[v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Mateusz
Początkujący
Posty: 62
Rejestracja: 30 cze 2017, o 17:15
Model: v40
Silnik: D 4192 T3
moc: 115
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Mateusz

[v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

Post autor: Mateusz » 17 maja 2018, o 17:47

Witam!
Problem w mojej v40 jest 'latanie' kierownicy jadąc po nierównej drodze, czy w koleinach, wpadając w studzienki itd. Czuć na kole kierownicy szarpnięcia. Zauważyłem ,ze jest to mniej odczuwalne na zimówkach 195/65 r15. Na letnich 205/55 r16 jest dużo gorzej. Sprawia to że jazda tym autem jest kłopotliwa i zwyczajnie nieprzyjemna. Wymieniałem amortyzatory, byłem na szarpakach wyszło pare rzeczy takie jak gumy stabilizatora, sworzeń wahacza, końcówki.. Wymieniłem wszystko ,dodatkowo wymieniłem łączniki stab i po tym wszystkim ustawiłem geometrie. Nie zauważyłem znacznej poprawy w prowadzeniu. Czy ktoś miał podobny problem i jakoś to ogarnął? Co może być przyczyną ?

Awatar użytkownika
Mateusz
Początkujący
Posty: 62
Rejestracja: 30 cze 2017, o 17:15
Model: v40
Silnik: D 4192 T3
moc: 115
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Mateusz

Re: [v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

Post autor: Mateusz » 17 maja 2018, o 18:32

Widze,że na forum panowie też mają takie oponki pozakładane, macie takie problemy na 205/55/r16?

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

Post autor: turboni » 17 maja 2018, o 18:41

Nie, nie mam 205/50 R16 - rozmiar zalecany przez Volvo.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

Post autor: turboni » 17 maja 2018, o 18:43

Może nie pompę tylko magiel.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz
Początkujący
Posty: 62
Rejestracja: 30 cze 2017, o 17:15
Model: v40
Silnik: D 4192 T3
moc: 115
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Mateusz

Re: [v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

Post autor: Mateusz » 17 maja 2018, o 18:43

turboni pisze:Nie, nie mam 205/50 R16 - rozmiar zalecany przez Volvo.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
No własnie tak myślałem, gdzie można szukać przyczyny ?

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

Post autor: ELI » 17 maja 2018, o 19:12

w układzie kierowniczym

Awatar użytkownika
Mateusz
Początkujący
Posty: 62
Rejestracja: 30 cze 2017, o 17:15
Model: v40
Silnik: D 4192 T3
moc: 115
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Mateusz

Re: [v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

Post autor: Mateusz » 29 maja 2018, o 21:00

Na zawieszeniu z przodu nie znaleziono luzów. Być może to faktycznie maglownica.. na postoju przy zgaszonym silniku kiedy robie kołem kierownicy szybkie ruchy prawo lewo, słysze stuki. Dziwne, bo wychodzi na to ze gdzies tam jest jakiś luz ,choć podczas pracy wspomagania ja go nie wyczuwam, lekki ruch kierownicą i od razu reakcja na kolach.. lepiej jest na mniejszej feldze 15'' i mniejszej szerokosci opony. Przypuszczam ,ze zwyczajnie mniejsza szerokośc opony, powoduje mniejsze odczucia na kole kierownicy bo opona ma mniejszy kontakt z drogą. Na ładnym równym asfalcie jest super. Ale gdy wjade nawet w minimalną nierówność czy dziurę ,czuje to na kierownicy. Pytanie czy ktoś robił regeneracje magla i pamięta ile za to płacił? razem z robotą demontażu i montażu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”