T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 28 kwie 2018, o 00:01

Yaro, Ale ja zdaję sobie z tego sprawę i to chciałem wyjaśnić pisząc na co wydałem kasę krystiancza2 Ehh w sumie to chyba już sam się przekonałem do zamknięcia bloku ;P Czasami wystarczy "zobaczyć" swoje myśli ....

Co do regulatora to kupiłem ori i nie rozumiem czemu przepłaciłem? Używki sami odradzaliście tu na forum, ja kupowałem o ile dobrze pamiętam u Drakena. Teraz nawet więcej kosztuje... regulator

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 28 kwie 2018, o 00:11

NoViK pisze:Żaden mechanik nie da gwarancji jeśli nie będzie pewien naprawy. Tak samo ja bym nie dał gwarancji na ten blok skoro juz się tuleja rozwarstwia od bloku. Sam bym spróbował zrobić tanie zamknięcie bloku ale teraz nie mam na to okazji. A co do składania silnika B4204T5 na bloku od B4194T to jestem pewny sukcesu, bo już jeden na Podlasiu taki jeździ spod mojej ręki.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Powiedzcie mi bo może się mylę, ale zamknięcie bloku to wydarcie silnika tak? A skoro wydzieramy silnik to już mus wymienić dodatkowo pewne elementy jak chociażby panewki. Czy zrobienie szlifu cylindrów jest konieczne? Jeśli tak o dodatkowe koszty. Więc koszt zamknięcia bloku to nie 1600 a dużo więcej stąd moje dywagacje na ten temat. Gdyby to było 1600 plus vat i auto jeździ to bym się nie pytał nawret.

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 6 cze 2018, o 07:36

Trochę zeszło ale w końcu remont silnika zmierza ku końcowi. Zamknięcie bloku i remont głowicy: 3100zł

Teraz już tylko złożenie silnika i będzie można jeździć. Do wymiany poszły panewki, pierścienie i inne klamoty jak pasek rozrządu, śruby głowicy. Pozostała kwestia docierania, jaki olej na początek?


Tak wygląda blok po jego zamknięciu i głowica po remoncie

Obrazek Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 6 cze 2018, o 11:31

O kurcze, wygląda zacnie :) co do oleju to lejesz to co zaleca producent. Oczywiście markę oleju już wybierasz sam.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 6 cze 2018, o 14:13

Zdjęcia nie oddają tego jak to na żywo wygląda. Ale wracając do oleju - bo szkół jest tyle co ludzi na ziemi. Zadzwoniłem sobie do gościa, który zamykał mi blok i polecił 5W30 na pierwszy 1000km W książce tez jest 5w30 w zakresie temperatur do 30 stopni Celciusza potem wymiana i kolejna wymiana po 3-4 tys km. Jeździć spokojnie, nie kręcić wyżej jak 2,5 tys i gaz stroić dopiero po dotarciu. Na szczęście gaz zdrożał, to nie będzie mi żal...

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: RIPPER » 7 cze 2018, o 20:56

2,05 wsumie drogo ..

co do oleju to bym nie przesadzał napewno nie wolno kręcić wysoko ..

Bloczek ciekawie zrobiony kto ma fotkę pod ręką jak wygląda oryginał ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 7 cze 2018, o 21:49

RIPPER pisze:2,05 wsumie drogo ..

co do oleju to bym nie przesadzał napewno nie wolno kręcić wysoko ..

Bloczek ciekawie zrobiony kto ma fotkę pod ręką jak wygląda oryginał ?
Tutajmożesz zobaczyć jak wyglądał przed ;)

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: RIPPER » 7 cze 2018, o 23:02

A do okoła Tuleji jest miejsce na kanały wodne czy to jest zalane na maksa bo raczej powinny być kanały wodne ?

Nowe Tuleje czy Lifting ? bo jak tak zrobiłeś to widziałem gdzieś jakieś mega Kute czy coś tam cena promocyjna ..

Spoko znajomy coś podobnego miał w v70 R ale nie wiem jak to wyglądało bo usługa była w pakiecie zakupu fury :omg:
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 8 cze 2018, o 04:54

Tuleje były w porządku, zrobiony hon, jeśli chodzi o kanały wodne to to jest tylko wkładka aluminiowa.

Tutaj robiłem, na stronie jest opis całego zabiegu. Rozmawiałem z gościem przed, pytałem o wymianę tuleji ale po pomiarach stwierdził że nie ma potrzeby.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: kilert » 9 cze 2018, o 21:03

Jednak się zdecydowałeś na generalke praktycznie. Ale wyczyścili blok i głowice jak nówka sztuka wygląda.
Mariusz będzie miał teraz doświadczenie w grzebaniu przy T4- kach jak nikt na podkarpaciu. Przypomnij mu żeby założył nową uszczelke pod zawor VVT bo u mnie zanim się kapnalem to zrzygane miałem wszystko z tyłu silnika :)

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”