[V40 2002 2.0B 136KM]demontaż sprzęgła czy konieczny?

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Kubelski
Posty: 16
Rejestracja: 2 sie 2017, o 16:52
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: 136KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Kuba

Re: [V40 2002 2.0B 136KM]demontaż sprzęgła czy konieczny?

Post autor: Kubelski » 15 sie 2017, o 19:09

Hmm, spory plac w centrum Wawy. Kilkanście punktów i stacja diagnostyczna. Proste rzeczy robią szybko i skutecznie. Czasem tylko "zgubią" akumulator, albo oryginalny kapsel ;-)
To Volvo mam od niedawna. Wcześniej zapłaciłem np. 1200 zł ROBOCIZNY za wymianę amortyzatorów z przodu. Z większością mocowań, wymianą jednej osłony przegubu, osłony drążka itp. co było potrzeba do porządnego zrobienia przodu. Aha i regulacja szczeliny na kompresorze AC (w krytycznych momentach przestawała chłodzić, ale to musiałem znaleźć tutorial ze zdjęciami w anglojęzycznej sieci, bo oni mi zaproponowali na dzień dobry wymianę czynnika - "może pomoże"). Mimo wszystko sporo, jak na warsztat, po którym trzeba myć kierownicę.. I szlag mnie trafił, jak usłyszałem o tym kole dwumasowym bo już poczułem się jak dojna krowa - skrzynię robi, to można go jeszcze walnąć na 2KPLN. Bo specjalna cena dla mnie była 1800 za dwumas LUK, po czym znalazłem w pół minuty w sieci dokładnie ten sam, nowy za 1499 w sklepie w Wawie, bez proszenia. Wiem, że zarabiają na częściach, ale - patrz meritum wątku.

No nie wiem, jutro podzwonię czy można gdzieś w Wawie sprawdzić takie KDM i jak coś, to zawiozę do sprawdzenia w niezależnej firmie.

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [V40 2002 2.0B 136KM]demontaż sprzęgła czy konieczny?

Post autor: bully » 15 sie 2017, o 20:21

Jeśli to jakiś feu vert to dziadostwo nie warsztat. Ja bym im powiedział wprost "jak rozebraliście bez pytania to i tak składajcie - jak będzie gorzej niż było będziecie robić na swój koszt i nie zapłacę przed jazdą próbną". Rozebrali za dużo albo i coś uszkodzili a teraz jelenia szukają.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubelski
Posty: 16
Rejestracja: 2 sie 2017, o 16:52
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: 136KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Kuba

Re: [V40 2002 2.0B 136KM]demontaż sprzęgła czy konieczny?

Post autor: Kubelski » 16 sie 2017, o 19:57

Dziś zawiozłem całe sprzęgło do firmy zajmującej się regeneracją i też składaniem customowych sprzęgieł do sportu - w trakcie miłej rozmowy tel. człowiek zaprosił mnie na bezpłatne oględziny. Nie przedłużając - po obadaniu KDM człowiek powiedział, że spokojnie założył by to do swojego samochodu.. Szach, Mat.

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [V40 2002 2.0B 136KM]demontaż sprzęgła czy konieczny?

Post autor: kp070 » 16 sie 2017, o 20:15

No to pięknie.
Przy okazji co to za firma i czy wiesz może ile tam kosztuje regeneracja sprzęgła?

Awatar użytkownika
Arek74
Debeściak
Posty: 623
Rejestracja: 19 lut 2017, o 10:22
Model: V40
Silnik: 2.0t
moc: 163 a teraz 185
Rocznik: 2003
wiek: 43
Skąd jesteś?: Sochaczew
imię: Arek

Re: [V40 2002 2.0B 136KM]demontaż sprzęgła czy konieczny?

Post autor: Arek74 » 16 sie 2017, o 20:16

Kubelski pisze:Dziś zawiozłem całe sprzęgło do firmy zajmującej się regeneracją i też składaniem customowych sprzęgieł do sportu - w trakcie miłej rozmowy tel. człowiek zaprosił mnie na bezpłatne oględziny. Nie przedłużając - po obadaniu KDM człowiek powiedział, że spokojnie założył by to do swojego samochodu.. Szach, Mat.
Teraz wypada pojechsć do szamanów i spalić im stodołe albo niech zakladaja za free

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
Janeczek1123
Debeściak
Posty: 103
Rejestracja: 26 lip 2017, o 09:12
Model: v40
Silnik: D4192T3
moc: 115
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Arek

Re: [V40 2002 2.0B 136KM]demontaż sprzęgła czy konieczny?

