Pomoc z wyborem V40
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 gru 2016, o 13:47
- Model: V40
- Silnik: 1,8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Oskar
Pomoc z wyborem V40
Dzień dobry.
Jestem Oskar,mam 20 lat i jestem nowym członkiem forum. Za kilka dni wyjeżdżam do Holandii i do czerwca będę musiał kupić sobie samochód (oczywiście w Holandii na żółtych blachach,bo tam będę żyć) Posiadam psa i dużo podróżuje,więc będę potrzebować mocnego kombi. Dodam,że będzie to mój pierwszy własny samochód. Zastanawiam się między Skoda Octavia I generacji,a Volvo V40 I generacji. W Holandii są potężne podatki,dlatego samochód musi spełnić kilka kryteriów (w tym moich):
-tylko silniki benzynowe,na diesla są o wiele większe podatki
-nie chcę lpg i nie zamierzam montować
-masa własna samochodu do max 1300kg
-wytrzymałość i komfort jazdy (zaraz po kupnie samochód zrobi ponad 2300km,do Polski i z powrotem)
-klimatyzacja obowiązkowa
-rocznik 2000+
-silnik 115KM +,lepiej więcej. (Nie chodzi mi o to,że lubię zapierdzielać,tylko wiem z doświadczenia,że jak załadowałem skodę Octavię II z silnikiem 1,6 MPI o mocy 101KM,to ledwo dawało radę pod górę,a w trasie mimo dobrego silnika spalanie było duże i potem strasznie olej piło)
Mam też kilka pytań odnośnie tego modelu:
-jaki silnik benzynowy polecacie? Słyszałem,że wersja 1,8i jest wadliwa i jej unikać
-opłaca się brać wersję z turbo?
-istnieje możliwość zamontowania siatki za fotelami pasażera przed bagaznikiem?
-na co zwracać uwagę w tym samochodzie i co ulega najczęstszym awarią w jednostkach benzynowych?
-czy do 1500€ jestem w stanie kupić dobry egzemplarz?
-który rocznik opłaca się kupować?
-jakie są koszta wymiany wszystkich filtrów,klocków hamulcowych itp?
-jak samochód radzi sobie w trasie?
-są wersje z fotelami pół kubełkowymi (w skodzie Octavii II były w standardzie)
Przepraszam za dużo dziwnych pytań,ale nie chcę utopić kasy,a zależy mi na dobrym samochodzie,bo będzie mocno eksploatowany,dlatego pytam za w czasu.
Pozdrawiam!
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Jestem Oskar,mam 20 lat i jestem nowym członkiem forum. Za kilka dni wyjeżdżam do Holandii i do czerwca będę musiał kupić sobie samochód (oczywiście w Holandii na żółtych blachach,bo tam będę żyć) Posiadam psa i dużo podróżuje,więc będę potrzebować mocnego kombi. Dodam,że będzie to mój pierwszy własny samochód. Zastanawiam się między Skoda Octavia I generacji,a Volvo V40 I generacji. W Holandii są potężne podatki,dlatego samochód musi spełnić kilka kryteriów (w tym moich):
-tylko silniki benzynowe,na diesla są o wiele większe podatki
-nie chcę lpg i nie zamierzam montować
-masa własna samochodu do max 1300kg
-wytrzymałość i komfort jazdy (zaraz po kupnie samochód zrobi ponad 2300km,do Polski i z powrotem)
-klimatyzacja obowiązkowa
-rocznik 2000+
-silnik 115KM +,lepiej więcej. (Nie chodzi mi o to,że lubię zapierdzielać,tylko wiem z doświadczenia,że jak załadowałem skodę Octavię II z silnikiem 1,6 MPI o mocy 101KM,to ledwo dawało radę pod górę,a w trasie mimo dobrego silnika spalanie było duże i potem strasznie olej piło)
Mam też kilka pytań odnośnie tego modelu:
-jaki silnik benzynowy polecacie? Słyszałem,że wersja 1,8i jest wadliwa i jej unikać
-opłaca się brać wersję z turbo?
-istnieje możliwość zamontowania siatki za fotelami pasażera przed bagaznikiem?
-na co zwracać uwagę w tym samochodzie i co ulega najczęstszym awarią w jednostkach benzynowych?
-czy do 1500€ jestem w stanie kupić dobry egzemplarz?
-który rocznik opłaca się kupować?
-jakie są koszta wymiany wszystkich filtrów,klocków hamulcowych itp?
-jak samochód radzi sobie w trasie?
-są wersje z fotelami pół kubełkowymi (w skodzie Octavii II były w standardzie)
Przepraszam za dużo dziwnych pytań,ale nie chcę utopić kasy,a zależy mi na dobrym samochodzie,bo będzie mocno eksploatowany,dlatego pytam za w czasu.
Pozdrawiam!
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 gru 2016, o 13:47
- Model: V40
- Silnik: 1,8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Oskar
Re: Pomoc z wyborem V40
Up. Ktoś coś? Lepiej brać 2.0T,czy 1.8?
