Witam użytkowników,
Mam problem z lewym tylnym zaciskiem hamulca. Z diagnozy wyszło, że po zaciśnieciu i puszczeniu hamulca klocek nie odbija i trze o tarczę. Mechanik niechcąc narażać mnie na zbędne koszty początkowo chciał założyć używkę, niestety do wersji 1.6 rzecz arcyciężka do dostania. Później znalazł nowy zamiennik, który jak się okazało przy mozntażu nie pasuje. Na razie chcę uniknąć kupowania orginalnego zacisku (chyba że nie będzi już innego wyjścia). Puki co poluję na używkę i stąd moje pytanie. Czy ktoś z Was orientuje się czy do wersji 1.6 109 KM z 2000 roku będzie pasował zacisk z wersji 1.8i 125 KM z tego samego rocznika? Wiem, że wszystkie części z diesla odpadają.
[V40 1.6 109 KM 2000 r.] Tylny zacisk hamulca
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 1.6 109 KM 2000 r.] Tylny zacisk hamulca
Wszystkie zaciski od każdej wersji silnikowej są takie same - chodzi o tylne. Różnią się tylko dodatkową sprężyną na zewnątrz - polift.
Ale i tak jak kupisz używkę to prędzej czy później stanie.
Masz poradnik jak zregenerować zacisk i jakich części użyć żeby był jak nowy.
A na koniec jak mechanik nie ogarnia tak prostej rzeczy to zmień mechanika.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Ale i tak jak kupisz używkę to prędzej czy później stanie.
Masz poradnik jak zregenerować zacisk i jakich części użyć żeby był jak nowy.
A na koniec jak mechanik nie ogarnia tak prostej rzeczy to zmień mechanika.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 363
- Rejestracja: 22 cze 2017, o 20:56
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 85KW/115KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Szadek
- imię: Radek
Re: [V40 1.6 109 KM 2000 r.] Tylny zacisk hamulca
Lepiej bym tego nie ujął. I na tą chwilę to będzie najsłuszniejszą decyzja. Zestaw naprawczy kosztuje grosze. Chwila roboty i cieszysz się sprawnym hamulcem.turboni pisze:A na koniec jak mechanik nie ogarnia tak prostej rzeczy to zmień mechanika.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1.6 109 KM 2000 r.] Tylny zacisk hamulca
Nie taka chwila ale warto.Do tego trzeba jeszcze sworzeń i tulejkę mechanizmu ręcznego.Wychodzi taniej niż regeneracja w warsztacie.radek170777 pisze:Lepiej bym tego nie ujął. I na tą chwilę to będzie najsłuszniejszą decyzja. Zestaw naprawczy kosztuje grosze. Chwila roboty i cieszysz się sprawnym hamulcem.turboni pisze:A na koniec jak mechanik nie ogarnia tak prostej rzeczy to zmień mechanika.
Ten mechanik, to jakiś paproch.Nie potrafi ogarnąć prostej rzeczy.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 1.6 109 KM 2000 r.] Tylny zacisk hamulca
Koszt całkowitej regeneracji zacisku to około 160 zeta.
Gumki z tłoczkiem 60
Mechanizm ręcznego 65
Tulejka 10
Prowadnice 25
Ale po tym zabiegu zacisk jest nowy.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Gumki z tłoczkiem 60
Mechanizm ręcznego 65
Tulejka 10
Prowadnice 25
Ale po tym zabiegu zacisk jest nowy.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1.6 109 KM 2000 r.] Tylny zacisk hamulca
Zamiast mechanizmu można wymienić sam sworzeń za połowę ceny całości.
Nie wiem jak w innych rejonach Polski ale w moich okolicach, koszt regeneracji, to 170-260 zł.
Nie wiem jak w innych rejonach Polski ale w moich okolicach, koszt regeneracji, to 170-260 zł.