[V40 1.8 lpg 122 90kw 2000 ] sonda lambda

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
lucenty
Posty: 11
Rejestracja: 26 maja 2017, o 08:38
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Torun
imię: Lukasz

[V40 1.8 lpg 122 90kw 2000 ] sonda lambda

Post autor: lucenty » 20 lip 2017, o 09:05

Dzień dobry

Zimą tego roku zauważyłem podczas odpalania samochodu gdy auto było na benzynie szarpanie i mocny zapach benzyny. Pomyślałem że chyba go zalewa bo auto się dusiło tak jak by dostawała za dużą dawkę paliwa. Gdy przełączyło się na Lpg problem znikał. Gasiłem auto na benzynie ale to nic nie dawało problem się powtarzał. Podjechałem do mechanika sprawdziliśmy przewody świece wszytko było ok, sprawdziliśmy sondę lambda a właściwie dwie. Okazało się że jedna chyba ta druga daje stały prąd (jaki nie pamiętam) mechanik zaproponował modulator. Przyszła wiosna wyższe temperatury i auto przestało się dusić na benzynie, aż tu pewnego dnia (2tyg temu) zapalił się Check engine po 2 dniach podjechałem do mechanika wymienił sondę lambda. Odebrałem auto Check engine znikł po przejechaniu 20 km zapalił się znowu. Odłączyłem akumulator żeby się komputer zresetował (porada mechanika przez telefon) nic nie dało. Po ponownej rozmowie mechanik stwierdził że mam katalizator popsuty i sonda widzi za bogatą mieszankę. Proponuje wstawić tulejkę dystansową po między katalizatorem a sondą aby odsunąć sondę. Czy któryś z panów wypowie się na temat co mam zrobić, jak zdiagnozować usterkę na co zwrócić uwagę. Może diagnozy mechanika są ok ?

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 1.8 lpg 122 90kw 2000 ]

Post autor: Yaro » 20 lip 2017, o 11:50

Po pierwsze popraw temat.
Druga sprawa to napisz jakie błędy wysypuje.
Do sprawdzenia ciśnienie paliwa i wtryski, może też pompa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lucenty
Posty: 11
Rejestracja: 26 maja 2017, o 08:38
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Torun
imię: Lukasz

Re: [V40 1.8 lpg 122 90kw 2000 ] soda lambda

Post autor: lucenty » 21 lip 2017, o 05:18

Czy ktoś się wypowie. Druga sprawa to jak zmienia się lub edytuje temat.
Jakie są nr błędów związane z sondom?

Awatar użytkownika
powwk
Turysta
Posty: 31
Rejestracja: 28 cze 2017, o 20:34
Model: v40
Silnik: 1.8 122
moc: 90kw
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Poznan
imię: Radek

Re: [V40 1.8 lpg 122 90kw 2000 ] sonda lambda

Post autor: powwk » 21 lip 2017, o 05:48

A świece kiedy zmieniałeś? U mnie też wyskoczył błąd sondy, wystarczyła wymiana świec. Fakt, że miały już trochę przejechane.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 1.8 lpg 122 90kw 2000 ] sonda lambda

Post autor: Yaro » 21 lip 2017, o 08:20

lucenty pisze:Jakie są nr błędów związane z sondom?
Błędów może być dużo. Nawet bardzo ;) Pozatym zadzwoń do człowieka który to ogarniał i niech Ci powie
lucenty pisze:Po ponownej rozmowie mechanik stwierdził że mam katalizator popsuty i sonda widzi za bogatą mieszankę
Wysypany katalizator nie będzie dawał takich objawów. Przecież pierwsza sonda (regulacyjna) nie "widzi" katalizatora który jest za nią. Druga sonda (diagnostyczna) już tak, ale ona nie ma bezpośrednio wpływu na skład mieszanki.

Moja rada. Podepnij pod konkretniejszy komputer (delphi, bosch , vida) i daj wykaz błędów jakie wywali.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [V40 1.8 lpg 122 90kw 2000 ] sonda lambda

Post autor: NoViK » 21 lip 2017, o 14:46

Mechanik wziął auto do zrobienia a nie naprawił problemu? Prowadź go od razu na reklamację. Może nawet nie była potrzebna wymiana sondy. Wiele czynników ma wpływ na mieszanke. U Ciebie problemem może być nawet regulator ciśnienia paliwa.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [V40 1.8 lpg 122 90kw 2000 ] sonda lambda

Post autor: bully » 21 lip 2017, o 15:20

NoViK pisze:Mechanik wziął auto do zrobienia a nie naprawił problemu?
A u mechanika był czy u dłubacza-szamana? Bo jak był u mechanika to niech kolega opisze też tą wizytę ;)
NoViK pisze:Prowadź go od razu na reklamację.

