnik,
- prędkość obrotowa silnika.
Ponadto bierze pod uwagę napięcie akumulatora, podobnie jak czas, jaki upłynął od włączenia podgrzewania.

* Podgrzewanie jest włączane w następujących warunkach:
- 10 sekund po rozruchu,
- napięcie akumulatora jest większe niż 12.7 V,
- początkowa prędkość obrotowa silnika musi być większa niż 1400 obr/min i pozostać większa niż 890 obr/min (UWAGA! Nie na biegu jałowym)
- Temperatura cieczy chłodzącej jest ponad -40 °C.

* Proces podgrzewania zaczyna się od włączenia jednego elementu grzejnego. Zależnie od tego czy napięcie akumulatora pozostaje stabilne przez określony czas moduł MSA włącza drugi element grzejny. Ta procedura umożliwia stateczne obciążenie akumulatora. Również wyłączanie elementów grzejnych odbywa się dwustopniowo. Postępuje się w ten sposób dla utrzymania stabilnej prędkości biegu jałowego.

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej

Post autor: ELI » 22 lis 2013, o 18:06

Jest to ustrojstwo w naszych klekotach, nigdy się nie zastanawiałem na ile jest to skuteczne, ciekawe czy po tylu latach jest to w ogóle sprawne...

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej

Post autor: Extradd » 22 lis 2013, o 18:13

ELIMINATOR pisze:Jest to ustrojstwo w naszych klekotach, nigdy się nie zastanawiałem na ile jest to skuteczne, ciekawe czy po tylu latach jest to w ogóle sprawne...
Wystarczy odpiąć zasilanie świecy żarowej, tak dokładnie bo są one używane w tym celu, a powinien pojawić się check.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Rolnik1973
Debeściak
Posty: 471
Rejestracja: 20 kwie 2013, o 11:21
Model: V40
Silnik: 1.9DCI [115KM]
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: ze wsi
Lokalizacja: LBI

Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej

Post autor: Rolnik1973 » 22 lis 2013, o 18:18

Tylko skąd wziąć -40st. Na Syberi to pewnie zadziała dopiero.
Obrazek
I spojrzał Pan na moją pracę...i był zadowolony, zapytał o zarobki - usiadł i zapłakał...

Awatar użytkownika
jankesss
Debeściak
Posty: 174
Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
Model: s40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Tarnów
imię: Slawek

Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej

Post autor: jankesss » 22 lis 2013, o 18:21

Rolnik1973 pisze:Tylko skąd wziąć -40st. Na Syberi to pewnie zadziała dopiero.
musi być powyżej -40 zęby działało:) poniżej już sie nie zalaczy

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej

Post autor: Extradd » 22 lis 2013, o 18:34

Taki podgrzewacz jest modny przy instalacjach LPG, sam mam takie coś.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Rolnik1973
Debeściak
Posty: 471
Rejestracja: 20 kwie 2013, o 11:21
Model: V40
Silnik: 1.9DCI [115KM]
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: ze wsi
Lokalizacja: LBI

Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej

Post autor: Rolnik1973 » 22 lis 2013, o 18:37

A no prawda -25 jest powyżej -40. MOJA WINA. U mnie już tego nie ma, a dłużej się nagrzewa i ma szerszą chłodnicę niż 95KM.
Obrazek
I spojrzał Pan na moją pracę...i był zadowolony, zapytał o zarobki - usiadł i zapłakał...

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej

Post autor: ELI » 22 lis 2013, o 19:57

Rolnik1973 pisze:U mnie już tego nie ma, a dłużej się nagrzewa
czyli coś tam działa,

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej

Post autor: Pyszczek » 22 lis 2013, o 22:02

1,6 HDi przy -15 jak sobie włączę grzanie kabiny i stoję w korku nie ma opcji żeby się wogóle nagrzał . Ratuje włączenie obiegu wewnętrznego .

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S40, 1.9Di, 1999] podgrzewacz cieczy chłodzącej

Post autor: ELI » 23 lis 2013, o 08:25

95km jadąc zimą 110-120 km/h temperatura też potrafi spaść o jedną kreskę, ale rozwiązuje tan problem zaślepka w zderzak...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”