Post autor: Janeczek1123 » 16 sie 2017, o 20:54

Tak to wygląda jakby chcieli Ciebie tylko i wyłącznie naciągnąć na kolejne dodatkowe koszta.

Awatar użytkownika
Kubelski
Posty: 16
Rejestracja: 2 sie 2017, o 16:52
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: 136KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Kuba

Re: [V40 2002 2.0B 136KM]demontaż sprzęgła czy konieczny?

Post autor: Kubelski » 16 sie 2017, o 23:17

Janeczek1123 pisze:Tak to wygląda jakby chcieli Ciebie tylko i wyłącznie naciągnąć na kolejne dodatkowe koszta.
No, kurczę od razu tak się poczułem. :?
kp070 pisze:No to pięknie.
Przy okazji co to za firma i czy wiesz może ile tam kosztuje regeneracja sprzęgła?

http://www.sprzegla.com/" onclick="window.open(this.href);return false; - Pan Radzikowski. Ja przy okazji swojemu zamówiłem regenerację (będzie na jutro) typu nowe okładziny plus planowanie tarczy - 150 zł. Myślę, że najlepiej tam zatelefonuj, to cię człowiek wysłucha i podpowie co i jak. Tylko adres mają nowy: Wrocławska 4 (Wawa).

Jeszcze jedną firmę mi polecili w Vol-Car, ale ci mają aktualnie urlop do 29 sierpnia: http://www.sprzegla-regeneracja.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Z tego, co mówił gość z Vol-Car też bardzo sensowna firma.

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [V40 2002 2.0B 136KM]demontaż sprzęgła czy konieczny?

Post autor: kp070 » 17 sie 2017, o 10:11

Dzięki, ja mam na razie dobre, spytałem bo jak słyszę że gdzieś dobrze klienta traktują to warto wiedzieć bo może się to kiedyś przydać.

Co do ceny to widziałem na Alledrogo regenerowane po 600 zł plus zwrot starego (ale to chyba jakiś pośrednik bo pod tym adresem szrot jest) i byłem ciekaw ile jest taniej u źródła, chociaż pewnie za dwumase też coś dochodzi.

Awatar użytkownika
Kubelski
Posty: 16
Rejestracja: 2 sie 2017, o 16:52
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: 136KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Kuba

Re: [V40 2002 2.0B 136KM]demontaż sprzęgła czy konieczny?

Post autor: Kubelski » 5 wrz 2017, o 19:53

No dobra, skrzynia wymieniona na inną używaną (też rzęzi, tylko ciszej :| ), sprzęgło działa lepiej niż przed regeneracją ;-), objawów zużycia KDM brak. Trochę mi ręce opadły z powodu tej skrzyni, ale na razie to zostawiam i jeżdżę. Może ten typ tak ma, może ja mam pecha. Widać nie zrobię nowego ze starego, choć np. w mojej 20-letniej Maździe nie słychać wcale skrzyni i u kolegów w różnych autach też zacząłem się wsłuchiwać i ni holery takich dźwięków jak u mnie nie ma, czyli nie przesadzam. Po prostu słychać tylko silnik i już. Jakkolwiek, gdybym się dał podpuścić na to koło dwumasowe, to dopiero bym się cieszył..

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [V40 2002 2.0B 136KM]demontaż sprzęgła czy konieczny?

Post autor: bully » 5 wrz 2017, o 21:50

Kolego, jest firma w Warszawie (gdzieś w okolicach Wału Międzyszyńskiego) która zajmuje się regeneracją skrzyń francuskich, mogą naprawić twoją, lub sprzedać Ci już zregenerowaną - jak się z dwa lata temu dowiadywałem to koszt zregenerowanej był poniżej 1000zł (jakieś 800 czy 900 - jeśli mnie pamięć nie myli)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”