Teraz jest 21 lis 2018, o 00:26

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lip 2018, o 14:59 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 10:27
Posty: 12
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 136
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Lukasz
Witam,
Mam dość irytujący problem i nie bardzo wiem co już mam zrobić z tym fantem.
Mianowicie, wracając z dłużej trasy, nagle musiałem mocniej przyhamować, od tego momentu wypluło mi na desce kontrolkę DSA. Silnik zaczął dziwnie pracować, obroty nierówne na jałowym biegu. Sprawdziłem na vol-fcr:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
EFI-337 Torque limiting signal from DSA faulty.
Wymieniłem przepływomierz na używany, skasowałem błędy i nadal to samo.

Dodatkowo już wcześniej miałem błąd: EFI-123 Engine coolant temperature (ECT) sensor, signal, który błędnie pokazywał temperaturę płynu chłodzącego i do póki silnik się nie rozgrzał potrafił wywalać wskazówkę pod czerwone pole. Na ciepłym silniku nie było problemu. Dlatego nie było to na tyle ważne i chciałem wymienić czujnik po powrocie do Polski.
Wyczytałem gdzieś w necie, że ta usterka może mieć jakiś wpływ na dwa błędy wyżej.

Jakieś pomysły? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lip 2018, o 17:38 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sie 2013, o 14:21
Posty: 5222
Pochwały: 19
Model: v40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal
Prószę poprawić tytuł tematu

_________________
raptusowe 1.6 T4 >>KLIK<<
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lip 2018, o 18:41 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 10:27
Posty: 12
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 136
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Lukasz
Nie mogę niestety znaleźć opcji edycji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lip 2018, o 21:10 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2017, o 17:44
Posty: 174
Pochwały: 1
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200
Rocznik: 2001
wiek: 25
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Krzysiek
Crockett napisał(a):
Witam,
Mam dość irytujący problem i nie bardzo wiem co już mam zrobić z tym fantem.
Mianowicie, wracając z dłużej trasy, nagle musiałem mocniej przyhamować, od tego momentu wypluło mi na desce kontrolkę DSA. Silnik zaczął dziwnie pracować, obroty nierówne na jałowym biegu. Sprawdziłem na vol-fcr:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
Wymieniłem przepływomierz na używany, skasowałem błędy i nadal to samo.

Jakieś pomysły? :)

są już podobne tematy z takimi objawami (nierówne/falujące obroty), zazwyczaj wychodzi na zabrudzony/uszkodzony silniczek krokowy

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lip 2018, o 22:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2013, o 11:03
Posty: 6778
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 13
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
DSA nie zaświeci się przy hamowaniu bo to nie jego rola prędzej ABS

nie wiem czy to pomyłka czy tak miałeś

zaswiecenie kontrolki DSA jeśli ją masz świeci w momentach przyspieszania jak gubisz trakcje woda ,lód, błoto, itp

przy hamowaniu masz ABS ., wiadomo takie akcje nie mają prawa powodować zapalenia checka ..

chyba że shamowałeś się na biegu do momentu pod szarpania przyduszenia

przepływka nowa tania nie jest być może to dziwne chwilowe błędy skasuj i warto też oglądać live data odczyty z MAFa

sprawdź kabel zasilania przepływki tam powinno być 12 V tz aku power ..tak samo na wtryskach pb itp ...

_________________
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2018, o 11:31 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 10:27
Posty: 12
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 136
Rocznik: 2000
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Lukasz
Przyhamowałem dosyć mocno i szybko skontrowałem gazem, żeby utrzymać prędkość.
Dokładnie, DSA zawsze świeciło mi się w chwili utraty przyczepności (zima-lód, jakieś błoto).
Wymieniłem dzisiaj przepływomierz na używany, niestety nic to nie dało.
Wymieniłem również czujnik temperatury. Błąd z tym związany na razie nie wyskoczył. Wciąż jednak pokazuje:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
EFI-337 Torque limiting signal from DSA faulty.
oraz w zakładce DSA w vol fcr:
DSA-224 DTC stored in engine control module
DSA-223 Initiating engine control module, signal faulty.
Gdy kasuje te dwa błędy powyżej, kontrolka DSA znika do chwili następnego odpalenia.
Silnik jakoś kiepsko trzyma obroty i trochę "parkocze".


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO