[V40, 1,8 122KM 2000r Lpg] bład sondy lambda
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 maja 2017, o 08:38
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Lukasz
[V40, 1,8 122KM 2000r Lpg] bład sondy lambda
Witam Kolegów
Jestem po drugiej wymianie sondy lambda. Po pierwszej wymianie i przejechaniu ok 15 km znowu zapalił się chec. Mechanik mnie zbył twierdząc że mam popsuty katalizator i trzeba sondę odsunąć od spalin poprzez tulejkę dystansową. Auto miedzy czasie zaczęło szarpać podczas dodawania gazu, na benzynie objawy były mniejsze ale też szarpało, momentami na lpg bardzo mocno szarpało. Drugi mechanik podłączył pod kompa i błąd był (nie potrafię dokładnie powtórzyć ) ale coś ze spalaniem na trzecim cylindrze. Przepieliśmy cewkę z 3 na 4 cylinder błędy skasowane jazda próbna 15-20 km i shec się nie pali ale szarpanie występuje nadal. Diagnoza - wymiana sondy koszt 400 zł. Po wymianie na benzynie nie szarpie a na lpg nadal. po przejechaniu 50-70km zapala się shec. (aż miło). I teraz moje pytanie co może być nie tak.
cewka? jak sprawdzić w warunkach parkingowych i za pomocą czego, jakie parametry oporności powinny być prawidłowe?
przewody NGK? tylko to mi do głowy przychodzi
świecę wymieniłem jakieś 3 tyg temu.
Jestem po drugiej wymianie sondy lambda. Po pierwszej wymianie i przejechaniu ok 15 km znowu zapalił się chec. Mechanik mnie zbył twierdząc że mam popsuty katalizator i trzeba sondę odsunąć od spalin poprzez tulejkę dystansową. Auto miedzy czasie zaczęło szarpać podczas dodawania gazu, na benzynie objawy były mniejsze ale też szarpało, momentami na lpg bardzo mocno szarpało. Drugi mechanik podłączył pod kompa i błąd był (nie potrafię dokładnie powtórzyć ) ale coś ze spalaniem na trzecim cylindrze. Przepieliśmy cewkę z 3 na 4 cylinder błędy skasowane jazda próbna 15-20 km i shec się nie pali ale szarpanie występuje nadal. Diagnoza - wymiana sondy koszt 400 zł. Po wymianie na benzynie nie szarpie a na lpg nadal. po przejechaniu 50-70km zapala się shec. (aż miło). I teraz moje pytanie co może być nie tak.
cewka? jak sprawdzić w warunkach parkingowych i za pomocą czego, jakie parametry oporności powinny być prawidłowe?
przewody NGK? tylko to mi do głowy przychodzi
świecę wymieniłem jakieś 3 tyg temu.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40, 1,8 122KM 2000r Lpg] bład sady lambda
piszesz chaotycznie czy na pb coś złego się dzieje ?>
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [V40, 1,8 122KM 2000r Lpg] bład sady lambda
Najpierw wrzuć przewody bougicord. Świece jakie masz? I jak z stanem konektorów na cewkach? Ja bym tam szukał problemów a nie w sondzie.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40, 1,8 122KM 2000r Lpg] bład sondy lambda
Ciekawe stwierdzenie. Jaki wpływ na szarpanie silnika ma sonda diagnostyczna (bo taka jest za katalizatorem) ? Co da emulator w tym przypadku?lucenty pisze:Mechanik mnie zbył twierdząc że mam popsuty katalizator i trzeba sondę odsunąć od spalin poprzez tulejkę dystansową
Jeżeli cewki i świoece są ok to pozostaje kwestia przewodów WN i ostatecznie konektorów.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 maja 2017, o 08:38
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Lukasz
Re: [V40, 1,8 122KM 2000r Lpg] bład sondy lambda
Drodzy koledzy przepraszam za chaotyczną wypowiedz. Shec zgasł w momencie jak zacząłem cofać i już do tej pory się nie zapalił. Na bp nie szarpie może bardzo bardzo delikatnie natomiast na Lpg raz jest super tzn. nie szarpie a za jakiś czas gdy zrzucam z biegu i gwałtownie dodaje gazu szarpie strasznie.
Jak łatwo zdiagnozować świece?
i jakie przewody byście polecili.
Jak łatwo zdiagnozować świece?
i jakie przewody byście polecili.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [V40, 1,8 122KM 2000r Lpg] bład sondy lambda
Wymienić.lucenty pisze:Jak łatwo zdiagnozować świece?
Bogicourd (jeśli do twojego są)lucenty pisze:i jakie przewody byście polecili.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 maja 2017, o 08:38
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Lukasz
Re: [V40, 1,8 122KM 2000r Lpg] bład sondy lambda
Podjechałem wracając z pracy do mechanika który wymieniał sondę, podłączyliśmy komputer i takie błędy wyskoczyły:
(P0011) wałek rozrządu za bardzo przy..... (dalej nie widziałem)
(P0302) Wypadnie zapłonu w cylindrze 2
(P0303) Przerwy zapłonu w cylindrze 3
Moim zdaniem cewka na cylindrze 3
Bardzo mnie niepokoi (P0011) wałek rozrządu za bardzo przy..... (dalej nie widziałem). Jak sam mógł się przestawić ? Koło zmiennych faz wymieniał poprzedni właściciel ok 2 lata temu mam rachunek kupna i fakturę wymiany.
Myślicie że to cewka może powodować te błędy wałka rozrządu?
(P0011) wałek rozrządu za bardzo przy..... (dalej nie widziałem)
(P0302) Wypadnie zapłonu w cylindrze 2
(P0303) Przerwy zapłonu w cylindrze 3
Moim zdaniem cewka na cylindrze 3
Bardzo mnie niepokoi (P0011) wałek rozrządu za bardzo przy..... (dalej nie widziałem). Jak sam mógł się przestawić ? Koło zmiennych faz wymieniał poprzedni właściciel ok 2 lata temu mam rachunek kupna i fakturę wymiany.
Myślicie że to cewka może powodować te błędy wałka rozrządu?
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 maja 2017, o 08:38
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Lukasz
Re: [V40, 1,8 122KM 2000r Lpg] bład sondy lambda
Żeby było śmiesznie podjechałem do sklepu chec się palił. Po powrocie odpaliłem wycofałem i chec się nie zapalił
Ponowie odpalił pojeździłem i chec się.nie.pali.
Wymienię cewkę tą z cylindra 3 i komplet przewodów. Czy dobrze kombinuje?
Czy warto kupić używaną cewkę.
Ponowie odpalił pojeździłem i chec się.nie.pali.
Wymienię cewkę tą z cylindra 3 i komplet przewodów. Czy dobrze kombinuje?
Czy warto kupić używaną cewkę.
-
- Zapaleńcy
- Posty: 640
- Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
- Model: V40
- Silnik: B4184S9
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wa-wa
Re: [V40, 1,8 122KM 2000r Lpg] bład sondy lambda
"check engine"lucenty pisze:Shec
ogólnie - nie, chyba że dokonasz pomiaru jej parametrów (testerem) i porównasz z tymi jakimi masz włożone w silniku (oporność uzwojeń).lucenty pisze:Czy warto kupić używaną cewkę.