[V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga prądu
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
[V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga prądu
Wesoło bo sobie wsiadłem do auta wyjechałęm z garażu i zauważyłem że nie działa podświetlenie guzików ... niby pikuś ale szyby i lusterka też martwe . Wspólny jest oczywiście bezpiecznik 30 A w skrzynce ale jest sprawny . Wszystko inne działa w aucie . Coś jeszcze po drodze ze skrzynki jest ?
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga pr
Mogło gdzieś coś zaśniedzieć.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga pr
może coś nie łączy na tej kostce drzwi/buda, to jest zdjęcie tylnych ale w przednich jest podobnie
siedzi ciasno na takich 4 zatrzaskach
siedzi ciasno na takich 4 zatrzaskach
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: [V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga pr
Ale zdechły wszystkie 4 drzwi .
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga pr
a to dupa, to nie to co myślałem ...
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: [V40 1.9 dci 2001r] zasilanie szyb i lusterek - droga pr
jest jeszcze drugi bezpiecznik 10 A w kabinie . może troszkę powiązane bo ostatnio na mrozie mi szyba kierowcy mega ciężko chodziła . tylko jak to się ma 10 A do 30 A w komorze silnika to nie wiem . obejrzę ale tych małych dziadów zapasowych nie mam .
-- 7 lut 2014, o 22:43 --
Pomiary sobie zrobiłem i w obu bezpiecznikach napięcie jest . Zarówno w głównej koło silnika jak i w kabinie koło sprzęgła . Ciekawe czy nie stanie się tak jak zostanie wypięty panel u kierowcy . To co zauważyłem to nie działa przycisk ryglowania drzwi ( wcześniej działało tylko odryglowanie ) więc jest to jakiś trop . Albo w tych zakichanych drzwiach ktoś grzebał w kablach ....
-- 8 lut 2014, o 14:21 --
No i przyczyną jest .... dzwon effect . Pierwsze pomiary multimetrem były niemiarodajne bo wskazywały na uszkodzone kable w drzwiach kierowcy . Dopiero użycie testera w postaci żarówki 10W dały wynik . Uszkodzony kabel na drodze skrzynka z bezpiecznikami do kabiny i przekaźnika nad lewą nogą kierowcy . Na 90% uszkodzenie występuje w nadkolu . Trzeba zdjać koło , nadkole , wyjąć filtr powietrza , filt paliwa i śledzić całą drogę . Do testu użyć żarówki H7 . Wymienić uszkodzony odcinek . Sprawdzić resztę .
Jakby ktoś kiedyś szukał jak prąd biegnie to opisuję :
1. skrzynka w komorze silnika > bezpiecznik 30A kostkowy > wyjście na niebieki kabel z zółtym paskiem taki gruby
2. ten kabel biegnie pod filtrem paliwa , filtrem powietrza , pod podstawą akumulatora wszystko w grubej wiązce ,
3. kabel zawraca koło akumulatora i leci pomiędzy błotnikiem a scianą komory silnika w wiązce nad plastikowym nadkolem i wchodzi do kabiny
4. nad lewą nogą mamy małą puszkę bezpiecznikową a obok niej dodatkowy rozdzielacz z dwoma przekaźnikami . drugi od lewej odcina zasilanie do szyb i lusterek po przekręceniu kluczyka w pozycję 0 .
5. z przekażnika do słupka i złącza drzwi kierowcy . w drzwiach kierowcy do panelu z przyciskami . tutaj kabel już ma kolor niebieski .
6. z panelu z przyciskami już jest rozprowadzane na pozostałe drzwi .
Wszystko ładnie narysowane w zdobytych schematach .
-- 7 lut 2014, o 22:43 --
Pomiary sobie zrobiłem i w obu bezpiecznikach napięcie jest . Zarówno w głównej koło silnika jak i w kabinie koło sprzęgła . Ciekawe czy nie stanie się tak jak zostanie wypięty panel u kierowcy . To co zauważyłem to nie działa przycisk ryglowania drzwi ( wcześniej działało tylko odryglowanie ) więc jest to jakiś trop . Albo w tych zakichanych drzwiach ktoś grzebał w kablach ....
-- 8 lut 2014, o 14:21 --
No i przyczyną jest .... dzwon effect . Pierwsze pomiary multimetrem były niemiarodajne bo wskazywały na uszkodzone kable w drzwiach kierowcy . Dopiero użycie testera w postaci żarówki 10W dały wynik . Uszkodzony kabel na drodze skrzynka z bezpiecznikami do kabiny i przekaźnika nad lewą nogą kierowcy . Na 90% uszkodzenie występuje w nadkolu . Trzeba zdjać koło , nadkole , wyjąć filtr powietrza , filt paliwa i śledzić całą drogę . Do testu użyć żarówki H7 . Wymienić uszkodzony odcinek . Sprawdzić resztę .
Jakby ktoś kiedyś szukał jak prąd biegnie to opisuję :
1. skrzynka w komorze silnika > bezpiecznik 30A kostkowy > wyjście na niebieki kabel z zółtym paskiem taki gruby
2. ten kabel biegnie pod filtrem paliwa , filtrem powietrza , pod podstawą akumulatora wszystko w grubej wiązce ,
3. kabel zawraca koło akumulatora i leci pomiędzy błotnikiem a scianą komory silnika w wiązce nad plastikowym nadkolem i wchodzi do kabiny
4. nad lewą nogą mamy małą puszkę bezpiecznikową a obok niej dodatkowy rozdzielacz z dwoma przekaźnikami . drugi od lewej odcina zasilanie do szyb i lusterek po przekręceniu kluczyka w pozycję 0 .
5. z przekażnika do słupka i złącza drzwi kierowcy . w drzwiach kierowcy do panelu z przyciskami . tutaj kabel już ma kolor niebieski .
6. z panelu z przyciskami już jest rozprowadzane na pozostałe drzwi .
Wszystko ładnie narysowane w zdobytych schematach .