[S40 1.9di 1999] Korek zbiorniczka wyrównawczego
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 174
- Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
- Model: s40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Tarnów
- imię: Slawek
[S40 1.9di 1999] Korek zbiorniczka wyrównawczego
Wydaje mi sie ze mam wyciek przez korek byl dosc mocno dokrecony ale strozka pociekla i ubylo na 300 km ok 0.5 litry da sie go zregenerowac czy tylko wymiana i ile oryginal??
Wyslane z Tapatalk
Wyslane z Tapatalk
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego
Sprecyzuj bardziej problem, bo podałeś za mało szczegółów. Ucieka przez zakręcony korek? Zauważ że płyn ma różną objętość zależnie od temperatury, jak silnik będzie miał max temperaturę to nie zaleca się odkręcania tego korka gdyż ciśnienie może wyrzucić nadmiar płynu i poparzyć właściciela.
-
- Debeściak
- Posty: 174
- Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
- Model: s40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Tarnów
- imię: Slawek
Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego
Tak przez zakrecony zbiorniczek mokry, gdzies ucieka szukalem wycieku dolalem plynu i dzis zauwazylem ten korek odkrecilem ostroznie silnik byl rozgrzany ale cisnienia tam nie bylo
Wyslane z Tapatalk
Wyslane z Tapatalk
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego
Jeżeli silnik był gorący i odkręcałeś korek to powinieneś zauważyć że rośnie poziom płynu w tym zbiorniczku, najważniejsze jest by był stan, na zimnym minimum a ciepłym rośnie do maximum. Jeżeli płynu w ogóle nie będzie w zbiorniczku to znaczy że gdzieś Ci ucieka. Ja u siebie mam zalany K2 i jest koloru przypominającego prawie fluorescencyjnego więc łatwiej jest mi zlokalizować wyciek. Co do rożnych płynów na rynku to sporo wie tomi555, pokazywał mi co potrafi zrobić z trójnikiem aluminiowym badziewny płyn.
-
- Debeściak
- Posty: 174
- Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
- Model: s40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Tarnów
- imię: Slawek
Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego
Petrygo mam zalany... wlanie wczoraj na zimnym nie było go praktycznie wogole to jeszcze to poobserwuje, na razie wyczyściłem uszczelkę może będzie dobrze
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego
Wali spaliny w układ i stąd wywala płyn . ODpalić i sprawdzić czy odrazu nie puchną węże . Płyn nawet zalany ponad max ( a tak miałem ostatnio ) nie wywali przez korek .
Korka nie wolno odkręcać na zagrzanym silniku ( ostatecznie jeśli pracuje ) bo wtedy lokalnie w wąskich kanałach płyn gotuje się i robią się przykre problemy . Z poparzeniem użytkownika włącznie .
Korka nie wolno odkręcać na zagrzanym silniku ( ostatecznie jeśli pracuje ) bo wtedy lokalnie w wąskich kanałach płyn gotuje się i robią się przykre problemy . Z poparzeniem użytkownika włącznie .
-
- Debeściak
- Posty: 174
- Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
- Model: s40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Tarnów
- imię: Slawek
Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego
Noo już wiem ze nie wolno, odkręciłem ale żyje ;PPyszczek pisze:Korka nie wolno odkręcać na zagrzanym silniku ( ostatecznie jeśli pracuje ) bo wtedy lokalnie w wąskich kanałach płyn gotuje się i robią się przykre problemy . Z poparzeniem użytkownika włącznie .
Oby nie bo uszczelki pod głowicą mi się nie uśmiecha teraz robić...Pyszczek pisze:Wali spaliny w układ i stąd wywala płyn . ODpalić i sprawdzić czy odrazu nie puchną węże . Płyn nawet zalany ponad max ( a tak miałem ostatnio ) nie wywali przez korek .
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego
nie koniecznie musi to być uszczelka, ciśnienie będzie powstawać w układzie jak jest niesprawny własnie korek... o ile mi wiadomo nie warto go dokręcać z dużą siłą, najlepiej jakbyś miał kogoś z s/v40 i podmienił, przejechał się i wtedy będzie wiadomo czy to wina korka...
-
- Debeściak
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 15:45
- Model: 407 SW
- Silnik: 1.8 B+G
- moc: 116 KM
- Rocznik: 4
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Pawel
Re: [S40 1.9di 1999] Korek zbiorniczka wyrównawczego
U mnie też powstaje cisnienie, jednak płyn jest totalnie czysty i bez jakiegokolwiek nieporządanego zapachu, mało tego nic go nie ubywa. Nie potrafię tego wytłumaczyć. Generalnie rozumiem, że po ostygnięciu nie powinno być zadnego ciśnienia?
-
- Debeściak
- Posty: 174
- Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
- Model: s40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Tarnów
- imię: Slawek
Re: [S40 1.9di 1999] Korek zbiorniczka wyrównawczego
Cisnienie sie robi pod wplywem temperatury chyba w kazdym samochodzie.. Plyn na goracym byl na maksimum a spod korka strozka to pomyslalem ze poprostu korek nie trzyma..
Wyslane z Tapatalk
Wyslane z Tapatalk