[V40, 1.9DI, 115KM, 2001r] przyspieszenie po 3 tys obr
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 6 paź 2015, o 21:22
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Lubin
- imię: Tomek
[V40, 1.9DI, 115KM, 2001r] przyspieszenie po 3 tys obr
Witam
W aucie była wymieniona turbina i wszystko latało jak należy. Od pewnego czasu auto jest zamulone a przyspieszenie pełne osiąga dopiero po przekroczeniu 3tys obr. Nic tam nie kopci , silnik ładnie pracuje,turbina swista od ok 1700obr . Zauważyłem jedną rzecz. Ten taki elektrozawór podciśnienia nie podnosi gruszki od turbiny. Po odpięciu rurki nie ma żadnego ssania. Pomyślałem, że to może być przyczyna. Zdjąłem ten zaworek, podłączyłem przewodami pod 12V i zero reakcji, nic nie stuknęło . Podjechałem na szrot bo mieli rozwaloną v40 i zdemontowałem ten zaróe, założyłem do swojego i... to samo. Czy ktoś miał coś podobnego? Gdzie może leżeć przyczyna?
P.S. Dodam, że na wtyczce dochodzącej do elektrozaworu jest napięcie.
W aucie była wymieniona turbina i wszystko latało jak należy. Od pewnego czasu auto jest zamulone a przyspieszenie pełne osiąga dopiero po przekroczeniu 3tys obr. Nic tam nie kopci , silnik ładnie pracuje,turbina swista od ok 1700obr . Zauważyłem jedną rzecz. Ten taki elektrozawór podciśnienia nie podnosi gruszki od turbiny. Po odpięciu rurki nie ma żadnego ssania. Pomyślałem, że to może być przyczyna. Zdjąłem ten zaworek, podłączyłem przewodami pod 12V i zero reakcji, nic nie stuknęło . Podjechałem na szrot bo mieli rozwaloną v40 i zdemontowałem ten zaróe, założyłem do swojego i... to samo. Czy ktoś miał coś podobnego? Gdzie może leżeć przyczyna?
P.S. Dodam, że na wtyczce dochodzącej do elektrozaworu jest napięcie.
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 maja 2014, o 13:04
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116 KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Stefan
Re: [V40, 1.9DI, 115KM, 2001r] przyspieszenie po 3 tys obr
Jeżeli auto słabło stopniowo to albo EGR albo kat do sprawdzenia. Na temat czyszczenia egr jest sporo postów.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 6 paź 2015, o 21:22
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Lubin
- imię: Tomek
Re: [V40, 1.9DI, 115KM, 2001r] przyspieszenie po 3 tys obr
Dzisiaj wlasnie zasuwam na garaz i bede grzebal. Ale zastanawia mnie dlaczego nie daje mi tego podcisnienia. Czy to tez egr tym steruje?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 6 paź 2015, o 21:22
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Lubin
- imię: Tomek
Re: [V40, 1.9DI, 115KM, 2001r] przyspieszenie po 3 tys obr
EGR wyczysZczony. Nie byl zapchany. Brak podcisnienia. W ogole nie ma podcisnienia i nie podnosi sztangi na turbo. Jak odepne wezyk od elektrozaworu i zassie to sztanga sie podnosi bez problemu. Czy to ten zaworek wytwarza podcisnienie? Brak mi pomuslow a nie moge nic znalezc nigdzie
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 maja 2014, o 13:04
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116 KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Stefan
Re: [V40, 1.9DI, 115KM, 2001r] przyspieszenie po 3 tys obr
W naszych silnikach turbina sterowana jest podciśnieniem którym steruje elektrozawór, a nim steruje komputer na podstawie odczytów z czujnika doładowana podpiętego pod kolektor dolotowy przy intercoolerze. Czy jest podciśnienie na wężyku dochodzącym do zaworu ? Sama podmiana ze szrotu nie daje pewności że ten drugi był sprawny. Najlepiej byłoby skorzystać z zaworu pochodzącego z silnika który pracuje poprawnie. Mozna też spróbować wyczyszcić czujnik doładowania np. benzyną ekstrakcyjną.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 6 paź 2015, o 21:22
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Lubin
- imię: Tomek
Re: [V40, 1.9DI, 115KM, 2001r] przyspieszenie po 3 tys obr
Witam
Z żadnej strony na tym zaworku nie ma podcisnienia. Nie wiem, czy zdjecie sie zaladuje, ale tam do tej pompy (chyba vacum jak sie nie myle) jest podlaczony wezyk. Samo wyjscie jest fabrycznie zaslepione. Zrobiłem otworek i pompa mi zasysa powietrze, auto dostało kopa jakiego jeszcze nie miało. No ale to nie jest rozwiazanie, poniewaz cos pominąłem i boje sie, ze na dluzsza mete to nie pociagnie. Zastanawiam sie jeszcze.....a moze to czujnik doladowania turbiny siadl i nie daje zadnego sygnalu do komputera? Nie wiem już. Brak mi pomysłów.
https://drive.google.com/open?id=1_4W2X ... 4TO46TeKJP" onclick="window.open(this.href);return false;
Z żadnej strony na tym zaworku nie ma podcisnienia. Nie wiem, czy zdjecie sie zaladuje, ale tam do tej pompy (chyba vacum jak sie nie myle) jest podlaczony wezyk. Samo wyjscie jest fabrycznie zaslepione. Zrobiłem otworek i pompa mi zasysa powietrze, auto dostało kopa jakiego jeszcze nie miało. No ale to nie jest rozwiazanie, poniewaz cos pominąłem i boje sie, ze na dluzsza mete to nie pociagnie. Zastanawiam sie jeszcze.....a moze to czujnik doladowania turbiny siadl i nie daje zadnego sygnalu do komputera? Nie wiem już. Brak mi pomysłów.
https://drive.google.com/open?id=1_4W2X ... 4TO46TeKJP" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 6 paź 2015, o 21:22
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Lubin
- imię: Tomek
Re: [V40, 1.9DI, 115KM, 2001r] przyspieszenie po 3 tys obr
A czy moge miec do kogos prośbę? Chodzi o sprawdzenie tego elektrozaworka. Czy ktos moglby u siebie sprawdzic , od czego do tego elektrozaworka przychodzi podcisnienie? Tam sa 3 wejscia na wężyk. Jedno z prawej strony i 2 z lewej. Pomoze ktos?
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 maja 2014, o 13:04
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116 KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Stefan
Re: [V40, 1.9DI, 115KM, 2001r] przyspieszenie po 3 tys obr
Zgodnie z tym co napisałem wczesniej z vacu musi wychodzić podciśnienie po uruchomieniu silnika. Jak podciśnienie ma sterować kierownicą turbo skoro na zaworku nie ma medium w postaci podciśnienia. Jeżeli chcesz się upewnić że ten układ jest powrawny, rozgrzej silnik i pogazuj, jesli pracuje (wysuwa się lub chowa) ciegno zaworu turbo to znaczy ze jest ok i zaworek pracuje.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 wrz 2017, o 07:16
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Lukasz
Re: [V40, 1.9DI, 115KM, 2001r] przyspieszenie po 3 tys obr
Jak to nie pomoże to polecam mimo wszystko sprawdzić turbinę, bo nawet jeśli jest "nowa" to nie oznacza, że nic się z nią złego nie stało. Polecam też TurboSpec, gdzie można liczyć na profesjonalną regenerację turbiny - robiłem u nich ten element 2 miesiące temu i wszystko działa jak należy. Przyczyn problemu może być jednak oczywiście dużo więcej, więc grunt to odpowiednia diagnoza.