[V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga prądu

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

[V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga prądu

Post autor: Pyszczek » 7 lut 2014, o 18:25

Wesoło bo sobie wsiadłem do auta wyjechałęm z garażu i zauważyłem że nie działa podświetlenie guzików ... niby pikuś ale szyby i lusterka też martwe . Wspólny jest oczywiście bezpiecznik 30 A w skrzynce ale jest sprawny . Wszystko inne działa w aucie . Coś jeszcze po drodze ze skrzynki jest ?

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga pr

Post autor: Extradd » 7 lut 2014, o 18:44

Mogło gdzieś coś zaśniedzieć.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga pr

Post autor: ELI » 7 lut 2014, o 18:46

może coś nie łączy na tej kostce drzwi/buda, to jest zdjęcie tylnych ale w przednich jest podobnie

Obrazek



siedzi ciasno na takich 4 zatrzaskach

Obrazek

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga pr

Post autor: Pyszczek » 7 lut 2014, o 20:18

Ale zdechły wszystkie 4 drzwi .

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga pr

Post autor: ELI » 7 lut 2014, o 20:31

a to dupa, to nie to co myślałem :-( ...

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga pr

Post autor: Pyszczek » 7 lut 2014, o 20:36

jest jeszcze drugi bezpiecznik 10 A w kabinie . może troszkę powiązane bo ostatnio na mrozie mi szyba kierowcy mega ciężko chodziła . tylko jak to się ma 10 A do 30 A w komorze silnika to nie wiem . obejrzę ale tych małych dziadów zapasowych nie mam .

-- 7 lut 2014, o 22:43 --

Pomiary sobie zrobiłem i w obu bezpiecznikach napięcie jest . Zarówno w głównej koło silnika jak i w kabinie koło sprzęgła . Ciekawe czy nie stanie się tak jak zostanie wypięty panel u kierowcy . To co zauważyłem to nie działa przycisk ryglowania drzwi ( wcześniej działało tylko odryglowanie ) więc jest to jakiś trop . Albo w tych zakichanych drzwiach ktoś grzebał w kablach ....

-- 8 lut 2014, o 14:21 --

No i przyczyną jest .... dzwon effect . Pierwsze pomiary multimetrem były niemiarodajne bo wskazywały na uszkodzone kable w drzwiach kierowcy . Dopiero użycie testera w postaci żarówki 10W dały wynik . Uszkodzony kabel na drodze skrzynka z bezpiecznikami do kabiny i przekaźnika nad lewą nogą kierowcy . Na 90% uszkodzenie występuje w nadkolu . Trzeba zdjać koło , nadkole , wyjąć filtr powietrza , filt paliwa i śledzić całą drogę . Do testu użyć żarówki H7 . Wymienić uszkodzony odcinek . Sprawdzić resztę .

Jakby ktoś kiedyś szukał jak prąd biegnie to opisuję :

1. skrzynka w komorze silnika > bezpiecznik 30A kostkowy > wyjście na niebieki kabel z zółtym paskiem taki gruby
2. ten kabel biegnie pod filtrem paliwa , filtrem powietrza , pod podstawą akumulatora wszystko w grubej wiązce ,
3. kabel zawraca koło akumulatora i leci pomiędzy błotnikiem a scianą komory silnika w wiązce nad plastikowym nadkolem i wchodzi do kabiny
4. nad lewą nogą mamy małą puszkę bezpiecznikową a obok niej dodatkowy rozdzielacz z dwoma przekaźnikami . drugi od lewej odcina zasilanie do szyb i lusterek po przekręceniu kluczyka w pozycję 0 .
5. z przekażnika do słupka i złącza drzwi kierowcy . w drzwiach kierowcy do panelu z przyciskami . tutaj kabel już ma kolor niebieski .
6. z panelu z przyciskami już jest rozprowadzane na pozostałe drzwi .

Wszystko ładnie narysowane w zdobytych schematach .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”