Witam,
Mam dość irytujący problem i nie bardzo wiem co już mam zrobić z tym fantem.
Mianowicie, wracając z dłużej trasy, nagle musiałem mocniej przyhamować, od tego momentu wypluło mi na desce kontrolkę DSA. Silnik zaczął dziwnie pracować, obroty nierówne na jałowym biegu. Sprawdziłem na vol-fcr:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
EFI-337 Torque limiting signal from DSA faulty.
Wymieniłem przepływomierz na używany, skasowałem błędy i nadal to samo.
Dodatkowo już wcześniej miałem błąd: EFI-123 Engine coolant temperature (ECT) sensor, signal, który błędnie pokazywał temperaturę płynu chłodzącego i do póki silnik się nie rozgrzał potrafił wywalać wskazówkę pod czerwone pole. Na ciepłym silniku nie było problemu. Dlatego nie było to na tyle ważne i chciałem wymienić czujnik po powrocie do Polski.
Wyczytałem gdzieś w necie, że ta usterka może mieć jakiś wpływ na dwa błędy wyżej.
Jakieś pomysły?
[S40 2.0 00r] Przepływomierz, a może coś innego?
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Lukasz
Re: Przepływomierz, a może coś innego?
Nie mogę niestety znaleźć opcji edycji.
-
- Debeściak
- Posty: 205
- Rejestracja: 23 mar 2017, o 17:44
- Model: V40
- Silnik: B4204T3
- moc: 160
- Rocznik: 2001
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Bochnia
- imię: Krzysiek
Re: Przepływomierz, a może coś innego?
są już podobne tematy z takimi objawami (nierówne/falujące obroty), zazwyczaj wychodzi na zabrudzony/uszkodzony silniczek krokowyCrockett pisze:Witam,
Mam dość irytujący problem i nie bardzo wiem co już mam zrobić z tym fantem.
Mianowicie, wracając z dłużej trasy, nagle musiałem mocniej przyhamować, od tego momentu wypluło mi na desce kontrolkę DSA. Silnik zaczął dziwnie pracować, obroty nierówne na jałowym biegu. Sprawdziłem na vol-fcr:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
Wymieniłem przepływomierz na używany, skasowałem błędy i nadal to samo.
Jakieś pomysły?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przepływomierz, a może coś innego?
DSA nie zaświeci się przy hamowaniu bo to nie jego rola prędzej ABS
nie wiem czy to pomyłka czy tak miałeś
zaswiecenie kontrolki DSA jeśli ją masz świeci w momentach przyspieszania jak gubisz trakcje woda ,lód, błoto, itp
przy hamowaniu masz ABS ., wiadomo takie akcje nie mają prawa powodować zapalenia checka ..
chyba że shamowałeś się na biegu do momentu pod szarpania przyduszenia
przepływka nowa tania nie jest być może to dziwne chwilowe błędy skasuj i warto też oglądać live data odczyty z MAFa
sprawdź kabel zasilania przepływki tam powinno być 12 V tz aku power ..tak samo na wtryskach pb itp ...
nie wiem czy to pomyłka czy tak miałeś
zaswiecenie kontrolki DSA jeśli ją masz świeci w momentach przyspieszania jak gubisz trakcje woda ,lód, błoto, itp
przy hamowaniu masz ABS ., wiadomo takie akcje nie mają prawa powodować zapalenia checka ..
chyba że shamowałeś się na biegu do momentu pod szarpania przyduszenia
przepływka nowa tania nie jest być może to dziwne chwilowe błędy skasuj i warto też oglądać live data odczyty z MAFa
sprawdź kabel zasilania przepływki tam powinno być 12 V tz aku power ..tak samo na wtryskach pb itp ...
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Lukasz
Re: [S40 2.0 00r] Przepływomierz, a może coś innego?
Przyhamowałem dosyć mocno i szybko skontrowałem gazem, żeby utrzymać prędkość.
Dokładnie, DSA zawsze świeciło mi się w chwili utraty przyczepności (zima-lód, jakieś błoto).
Wymieniłem dzisiaj przepływomierz na używany, niestety nic to nie dało.
Wymieniłem również czujnik temperatury. Błąd z tym związany na razie nie wyskoczył. Wciąż jednak pokazuje:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
EFI-337 Torque limiting signal from DSA faulty.
oraz w zakładce DSA w vol fcr:
DSA-224 DTC stored in engine control module
DSA-223 Initiating engine control module, signal faulty.
Gdy kasuje te dwa błędy powyżej, kontrolka DSA znika do chwili następnego odpalenia.
Silnik jakoś kiepsko trzyma obroty i trochę "parkocze".
Dokładnie, DSA zawsze świeciło mi się w chwili utraty przyczepności (zima-lód, jakieś błoto).
Wymieniłem dzisiaj przepływomierz na używany, niestety nic to nie dało.
Wymieniłem również czujnik temperatury. Błąd z tym związany na razie nie wyskoczył. Wciąż jednak pokazuje:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
EFI-337 Torque limiting signal from DSA faulty.
oraz w zakładce DSA w vol fcr:
DSA-224 DTC stored in engine control module
DSA-223 Initiating engine control module, signal faulty.
Gdy kasuje te dwa błędy powyżej, kontrolka DSA znika do chwili następnego odpalenia.
Silnik jakoś kiepsko trzyma obroty i trochę "parkocze".