Pomoc z wyborem V40

Pytania i porady przed zakupem samochodu
Awatar użytkownika
Wołek
Posty: 10
Rejestracja: 31 gru 2016, o 13:47
Model: V40
Silnik: 1,8
moc: 122 KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Polska
imię: Oskar

Pomoc z wyborem V40

Post autor: Wołek » 31 gru 2016, o 14:09

Dzień dobry.
Jestem Oskar,mam 20 lat i jestem nowym członkiem forum. Za kilka dni wyjeżdżam do Holandii i do czerwca będę musiał kupić sobie samochód (oczywiście w Holandii na żółtych blachach,bo tam będę żyć) Posiadam psa i dużo podróżuje,więc będę potrzebować mocnego kombi. Dodam,że będzie to mój pierwszy własny samochód. Zastanawiam się między Skoda Octavia I generacji,a Volvo V40 I generacji. W Holandii są potężne podatki,dlatego samochód musi spełnić kilka kryteriów (w tym moich):
-tylko silniki benzynowe,na diesla są o wiele większe podatki
-nie chcę lpg i nie zamierzam montować
-masa własna samochodu do max 1300kg
-wytrzymałość i komfort jazdy (zaraz po kupnie samochód zrobi ponad 2300km,do Polski i z powrotem)
-klimatyzacja obowiązkowa
-rocznik 2000+
-silnik 115KM +,lepiej więcej. (Nie chodzi mi o to,że lubię zapierdzielać,tylko wiem z doświadczenia,że jak załadowałem skodę Octavię II z silnikiem 1,6 MPI o mocy 101KM,to ledwo dawało radę pod górę,a w trasie mimo dobrego silnika spalanie było duże i potem strasznie olej piło)

Mam też kilka pytań odnośnie tego modelu:
-jaki silnik benzynowy polecacie? Słyszałem,że wersja 1,8i jest wadliwa i jej unikać
-opłaca się brać wersję z turbo?
-istnieje możliwość zamontowania siatki za fotelami pasażera przed bagaznikiem?
-na co zwracać uwagę w tym samochodzie i co ulega najczęstszym awarią w jednostkach benzynowych?
-czy do 1500€ jestem w stanie kupić dobry egzemplarz?
-który rocznik opłaca się kupować?
-jakie są koszta wymiany wszystkich filtrów,klocków hamulcowych itp?
-jak samochód radzi sobie w trasie?
-są wersje z fotelami pół kubełkowymi (w skodzie Octavii II były w standardzie)

Przepraszam za dużo dziwnych pytań,ale nie chcę utopić kasy,a zależy mi na dobrym samochodzie,bo będzie mocno eksploatowany,dlatego pytam za w czasu.

Pozdrawiam!



Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Wołek
Posty: 10
Rejestracja: 31 gru 2016, o 13:47
Model: V40
Silnik: 1,8
moc: 122 KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Polska
imię: Oskar

Re: Pomoc z wyborem V40

Post autor: Wołek » 2 sty 2017, o 15:56

Up. Ktoś coś? Lepiej brać 2.0T,czy 1.8?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: Pomoc z wyborem V40

Post autor: Borysław » 2 sty 2017, o 16:24

Szukaj 2.0T.1,8 to muł chociaż po lifcie było nieco lepiej.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Pomoc z wyborem V40

Post autor: RIPPER » 2 sty 2017, o 20:10

z masą własną v40 nie spełnia twojego kryterium jest cięższe co uważam za + bo wiem że ma blachę

natomiast nie wiem czy byś nie wolał jednak pomyśleć o wiekszym volvo seri v70 przestrzeń załadunkowa będzie dużo lepsza spalanie też większe

co do LPG to się zoriętuj bo w krajach ościennych są bonusy za to paliwo choć nie wiem jak dostępnością ..stacji itp .. przt V70 butlę wsadzisz ok 49 L co ci pozwoli na przejechanie 450-490 Km + ew 72 litrowy zbiornik z PB
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Wołek
Posty: 10
Rejestracja: 31 gru 2016, o 13:47
Model: V40
Silnik: 1,8
moc: 122 KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Polska
imię: Oskar

