Teraz jest 24 paź 2017, o 06:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lip 2017, o 22:03 
Offline
wizytator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2017, o 20:34
Posty: 29
Model: v40
Silnik: 1.8 122
moc: 90kw
Rocznik: 2003
wiek: 0
Skąd jesteś?: Poznan
imię: Radek
Cześć, skorzystałem dziś z promocji w warsztacie i za 1zł zrobili mi przegląd całego auta.
Problem polega na tym, że tylne zawieszenie niedługo będzie do całkowitego remontu (geometria się rozjechała), mimo, że jeszcze nic nie puka i nie stuka, to gumy za niedługo się poddadzą. śruby od regulacji geometrii też trzeba wymienić, bo obecnych nikt ruszyć nie chce. Co prawda jakieś 4 miesiące temu geometrie zrobiłem, tył był w granicach tolerancji, to jednak dziś już trochę wykracza poza nią.
Nigdy nie miałem problemów z tylnym zawieszeniem i poza sprężynami, amorkami i poduszkami amorków nic nie musiałem robić, dlatego teraz nie wiem co warto wymienić oraz w jaki sposób.

Na Allegro widzę komplety zawieszenia tył
np. http://allegro.pl/volvo-v40-s40-carisma ... 10015.html

lub tańsza wersja
http://allegro.pl/volvo-v40-s40-carisma ... 13651.html

tylko w tej drugiej nie ma chociażby tych śrub od geometrii.

Oczywiście nie mówię, że wybieram jedną z tych aukcji, bo pewnie ich jakość może być wątpliwa. Dlatego może Wy macie jakieś sprawdzone, dobre zestawy, aby wszystko z tyłu wymienić i zrobić powtórną geometrie.
Mam na to czas, cały "zabieg" planuję zrobić w sierpniu, więc na wybór odpowiednich firm/części jest czas.


Ile mniej/więcej wyniosła Was taka naprawa tylnego zawieszenia? Jak wyglądają koszty robocizny, może ktoś ma polecony warsztat w Poznaniu? Grzebków złotych rączek niestety nie brakuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lip 2017, o 06:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 11:17
Posty: 17641
Pochwały: 82
Model: v40
Silnik: KLEKOT T2
moc: pincet
Rocznik: 1999
wiek: 100
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Jancio
powwk,

sprawdzone-tuleje-dr-ki-tylnego-zawieszenia-t4049.html

_________________
MÓJ RUMAK
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lip 2017, o 07:21 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2014, o 12:42
Posty: 2003
Pochwały: 35
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
powwk, przemyśl to jeszcze raz - tzn. sprawdź. Tanie mięso to psy jedzą. Jeśli sam nie widziałeś tych gum do wymiany na własne oczy to... lepiej jedź na stację diagnostyczną niech Ci wszystko sprawdzą i POKARZĄ palcem co i dlaczego jest nie tak - też ostatnio dostałem zalecenie od mechanika, żeby wymienić wszystkie gumowe elementy z tyłu bo jak cytuję "całe zawieszenie roz#$%#ane" - tyle, że z miesiąc wcześniej byłem na SKP i tam jedyne co wskazali to gumy wahacza wzdłużnego - i to po moich naciskach by szukali bo nie mogli znaleźć co puka. Po wizycie u mechanika (samochód mi podprowadził pod dom, więc nie mógł pokazać paluchem) poleciałem znów na SKP (inną tym razem) i znów zawieszenie ozdrowiało. Mechanik-magik leczył rocznik auta a nie stan!
O zbieżność warto dbać.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 18:04 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2017, o 12:07
Posty: 14
Model: V40
Silnik: 1.8 lpg
moc: Km
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Bestwina
imię: Krystian
Często tak bywa że warsztaty taką promocję robią i potem walą ściemę że masakra. Hamulce do wymiany (proste a drogie), zawias "już prawie umiera" nie ufałbym takim opiniom...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 10:08 
Offline
wizytator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2014, o 11:09
Posty: 40
Model: V50
Silnik: 2.0D 136KM
Rocznik: 2005
wiek: 0
Skąd jesteś?: Karpacz
imię: Kamil
jeśli można to podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego, a mianowicie mam do wymiany z tyłu wahacz poprzeczny i powiedzcie mi czy takie coś https://www.ucando.pl/p/wahacz-zawiesze ... 773H6K-273 to jest dobre, czy wydać więcej i kupić coś znanej firmy? i od razu zapytam czy wystarczy wymienić ten jeden czy muszę cały komplet?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 wrz 2017, o 07:44 
Offline
Zapaleńcy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 18:23
Posty: 595
Pochwały: 7
Model: V40
Silnik: B4184S9
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Wa-wa
lion90 napisał(a):
czy wydać więcej i kupić coś znanej firmy?
FEBI BILSTEIN


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 17:04 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2017, o 02:36
Posty: 581
Pochwały: 5
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr
Również podepnę się pod temat. Stukaja mi poduszki amortyzatora z tyłu.

Mam pytanie do osób które już przerabialy temat. Które elementy konkretnie odpowiadają za stuki ?

Obrazek

Rozumiem że od 3 w górę leci do wymiany ale zastanawia mnie element 4 czy też trzeba wymienić ?

Pytam bo ilość męczarni do wymiany 4 to.... resztę załatwię bez demontażu amorka :crazy:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 18:34 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 2293
Pochwały: 12
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 37
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
Odezwij się jutro - masz PW

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 20:43 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 gru 2016, o 08:36
Posty: 78
Model: V40
Silnik: B4164S2
moc: 109
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Chelm
imię: Darek
[quote="szajba1"]Również podepnę się pod temat. Stukaja mi poduszki amortyzatora z tyłu.


Mam stuki z tylnego prawego koła, posprawdzalem wszystkie gumy i nic nie znalazlem. I tak obstawiam ze to z amorka. U mnie stuki cichna jak zaciągnę delikatnie reczny. Czyli te stuki pochodzą z poduszki amorka? jak się mylę to proszę poprawcie mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 23:06 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2014, o 12:42
Posty: 2003
Pochwały: 35
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
szajba1, zmartwień cię bo rysunek jest niedokładny. 2 jest pod 3. Musisz wtargnąć kolumnę. W zestawie naprawczym jest tuleja nad 3, kolejne dwie gumy, wielgachna podkładka i nakrętka. Samej 4 jeśli nie uszkodzona to nie ma potrzeby (u mnie po 320 tys nie było potrzeby) wymieniać. U mnie stuki znikły dopiero po wymianie Amora odboju i sprężyny.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO