[S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektryczny

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
santa
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 3 sie 2018, o 07:13
Model: S40
Silnik: B4204T3
moc: 165 KM
Rocznik: 2001
wiek: 28
Skąd jesteś?: Lubnice
imię: Krzysztof

[S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektryczny

Post autor: santa » 3 sie 2018, o 08:43

Witam.
Mam problem od bardzo długiego czasu z swoją S40. Mechanik rozkłada ręce i mówi że już tak ma być. Silnik na jałowych obrotach przygasa podczas załączonej klimy i gdy załączy się duży wentylator chłodnicy. Wtedy samochód wyłącza klimę i wentylatory. Efekt jest taki że co jakiś czas po spadku obrotów sobie zgaśnie silnik. Po za tym ma moc i nigdy nie falują obroty. Zauważyłem że powtarza się to przy podnoszeniu wszystkich szyb. Wydaje mi się że mam problem z alternatorem, a dokładniej reg. napięcia.
Dorzucam wykres napięcia podczas pracy świateł i klimatyzacji:
Obrazek
Maksymalne napięcie według mnie jest trochę niskie, silnik zimny, więc w teorii powinien trzymać bliżej 14V. Pierwszy spadek na wykresie to załączenie dużego wentylatora, napięcie próbuje narastać, nie osiąga tego co przed załączeniem. Przy drugim spadku silnik przygasa, wyłącza klimę wentylator i wraca na jałowe obroty.
Proszę o pomoc w diagnozie. Posiadam tylko Delphi Autocom. Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc chętnie podjadę w woj. świętokrzyskim, podkarpackim, małopolskim.
Pozdrawiam Santa ;)

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry

Post autor: Borysław » 3 sie 2018, o 15:20

U mnie to kwestia zbyt dużych luzów zaworowych.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
santa
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 3 sie 2018, o 07:13
Model: S40
Silnik: B4204T3
moc: 165 KM
Rocznik: 2001
wiek: 28
Skąd jesteś?: Lubnice
imię: Krzysztof

Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry

Post autor: santa » 4 sie 2018, o 06:35

W tym silniku chyba nie reguluje się luzów zaworowych, bo nawet pokrywy się nie ściąga. Trzyma ona wałki rozrządu. Ta usterka w zasadzie jest odkąd go kupiłem, czyli 120kkm licznikowych, obecnie ma 200 kkm. Więc raczej tak daleko bym nie szedł.

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry

Post autor: Borysław » 4 sie 2018, o 12:15

Nie reguluje ale wymienia się szklanki.Ostatnio rozbierałem silnik z takimi objawami.Luz na zaworach był tam spory.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry

Post autor: NoViK » 5 sie 2018, o 08:33

Reguluje się luz ale poprzez szlifowanie szklanek. Każda trzeba mierzyć oddzielnie i dobierać luz. Masz nawet tam specjalne korki które pozwalają mierzyć luz

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
santa
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 3 sie 2018, o 07:13
Model: S40
Silnik: B4204T3
moc: 165 KM
Rocznik: 2001
wiek: 28
Skąd jesteś?: Lubnice
imię: Krzysztof

Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry

Post autor: santa » 5 sie 2018, o 09:30

Ok, w takim razie pomierzę luzy i zobaczymy co wyjdzie.

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry

Post autor: savage » 6 sie 2018, o 14:35

Sprawdź silnik "krokowy" to raz. Dwa sprawdź szczelność dolotu włącznie z zaworem Evap przy chłodnicy.

Awatar użytkownika
santa
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 3 sie 2018, o 07:13
Model: S40
Silnik: B4204T3
moc: 165 KM
Rocznik: 2001
wiek: 28
Skąd jesteś?: Lubnice
imię: Krzysztof

Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry

Post autor: santa » 11 sie 2018, o 12:43

Dobra, pomierzyłem luzy. Jeśli chodzi o ssące wyszło 0,25-0,35 czyli w normie. Jednak wydechowe wyszły 0,50 na dwóch, natomiast do reszty 0,60 udało mi się włożyć. Czyli już górna granica według producenta. Boryslaw miałeś rację. Savage, czyściłem już krokowy chociaż wcale nie był jakoś zabrudzony. Przy okazji przejechałem się do salonu volvo i zapytałem o ostatni wpis i był w czwartym roku użytkowania z przebiegiem 185kkm. Czyli moje auto zamiast 200kkm licznikowych ma pewnie ponad 400kkm. Niezle się trzyma, bo jescze nie dawno cisnołem ponad 230 autostradką.
Wracając do tematu, w zasadzie pozostałaby rozbiórka góry i wymiana szklanek? Nie da się tego wyregulować mechanicznie? Rocznik mojego samochodu to 2001, czyli pierwszy rocznik liftu. Ile może kosztować taki zestaw szklanek?

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry

Post autor: Borysław » 11 sie 2018, o 13:26

Jeden popychacz kosztuje ok 40 zł.
Jakbyś był zainteresowany, mam cały komplet używanych.Ponoć silnik na nich nie klepał zaworami.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
santa
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 3 sie 2018, o 07:13
Model: S40
Silnik: B4204T3
moc: 165 KM
Rocznik: 2001
wiek: 28
Skąd jesteś?: Lubnice
imię: Krzysztof

Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry

Post autor: santa » 11 sie 2018, o 20:26

Hmm, czyli najlepiej pasowałoby wszystkie wymienić na nowe, co wyszłoby coś koło 700 zł + robocizna. Może wystarczy tylko te na zaworach wydechowych, skoro na ssących jest wstępnie ok. Samemu tego nie zrobię, musiałbym ogarnąć jakiegoś mechanika. Czy warto byłoby coś jeszcze wymienić przy okazji takiej naprawy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”