Re: Pomoc z wyborem V40

Post autor: Wołek » 2 sty 2017, o 21:36

RIPPER pisze:z masą własną v40 nie spełnia twojego kryterium jest cięższe co uważam za + bo wiem że ma blachę

natomiast nie wiem czy byś nie wolał jednak pomyśleć o wiekszym volvo seri v70 przestrzeń załadunkowa będzie dużo lepsza spalanie też większe

co do LPG to się zoriętuj bo w krajach ościennych są bonusy za to paliwo choć nie wiem jak dostępnością ..stacji itp .. przt V70 butlę wsadzisz ok 49 L co ci pozwoli na przejechanie 450-490 Km + ew 72 litrowy zbiornik z PB
V40 odrobinę cięższe,ale przeboleje te kilka euro. Nie mam zamiary montować gazu,bo w Holandii na auta z gazem jest większy podatek. Poza tym nie chcę. O V70 myślałem,ale jest droższe i nie będzie mnie stać,a nie chcę kupić szrota,bo zaraz po kupnie jadę nim do Polski i z powrotem.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Wołek
Posty: 10
Rejestracja: 31 gru 2016, o 13:47
Model: V40
Silnik: 1,8
moc: 122 KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Polska
imię: Oskar

Re: Pomoc z wyborem V40

Post autor: Wołek » 2 sty 2017, o 21:39

Borysław pisze:Szukaj 2.0T.1,8 to muł chociaż po lifcie było nieco lepiej.
W necie widze ogłoszenia z silnikiem 2,0 136KM. One też są słabe? Przyznam,że 2,0 z turbosprężarką bardziej kusi,ale o wiele mniej ofert jest w internecie,poza tym z przebiegiem 250tysięcy + nie wiadomo co z turbiną będzie...

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: Pomoc z wyborem V40

Post autor: Borysław » 2 sty 2017, o 21:45

Pojeździłem trochę 2.0 i jak dla mnie zbiera się to przyzwoicie. Nie jest to 2.0T ale jest ok.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: Pomoc z wyborem V40

Post autor: Yaro » 2 sty 2017, o 22:51

Osobiście mam przyjemne wspomnienia po 2.0 wolnossaku. Moc adekwatna do masy auta i da się tym fajnie polatać. Poniżej 140 kuca to troszkę mało do tej budy. Mówię tu o Pb bo w dieslach jest inny moment i inaczej to chodzi.
Ale wracając do bjenzinki jeżeli nie celujesz w turbo to jak wyżej - bierz dwulitrową jednostkę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Wołek
Posty: 10
Rejestracja: 31 gru 2016, o 13:47
Model: V40
Silnik: 1,8
moc: 122 KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Polska
imię: Oskar

Re: Pomoc z wyborem V40

Post autor: Wołek » 3 sty 2017, o 00:08

Obrazek

A mam jeszcze pytanie odnośnie silników dwulitrowych. 2,0T są dwie wersje. Jak je rozpoznać i którą lepiej brać? Tą od 2001-2004 czy tą od 1997-2004?

To samo z wolnossącą wersją. Jest stara 140KM i druga 136KM dłużej produkowana. Która jest lepsza? W ogłoszeniach widzę tylko wersję 136 konną

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Pomoc z wyborem V40

Post autor: RIPPER » 3 sty 2017, o 00:10

jak V40 to i spalanie N/A 2.0 będzie na poziomie 1.8 wiem bo kolega miał przed i teraz ma polifta żałował że kupił 1.8 po czym kupił ładnego polifta a tu już koło zmniennej fazy i troszkę wiecej mocy mu spasowało ..

Jak dla mnie to tak jak poprzednik mówi do takiej budy tylko 2,0 spalanie może być nieznacznie większe a moc i moment obrotowy jednak dużo lepszy

mówisz że z gazem są droższe w utrzymaniu to już jest paranoja do kwadratu ,, zwłaszcza jak tam jest większa moda na eko

2,0t oznacza Turbo ,.. 160 -163 KM

różnica w mocach oznacza rożnice modelowe 1996 -2000 i 2000 -04 nie wierz w to co piszą
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zanim kupisz Volvo”