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Pomoc z wyborem V40
Szukaj 2.0T.1,8 to muł chociaż po lifcie było nieco lepiej.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pomoc z wyborem V40
z masą własną v40 nie spełnia twojego kryterium jest cięższe co uważam za + bo wiem że ma blachę
natomiast nie wiem czy byś nie wolał jednak pomyśleć o wiekszym volvo seri v70 przestrzeń załadunkowa będzie dużo lepsza spalanie też większe
co do LPG to się zoriętuj bo w krajach ościennych są bonusy za to paliwo choć nie wiem jak dostępnością ..stacji itp .. przt V70 butlę wsadzisz ok 49 L co ci pozwoli na przejechanie 450-490 Km + ew 72 litrowy zbiornik z PB
natomiast nie wiem czy byś nie wolał jednak pomyśleć o wiekszym volvo seri v70 przestrzeń załadunkowa będzie dużo lepsza spalanie też większe
co do LPG to się zoriętuj bo w krajach ościennych są bonusy za to paliwo choć nie wiem jak dostępnością ..stacji itp .. przt V70 butlę wsadzisz ok 49 L co ci pozwoli na przejechanie 450-490 Km + ew 72 litrowy zbiornik z PB
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 gru 2016, o 13:47
- Model: V40
- Silnik: 1,8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Oskar
Re: Pomoc z wyborem V40
V40 odrobinę cięższe,ale przeboleje te kilka euro. Nie mam zamiary montować gazu,bo w Holandii na auta z gazem jest większy podatek. Poza tym nie chcę. O V70 myślałem,ale jest droższe i nie będzie mnie stać,a nie chcę kupić szrota,bo zaraz po kupnie jadę nim do Polski i z powrotem.RIPPER pisze:z masą własną v40 nie spełnia twojego kryterium jest cięższe co uważam za + bo wiem że ma blachę
natomiast nie wiem czy byś nie wolał jednak pomyśleć o wiekszym volvo seri v70 przestrzeń załadunkowa będzie dużo lepsza spalanie też większe
co do LPG to się zoriętuj bo w krajach ościennych są bonusy za to paliwo choć nie wiem jak dostępnością ..stacji itp .. przt V70 butlę wsadzisz ok 49 L co ci pozwoli na przejechanie 450-490 Km + ew 72 litrowy zbiornik z PB
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 gru 2016, o 13:47
- Model: V40
- Silnik: 1,8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Oskar
Re: Pomoc z wyborem V40
W necie widze ogłoszenia z silnikiem 2,0 136KM. One też są słabe? Przyznam,że 2,0 z turbosprężarką bardziej kusi,ale o wiele mniej ofert jest w internecie,poza tym z przebiegiem 250tysięcy + nie wiadomo co z turbiną będzie...Borysław pisze:Szukaj 2.0T.1,8 to muł chociaż po lifcie było nieco lepiej.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Pomoc z wyborem V40
Pojeździłem trochę 2.0 i jak dla mnie zbiera się to przyzwoicie. Nie jest to 2.0T ale jest ok.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: Pomoc z wyborem V40
Osobiście mam przyjemne wspomnienia po 2.0 wolnossaku. Moc adekwatna do masy auta i da się tym fajnie polatać. Poniżej 140 kuca to troszkę mało do tej budy. Mówię tu o Pb bo w dieslach jest inny moment i inaczej to chodzi.
Ale wracając do bjenzinki jeżeli nie celujesz w turbo to jak wyżej - bierz dwulitrową jednostkę.
Ale wracając do bjenzinki jeżeli nie celujesz w turbo to jak wyżej - bierz dwulitrową jednostkę.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 gru 2016, o 13:47
- Model: V40
- Silnik: 1,8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Oskar
Re: Pomoc z wyborem V40
A mam jeszcze pytanie odnośnie silników dwulitrowych. 2,0T są dwie wersje. Jak je rozpoznać i którą lepiej brać? Tą od 2001-2004 czy tą od 1997-2004?
To samo z wolnossącą wersją. Jest stara 140KM i druga 136KM dłużej produkowana. Która jest lepsza? W ogłoszeniach widzę tylko wersję 136 konną
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pomoc z wyborem V40
jak V40 to i spalanie N/A 2.0 będzie na poziomie 1.8 wiem bo kolega miał przed i teraz ma polifta żałował że kupił 1.8 po czym kupił ładnego polifta a tu już koło zmniennej fazy i troszkę wiecej mocy mu spasowało ..
Jak dla mnie to tak jak poprzednik mówi do takiej budy tylko 2,0 spalanie może być nieznacznie większe a moc i moment obrotowy jednak dużo lepszy
mówisz że z gazem są droższe w utrzymaniu to już jest paranoja do kwadratu ,, zwłaszcza jak tam jest większa moda na eko
2,0t oznacza Turbo ,.. 160 -163 KM
różnica w mocach oznacza rożnice modelowe 1996 -2000 i 2000 -04 nie wierz w to co piszą
Jak dla mnie to tak jak poprzednik mówi do takiej budy tylko 2,0 spalanie może być nieznacznie większe a moc i moment obrotowy jednak dużo lepszy
mówisz że z gazem są droższe w utrzymaniu to już jest paranoja do kwadratu ,, zwłaszcza jak tam jest większa moda na eko
2,0t oznacza Turbo ,.. 160 -163 KM
różnica w mocach oznacza rożnice modelowe 1996 -2000 i 2000 -04 nie wierz w to co piszą
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K