[S40 B4184S2 1.8 2001r.] stuki z okolicy rozrządu

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
lukasz7
Posty: 8
Rejestracja: 20 wrz 2017, o 20:22
Model: s40
Silnik: 1.8
moc: 122km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Ozarow
imię: Lukasz

[S40 B4184S2 1.8 2001r.] stuki z okolicy rozrządu

Post autor: lukasz7 » 2 paź 2017, o 13:48

Witam, mam problem od jakichś 3 tygodni ze stukami/zgrzytami z okolicy rozrządu podczas jazdy z mniejszą prędkością obrotową niż 2000 (najgorzej na 5tym biegu). Obstawiam, że może to być wina koła zmiennych faz rozrządu. Po wypięciu wtyczki od zaworu zmiennych faz rozrządu silnik pracuje troszeczkę ciszej na wolnych obrotach lecz zgrzyty i stuki podczas jazdy nie ustępują. Rozrząd był wymieniany 57tyś km temu. Ma ktoś może na to jakąś radę lub miał podobną usterkę?

Awatar użytkownika
bely91
Turysta
Posty: 29
Rejestracja: 25 cze 2016, o 12:25
Model: V40
Silnik: B4184S 3160612
moc: 90KW
Rocznik: 2003
wiek: 25
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Michal

Re: [S40 B4184S2 1.8 2001r.] stuki z okolicy rozrządu

Post autor: bely91 » 6 paź 2017, o 15:05

na Twoim miejscu w pierwszej kolejności wymienił bym właśnie koło zmiennych faz, zazwyczaj to ono hałasuje na rozrządzie. Na allegro już można je dostać za około 350zł, ale przed tym sprawdź jeszcze poduszkę silnika, która jest na lewo od rozrządu, może tam jest źródło hałasu, właśnie to przerabiałem, stuki i dziwne dźwięki, szczególnie podczas ruszania, okazało się, że to przednia dolna poduszka silnika. Dźwięki były o tyle nieprzyjemne, że już rozważałem zmianę skrzyni biegów :D

Awatar użytkownika
lukasz7
Posty: 8
Rejestracja: 20 wrz 2017, o 20:22
Model: s40
Silnik: 1.8
moc: 122km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Ozarow
imię: Lukasz

Re: [S40 B4184S2 1.8 2001r.] stuki z okolicy rozrządu

Post autor: lukasz7 » 11 sty 2018, o 17:15

właśnie jestem świeżo po wymianie koła zmiennych faz i rozrządu, niestety stuki nie zniknęły... a słychać to tak: https://youtu.be/Uv1lyF_GC-A" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: [S40 B4184S2 1.8 2001r.] stuki z okolicy rozrządu

Post autor: szmergiel » 11 sty 2018, o 17:30

Wydech wali o budę?

Awatar użytkownika
lukasz7
Posty: 8
Rejestracja: 20 wrz 2017, o 20:22
Model: s40
Silnik: 1.8
moc: 122km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Ozarow
imię: Lukasz

Re: [S40 B4184S2 1.8 2001r.] stuki z okolicy rozrządu

Post autor: lukasz7 » 12 sty 2018, o 09:53

Raczej wątpię bo stuki słychać tylko na rozgrzanym silniku

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: [S40 B4184S2 1.8 2001r.] stuki z okolicy rozrządu

Post autor: szmergiel » 12 sty 2018, o 10:53

I rozgrzanym, rozciągniętym wydechu, sflaczałych od temp. wieszakach. Tzn może to być wszystko, ale takie łomotanie przy niskich obrotach i dużym obciążeniu najprędzej będzie wydechem, jakąś osłoną termiczną - raczej duperelą.

Awatar użytkownika
Shlman
Posty: 2
Rejestracja: 14 sty 2018, o 15:38
Model: V40
Silnik: 1.8 122 KM
moc: 122 KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Zblewo
imię: Pawel

Re: [S40 B4184S2 1.8 2001r.] stuki z okolicy rozrządu

Post autor: Shlman » 14 sty 2018, o 16:01

Ja zmienialem ostatnio kolo zmiennych faz, ona jak grzechotka pracuje jezeli jest uszkodzone. To wydach jak pisza koledzy.wjedz na podnosnik i sprawdz siatke i okolice tlumika koncowego.

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 7
Rejestracja: 24 sty 2018, o 14:51
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122KM/90 KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Zywiec
imię: Dominik

Re: [S40 B4184S2 1.8 2001r.] stuki z okolicy rozrządu

Post autor: Dominik » 24 sty 2018, o 19:16

podłącze sie pod temat ponieważ u mnie mimo nowego koła ZFR dalej było słychac typowe dzwieki uszkodzonego koła a winny był elektrozawór sterujący kołem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”