[v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak mocy

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
docencik
Turysta
Posty: 24
Rejestracja: 8 sie 2015, o 11:22
Model: S40
Silnik: B4204T2
moc: 165
Rocznik: 2000
wiek: 36
Skąd jesteś?: pomorskie
imię: Andrzej

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: docencik » 30 lis 2017, o 16:51

NoViK pisze:Jak masz takich mechaników co się przy problemie kawa dławią to sorry bardzo.
Proponuję żeby chętny użytkownik diesla z mechanicznie sterowanym EGR-em (nie sprzężonym z ECU) zablokował go w pozycji otwartej i sprawdził ile ciężej odpala zimny silnik.

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: ELI » 30 lis 2017, o 17:27

jak tytuł mówi to jest dci, czyli jest spięty z ECU

w0jta5
Debeściak
Posty: 147
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
Model: V40
Silnik: D4192T4
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Jelenia Góra
imię: Wojtek

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: w0jta5 » 30 lis 2017, o 19:20

Każdy silnik z przepływomierzem będzie mail problemy z odpaleniem przy nieszczelności dolotu, czy otwartym zaworze EGR.
Na starych dieslach z wtryskiem pośrednim i pompie rzędowej odpalisz.
Nawet bez kolektorów można odpalić i będzie działał. Ale nie o tym temat. Wybaczcie za OT.

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: NoViK » 30 lis 2017, o 20:40

docencik pisze:
NoViK pisze:Jak masz takich mechaników co się przy problemie kawa dławią to sorry bardzo.
Proponuję żeby chętny użytkownik diesla z mechanicznie sterowanym EGR-em (nie sprzężonym z ECU) zablokował go w pozycji otwartej i sprawdził ile ciężej odpala zimny silnik.
A widzisz czego temat dotyczy? Jestem mechanikiem i grzebie się przy tym ciągle. Zobaczymy w sobotę jak będę miał okazję zobaczyć te auto ;)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
infmoto
Posty: 6
Rejestracja: 29 wrz 2017, o 15:41
Model: V40
Silnik: 1.9 dCI D4192T3
moc: 115KM
Rocznik: 2001
wiek: 30
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Konrad

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: infmoto » 1 gru 2017, o 19:37

Będę na pewno. Postaram się przyprowadzić auto wcześniej, żeby na zimnym silniku zrobić testy ;)
Spotkanie na parkingu dolnym ? Bliżej wjazdu na parking na poziom 1, czy z drugiej strony jak wejście do kina ?

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: NoViK » 1 gru 2017, o 22:02

Na Dolnym na pewno ale w której strefie to nie wiem, ogarniemy coś. Na PW wysłałem Ci numer do mnie to jak coś to dzwoń ;)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
infmoto
Posty: 6
Rejestracja: 29 wrz 2017, o 15:41
Model: V40
Silnik: 1.9 dCI D4192T3
moc: 115KM
Rocznik: 2001
wiek: 30
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Konrad

Re: [v40 1.9TD 115KM] W chłodne dni na zimnym silniku brak m

Post autor: infmoto » 1 gru 2017, o 23:58

Myślę, że przepływomierz pójdzie w pierwszej kolejności do kontroli. Podobno przy uszkodzonym przepływomierzu można zaobserwować większe zużycie paliwa. W mieście mam 9-10l/100km.

Kostkę mogę sam sprawdzić tylko muszę do ojca zajechać po miernik. Jeśli na kostce będą dobre wartości to w dalszej kolejności chyba badanie oscyloskopem pozostaje. Wiem, że można nim sprawdzić wahania powietrza (ruchy tłoka), przedmuchy i ciśnienie. Tutaj chyba trzeba podjechać na warsztat.
Mogę odkręcić przepływomierz i zobaczyć czy w środku przypadkiem nie jest tłusty (odma).

Później dobrze by było sprawdzić EGR. Najgorsze, że zima za oknem, garażu nie mam, a na mrozie średnio dłubie się przy silniku.

Zawsze jeździłem benzyną. Co mnie podkusiło na tego diesla :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”