Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]

Post autor: RIPPER » 1 kwie 2017, o 20:29

To jaki ten słupek z czego ?

dawaj znaki co i jak .
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
mooger
Początkujący
Posty: 56
Rejestracja: 1 wrz 2016, o 12:22
Model: V40
Silnik: 2,0 T4
moc: 200 KM
Rocznik: 2001
wiek: 33
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Slawek

Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]

Post autor: mooger » 1 kwie 2017, o 20:35

B4204T2, po rzekomym przebiegu 189 tys km. z auta z automatem, więc mam cichą nadzieję że nie był upalany. Wygląda zdrowo. 950 pln. Wg sprzedającego auto było po lekkim dzwonie, ale silnik banglał do końca. Rzekomo z Belgii.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]

Post autor: RIPPER » 1 kwie 2017, o 20:39

cena spoko ,,

aa czemu go rozwalasz ? ja bym ryzykował i wrzucił jak jest

ew z nowym rozrządem
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
mooger
Początkujący
Posty: 56
Rejestracja: 1 wrz 2016, o 12:22
Model: V40
Silnik: 2,0 T4
moc: 200 KM
Rocznik: 2001
wiek: 33
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Slawek

Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]

Post autor: mooger » 1 kwie 2017, o 20:53

Znając moje szczęście takie ryzyko skończyłoby się rozbieraniem wszystkiego za parę miesięcy po raz kolejny. Wolę mieć 100% pewności, co jest w środku. Generalnie plan mam taki, żeby zrobić wszystko, co jest do zrobienia + to na co padnie podejrzenie, że zaraz może się wysypać, żeby przez najbliższe parę lat jeździć ze spokojną głową lub (jeśli coś mi się odwidzi) żeby przyszły właściciel po pół roku od zakupu nie życzył mi kiły, rzeżączki lub śmierci na raka ;)

Awatar użytkownika
mooger
Początkujący
Posty: 56
Rejestracja: 1 wrz 2016, o 12:22
Model: V40
Silnik: 2,0 T4
moc: 200 KM
Rocznik: 2001
wiek: 33
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Slawek

Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]

Post autor: mooger » 24 kwie 2017, o 23:20

Już miesiąc bez auta, ale prace zbliżają się ku końcowi. Głowica zrobiona, sprawdzona. Poszły nowe uszczelniacze, dotarte zawory inne tam pierdoły. Bebechy z bloku będą przekładane w ciągu paru najbliższych dni. I mała ciekawostka. Przeszperałem anglojęzyczne fora i znalazłem fajny i prosty patent na zabezpieczenie tulei przed ponownym pęknięciem. Z ang jest to tzw shimming, czyli podparcie tulei. Polega to na osadzeniu aluminiowej wkładki w szczelinę między tulejami, czyli gdzie materiału jest najmniej i gdzie to wszytko w pizdu pęka w praktycznie każdym silniku o bore'ze 83 mm. Pisałem jednym ziomkiem z UK, który blok wymieniał już dwa razy (co prawda w B5254T4, ale to generalnie to samo). Dopiero ostatni został zashimmowany i mimo, że w silnik jest wystrojony na ponad 400 kunia lata już ponad 20kkm bez problemu.

Poniżej link do wątku z swedespeed gdzie możecie sobie obejrzeć jak cała operacja wygląda. Może komuś się kiedyś przyda.

http://forums.swedespeed.com/showthread ... styleid=14

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]

Post autor: Yaro » 25 kwie 2017, o 07:37

U nas też to robią. Nazywają to "zamykaniem" bloku silnika.
Tu masz firmę która to robi
http://satistechpolska.pl/oferta/zamyka ... ika-volvo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mooger
Początkujący
Posty: 56
Rejestracja: 1 wrz 2016, o 12:22
Model: V40
Silnik: 2,0 T4
moc: 200 KM
Rocznik: 2001
wiek: 33
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Slawek

Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]

Post autor: mooger » 9 maja 2017, o 16:29

Perypetii ciąg dalszy. Turbina po demontażu okazała się mieć luzy w tzw hooy. Regeneracja 1k pln. Jakby tego było mało wał idzie do szlifu bo porysowany + kpl nadwymiarowych panewek. Całkowite koszty na dzień dzisiejszy oscylują w okolicach 6 tys pln. no chyba, że jeszcze coś wyskoczy. Robi się wesoło :-(

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]

Post autor: RIPPER » 9 maja 2017, o 17:01

regeneracje taniej byś zrobił

koszty sporawe ale wypisz coś dokładnie co ile

ile mechesy ...
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
mooger
Początkujący
Posty: 56
Rejestracja: 1 wrz 2016, o 12:22
Model: V40
Silnik: 2,0 T4
moc: 200 KM
Rocznik: 2001
wiek: 33
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Slawek

Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]

Post autor: mooger » 9 maja 2017, o 17:37

Mechanik swoją robotę wycenił na ok 2000 zł. Blok 900 zł. Głowica 1000 zł. Turbawka 999 zł. Do tego wał + panewki + pierścienie + kpl uszczelek +płyny pewnie z 1500. Silnik po tym wszystkim powinien być teoretycznie jak nowy... wolę nie myśleć jaki urlop byłby za ten hajs :|

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]

Post autor: NoViK » 9 maja 2017, o 18:19

Nie radzę szlifować wału od TPb. Osłabia się tym wal i nowe panewki także szybko padną. Tak czy inaczej zgolił za ten silnik razy 3 co ja włożyłem w swój, który składałem na drugim bloku.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”