Ja bym dał sobie spokój, bo szaman na tej "reklamacji" jeszcze pół samochodu mu wymieni. Niech lepiej odżałuje te parę złotych (które i tak w sumie zaoszczędzi bo nie będzie bez sensu pół auta wymieni) i idzie do mechanika, który najpierw zdiagnozuje a nie będzie tylko zgadywał.

lucenty, szybki wykład: jeśli masz LPG dobrze wyregulowane i na LPG jest ok, a na benzynie nie - no to w pierwszej kolejności szukaj tych obszarów które NIE są wspólne dla LPG i noPB - układ zapłonowy i wydechowy jest wspólny, to sobie daruj na razie, tak więc ja bym poszedł za tym co pisze Yaro:
Yaro pisze:Po pierwsze popraw temat.
Druga sprawa to napisz jakie błędy wysypuje.
Do sprawdzenia ciśnienie paliwa i wtryski, może też pompa.
P.S. Tak sobie myślę - opisałeś to jako dwie oddzielne sytuacje, może w 2 przypadku nie padła sonda, tylko coś niezależnego od 1 przypadku?
P.S.2 Niestety takie czasy, że trzeba się dowiadywać i dopytywać co było i prosić o konkretne informacje (wydruki z błędów, zachowanie parametrów), a najlepiej na ręce patrzeć - partaczy całe mnóstwo i to we wszystkich branżach niestety.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lucenty
Posty: 11
Rejestracja: 26 maja 2017, o 08:38
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Torun
imię: Lukasz

Re: [V40 1.8 lpg 122 90kw 2000 ] sonda lambda

Post autor: lucenty » 21 lip 2017, o 16:20

Dziękuję za podpowiedzi. Plan mam taki aby podłączyć auto pod komputer zapisze błędy, zapytam mechanika o diagnozę i plan naprawy , przedstawię tutaj wam jego pomysł do weryfikacji.

Co do świec i przewodów to były sprawdzane przez mechanika który robił mi przegląd po zakupie auta. Zaniepokoiło mnie szarpanie na zimnym silniku na bp. Zdziwiłem się bo mechanik jak zobaczył stan silnika i był zachwycony sposobem montażu LPG i zadbania o silnik. Zostawiłem mu samochód na noc chciał sprawdzić sam co się dzieje. Diagnoza Sonda lambda umiera. Podjechałem z pracy podłączył mały komputerek i pokazał mi wykres napięcia w sondzie prąd stał na jakimś wysokim poziomie i ledwo co się zmieniał. Opowiedział mi wszytko dokładnie że silnik jest zalewany (zapach benzyny, szarpanie na Bp) w na LPG zjawisko nie występuje. Sprawdził czy LPG jest dobrze wyregulowane wszytko ok (powiedział że ten kto zakładał gaz się na tym znał bo parametry są bardzo dobrze dobrane i on nic nie będzie regulował bo nie ma po co). Zaproponował modulator sondy . Wyglądał na takiego co się zna (wymiana filtra gazu sprawdzenie świec i przewodów przeprowadził bardzo sprawni i stwierdził że szkoda pieniędzy bo tu jest wszystko ok nie ma się do czego przyczepić. Wiec się zgodziłem umówiłem się za ok 2 tyg i wtym czasie zapalił się cheek. Podjechałem okazało się że gość już nie pracuje. Był natomiast drugi gość który stwierdził że modulator tu nic nie da bo sonda już umarła czego dowodem jest palący się cheek. Wymienił sondę wyjechałem z warsztatu przejechałem 15 km i chceek nie zapalił . Wróciłem do niego i niestety gość na urlopie i rozmowa przez tel wyglądała tak:
mechanik stwierdził że mam katalizator popsuty i sonda widzi za bogatą mieszankę. Proponuje wstawić tulejkę dystansową po między katalizatorem a sondą aby odsunąć sondę.
To tak dokładnie wyglądało

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [V40 1.8 lpg 122 90kw 2000 ] sonda lambda

Post autor: bully » 21 lip 2017, o 18:16

To napisz pismo o zwrot pieniędzy za niesłusznie wymienioną sondę. Nic to nie da ale zawsze można ich pomęczyć. Niestety szukaj innego mechanika, bo to szaman. Sonda regulacyjna jest przed katem i jego zepsucie (Jak kat się może zepsuć? Może popękać albo się zapchać. Ale zepsuć?) Nie ma zbytniego wpływu na wskazania sondy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [V40 1.8 lpg 122 90kw 2000 ] sonda lambda

Post autor: RIPPER » 22 lip 2017, o 20:58

To strzelimy mały wykład

Przy odpalaniu zimnego silnika sonda lambda i jej sygnał nie jest brany pod uwagę co się przekłada na to że silnik zimny przez ileś tam sekund chodzi w OL czyli trybie pętli otwartej nie koryguje dawki paliwa jedzie z mapy sztywnej + korekty temp jak i inne

jeśli gaz jest źle wyregulowany to może tak rozjechać korektę paliwową że na lpg będzie ok natomiast na pb będzie problem ,

Dwa jeśli na pb silnik chodzi nie równo to przyczyny szukałbym raczej we wtryskach

Ale trzeba sprawdzić dawki ustawienia sprawność sond itp .. można to wszystko zrobić ...

ale pokaż fotki z pod maski zobaczymy ten piękny gaz
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”