[V40, 1.9D, 115 KM, 2003 r.] Szarpie podczas jazdy, gaśnie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Qamar
Posty: 2
Rejestracja: 2 paź 2017, o 08:31
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 115 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Konrad

[V40, 1.9D, 115 KM, 2003 r.] Szarpie podczas jazdy, gaśnie

Post autor: Qamar » 2 paź 2017, o 08:45

Drodzy Forumowicze,

od dłuższego czasu (ponad rok) walczę z dziwną usterką. W nieregularnych odstępach czasu, zwykle podczas jazdy ze stałą prędkością dzieje się coś jak odcięcie gwałtowne dopływu paliwa: trzymając gaz w tej samej pozycji słychać stuknięcie, jest małe szarpnięcie i samochód zaczyna zwalniać tak jakby gaz był kompletnie odpuszczony. Zwykle samochód po chwili wraca do normalnej jazdy. Ale dwa tygodnie temu zgasł mi na trasie po przejechaniu 100 km. Potem nie mogłem go uruchomić, rozrusznik kręcił normalnie. Odczekałem ok. 5 minut i udało się uruchomić ponownie. Kolejne 100 km przejechałem bez żadnych dziwnych objawów. To nie było pierwsze takie zgaśnięcie, ale zdarzają się rzadziej niż szarpnięcia.
Ostatnio to szarpanie zdarza się coraz częściej.
Czy macie pomysł co to może być?
Może jakiegoś mechanika do polecenia w Warszawie, który mógłby mi to zdiagnozować prawidłowo i naprawić?
Byłem już w kilku warsztatach, ale bez efektu. Mam już wymieniony przepływomierz, czujnik doładowania, ostatnio jakieś uszczelki w pompie wysokiego ciśnienia (wybaczcie jeśli coś źle nazywam, jestem laikiem w kwestiach mechaniki pojazdowej), a usterka jak była tak jest. :-(

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: [V40, 1.9D, 115 KM, 2003 r.] Szarpie podczas jazdy, gaśn

Post autor: szajba. » 2 paź 2017, o 19:29

Filterek sprawdzales ? Trzeba by było sprawdzić czy nie przerywa ci przy mocnym bucie gdy paliwa potrzeba najwięcej
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [V40, 1.9D, 115 KM, 2003 r.] Szarpie podczas jazdy, gaśn

Post autor: NoViK » 3 paź 2017, o 06:10

Jakieś błędy przy tym generuje czy nic? Bo jak dla mnie to albo czujnik położenia wału albo ciśnienia na listwie wtryskowej.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Qamar
Posty: 2
Rejestracja: 2 paź 2017, o 08:31
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 115 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Konrad

Re: [V40, 1.9D, 115 KM, 2003 r.] Szarpie podczas jazdy, gaśn

Post autor: Qamar » 3 paź 2017, o 07:45

szajba1 pisze:Filterek sprawdzales ? Trzeba by było sprawdzić czy nie przerywa ci przy mocnym bucie gdy paliwa potrzeba najwięcej
Wszystkie filtry zmieniałem 7k km temu, ale usterka powróciła miesiąc po ich wymianie, więc to nie to. Przy mocnym wdepnięciu gazu nie ma takich problemów. Najgorzej jest przy jeździe ze stałą prędkością przy niewielkim zużyciu paliwa.
NoViK pisze:Jakieś błędy przy tym generuje czy nic? Bo jak dla mnie to albo czujnik położenia wału albo ciśnienia na listwie wtryskowej.
Co do błędów - nie wiem bo nie mam jak się podpiąć pod komputer, na desce żadna kontrolka się nie objawia. Ale dzięki za podejrzenia, jest to jakiś trop.

Awatar użytkownika
kraker
Początkujący
Posty: 67
Rejestracja: 23 lis 2016, o 08:34
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 116
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Poznan
imię: Maciej

Re: [V40, 1.9D, 115 KM, 2003 r.] Szarpie podczas jazdy, gaśn

Post autor: kraker » 3 paź 2017, o 08:10

Qamar pisze:Co do błędów - nie wiem bo nie mam jak się podpiąć pod komputer, na desce żadna kontrolka się nie objawia. Ale dzięki za podejrzenia, jest to jakiś trop.
Co do kontrolki silnika, to nie mam pojęcia kiedy ona się może zapalić. Miałem dziurę w wężu, brak ciśnienia doładowania i impulsy z dwumasy w złym miejscu (obracający wieniec), otwarty EGR i w żadnym przypadku nie zapaliła się kontrolka silnika.

A może jakiś zawór paliwa na pompie wysokiego ciśnienia (jeśli taki jest)?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”