[volvo v40] Przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Nie zaklasyfikowane usterki, problemy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
HAS
Debeściak
Posty: 458
Rejestracja: 2 lis 2013, o 09:45
Model: V40
Silnik: B4184S
Rocznik: 1997
wiek: 23
Skąd jesteś?: Biała Podlaska
imię: Mariusz
Lokalizacja: Biała Podlaska

[volvo v40] Przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Post autor: HAS » 30 sie 2017, o 08:07

Witam kolegów.
Od pewnego czasu stoję przed zamiarem wymiany przednich zacisków na dwutloczkowe z Mitsubishi Sigmy i jestem zmuszony wymienić gumowe przewody.
I rodzi się tutaj pytanie czy nie warto zainwestować w przewody w stalowym oplocie. Różnica w cenie to jest około 40 - 50 PLN na sztuce.
Może ktoś z was miał i testował takie przewody bo zastanawiam się czy jest sens na dodatkową inwestycję w ten układ hamulcowy.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
SHerbiosR
Volvo Fan
Posty: 741
Rejestracja: 29 lip 2016, o 19:51
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2003
wiek: 29
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Radek

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Post autor: SHerbiosR » 30 sie 2017, o 08:24

Ja zainwestowałem w przewody HEL, nie narzekam. Ciężko mi powiedzieć, czy cokolwiek się poprawiło w przypadku hamowania. Mam je od roku, na razie, wszystko z nimi w porządku.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Post autor: kp070 » 30 sie 2017, o 10:03

HAS, musisz sam sobie odpowiedzieć czy od teraz przewody będą jakoś bardziej obciążone,
czy będzie to teraz auto wyczynowe, jak to określili w tym artykule i podjąć decyzję.

Czy nowe zaciski to spowodują?
Ciśnienie na mój gust wytwarza pompa i jeśli jest ta sama to więcej nie da niż dawała.
Średnica przepływu w środku jest chyba taka sama, a nawet gdyby była większa to i tak przed są przewody metalowe, które przepuszczają tyle ile wcześniej.

No tak mi się przynajmniej wydaje, ale mogę się mylić.

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Post autor: szajba. » 30 sie 2017, o 10:56

Ja się mogę wypowiedzieć, bo wymieniłem, ale w motorze, wiem że to co innego ale różnice odczulem duża, gdyż hamulec w ręce jest bardziej czuły, a efekt końcowy to mocne stwardnienie hamulca, jak po dobrym odpowietrzaniu, hamulec zaczął łapać szybieciej i mocniej.

I raczej wątpię że wydajność pompy powinna mieć jakiś wpływ na dwutloczkowe raczej będzie to działać prawidłowo wszystko, ale jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Post autor: ELI » 30 sie 2017, o 11:04

znajomkowi firmy HEL zardzewiały przy łączeniach i pękły, latam na goodridge i złego słowa nie powiem, a padalec twardszy i pompa nie ma tu nic wspólnego, nie puchną jak klasyczne

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Post autor: kp070 » 30 sie 2017, o 11:09

ELI pisze:nie puchną jak klasyczne
No jeśli tak jest to to jest argument.

Gregorious
Zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 32
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Post autor: Gregorious » 30 sie 2017, o 19:15

Jeśli jakakolwiek część układu hamulcowego jest na przewodach gumowych bez oplotu to montaż oplotu jakiejkolwiek firmy to potencjalne ryzyko że przewody będą puchnąć jeszcze mocniej... Jeśli układ nie ma przewodów typowo gumowych to oplot jest bardzo dobrą opcją którą można odczuć nawet przy normalnym użytkowaniu w upalne dni gdy rozgrzejemy hamulce. a w terenach górzystych takich jak Bieszczady to jest całkowicie inna (lepsza charakterystyka pracy hamulca zwłaszcza kiedy są rozgrzane)
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Post autor: szajba. » 30 sie 2017, o 19:44

Ale w gumie są tylko od budy do kół, więc wymieniając 4 odcinki pozbędzie się korkach w których może pchnąć przewód
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Post autor: szajba. » 14 lut 2018, o 19:53

ELI, próbuje znaleźć goodridge ale ciężko rozgryźć ich oznaczenia i nie wiem które są do pierwszej generacji a które do drugiej.. masz jakieś dane które masz u siebie ?
wszystko wychodzi że TVV0700-4P powinny podejść..


sam sobie odpowiedziałem do naszego podchodzi "SVV0700-4P"
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

Post autor: ELI » 14 lut 2018, o 21:28

:suncool
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Różne”