[V40 T4 00r] Chwilowy spadek obrotów i gaśnięcie

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Walter
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2018, o 20:01
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 250KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Jacek

[V40 T4 00r] Chwilowy spadek obrotów i gaśnięcie

Post autor: Walter » 25 maja 2018, o 20:19

Witam. W temacie napisałem niejasno bo i usterka dość dziwaczna. Moje autko to V40 z silnikiem T4. W standardzie ma ono 200 kucyków. Moje podobno ma 250 (sprawa nie jest jasna ponieważ nie mam wykresu z hamowni a sprzęt jest od kolegi a jemu wierzę na słowo). Do meritum: ogólnie samochód jeździ bez zastrzeżeń jednak co pewien czas pojawia się problem z check engine. Do momentu kiedy auto się rozgrzeje jest ok po rozgrzaniu dzieją się cuda. Kontrolka zapala się na sekundę, w tym czasie podnoszą się obroty i za sekundę spadają a auto przygasa. Niby da się z tym jeździć ale zaparkować lub wykonać jakiś bardziej skomplikowany manewr jest rzeczą niewykonalną, ponieważ auto gaśnie. Na światłach też zdarza się, że przy ruszaniu trafia się właśnie w ten monet i jest stop. Jest to o tyle problematyczne, że samochód ma turbinę i o nią się głównie boję. W tym momencie zostały wymienione już czujniki położenia wałków, wału, sonda lambda, świece, przewody, zawór zmiennych faz rozrządu. Komputer nie wykazuje błędów. Po podpięciu na gorącym silniku jest informacja, że w chwili zapalenia się lampki bez przyczyny podnosi dawkę paliwa, po czym szybko koryguje. Jest również informacja o czujniku impulsów (nie wiem co to jest) ale nie wywala tego jako błędu. Nie wiem co jest. Mechanicy bezradnie rozkładają ręce. Nie chcę złomować tego samochodu a sprzedać w takim stanie to straszna chamówa albo strata rzędu 3tys zł.
Z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
radek170777
Debeściak
Posty: 363
Rejestracja: 22 cze 2017, o 20:56
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 85KW/115KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Szadek
imię: Radek

Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch

Post autor: radek170777 » 25 maja 2018, o 20:26

Walter pisze: Jest również informacja o czujniku impulsów
To akurat nasunęło mi na myśl cewkę zapłonową. Fajnie jak miałbyś możliwość podmianki i przetestowania

Awatar użytkownika
Walter
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2018, o 20:01
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 250KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Jacek

Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch

Post autor: Walter » 25 maja 2018, o 20:36

Zapomniałem napisać. Pompa paliwa jest nowa (strasznie piszczała i mechanik stawiał, że to może być jej wina). Cewki były podmieniane. Turbina jest po regeneracji.
To może być problem ze sterownikiem?

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch

Post autor: Yaro » 25 maja 2018, o 21:09

Podepnij zegarki. Boosta( jeżeli boisz się o turbinę) i zobacz ile dmucha. Do sprawdzenia też ciśnienie paliwa. Jeżeli podbija czasy wtryskowymi możliwe że ciśnienie paliwa leci na dół i dłuższym czasem się ratuje. Pytanie też co było modzone. Jak ktoś grzebał w sterowniku silnika mógł coś zje...ć i raczej ciężko będzie to wyciągnąć ( chyba że podmianka ecm)

Edit
I popraw temat.

Kolejny edit
Konektory cewek też lubią zakończyć żywot. Proponuję poczytać na forum tematy związane z Tpb. Może na coś trafisz interesującego.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Walter
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2018, o 20:01
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 250KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Jacek

Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch

Post autor: Walter » 25 maja 2018, o 21:28

W kwestii formalnej: to nie znam zwyczajów tego forum. Z doświadczenia wyniesionego z innych forów wiem, że jak się napisze w temacie np. problem z EGR a w treści wyjdzie, że to wycieraczka szwankuje (żart) to jest wielkie larum, że nabijanie postów i wprowadzanie w błąd. Nie wiedziałem jak go opisać i dałem coś takiego.

Turbina i ciśnienie są ok (według mechanika). Problem tkwi gdzieś w elektryce bo np przy wyłączonych światłach moment kiedy pojawia się kontrolka zdarza się rzadziej. Przy max obciążeniu układu elektrycznego zdarza się częściej (choć to też nie jest reguła). Modyfikacja była fabryczna bo i zawiecha jest zmianiona na bardziej sportową.

Jeszcze jedna sprawa kolega, który mnie na tę minę władował, zarżnął wcześniej silnik i ten obecny jest przekładką. Na poprzednim było wszystko elegansio a na tym coś krzaczy. Z tego co mówił to wymieniony był sam piec a osprzęt został stary.

Jestem bezradny i mam ochotę pchnąć ten samochód w staw.

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6209
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch

Post autor: Raptus » 25 maja 2018, o 21:33

proszę poprawić temat albo wyląduje w koszu.

Awatar użytkownika
Walter
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2018, o 20:01
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 250KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Jacek

Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch

Post autor: Walter » 25 maja 2018, o 21:35

raptusek pisze:proszę poprawić temat albo wyląduje w koszu.

Jak to opisać? Nie mam pomysłu. Tak żeby ktoś czytając wiedział o co chodzi. "Problem z przygasaniem"- może być?

Awatar użytkownika
qdlaty
Moderator
Posty: 9095
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Model: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
moc: 180 KM
Rocznik: 2017
wiek: 36
Skąd jesteś?: Siewierz
imię: Mateusz
Lokalizacja: Siewierz

Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch

Post autor: qdlaty » 25 maja 2018, o 21:59

Walter pisze:
raptusek pisze:proszę poprawić temat albo wyląduje w koszu.

Jak to opisać? Nie mam pomysłu. Tak żeby ktoś czytając wiedział o co chodzi. "Problem z przygasaniem"- może być?
Zwyczajnie, popatrz na standardy opisywania tematów i wszystko będzie jasne. Na górze Masz wszystko opisane
Np [S/V40 '99 1.9T].....itp.

Ja wiem, że to może głupotą, ale sprawdzales krokowca?

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Polub nas na facebooku - Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Awatar użytkownika
Walter
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2018, o 20:01
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 250KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Jacek

Re: Problem! Właściewie nie wiadomo z jakim elementem samoch

Post autor: Walter » 26 maja 2018, o 01:25

Przepraszam ale nie mogę edytować tytułu ani żadnego z moich postów. Podczas edycji tematu usunąłem niechcący nawias i nie zauważyłem braku. Gdybym mógł prosić któregoś z adminów o zmianę na "[V40 T4 00r] Chwilowy spadek obrotów i gaśnięcie" lub info jak edytować to będę wdzięczy.

Awatar użytkownika
Walter
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2018, o 20:01
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 250KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Jacek

Re: [V40 T4 00r] Chwilowy spadek obrotów i gaśnięcie

Post autor: Walter » 27 maja 2018, o 09:34

Mały update. Wszystkie sugestie sprawdzone i zero rezultatów. Nawet jest pewne pogorszenie bo na stałe zaświecił się serwis.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”