Kupno V40 2001r

Pytania i porady przed zakupem samochodu
Awatar użytkownika
SkV40
Zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
Model: V40
Silnik: 1.8 B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Lodzkie
imię: Seba

Kupno V40 2001r

Post autor: SkV40 » 7 sie 2018, o 16:16

Witam. Chcę kupić następne V40. Znajomy posiada egzemplarz z 2001 r. 1.9 diesel 102KM, podobno bez dwumasy. Auto wizualnie wygląda ok, lecz stoi nie używane od ponad roku. Chciałbym dowiedzieć się od Was na co szczególnie zwrócić uwagę po tak długim postoju.
Pozdrawiam :)

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: Kupno V40 2001r

Post autor: NoViK » 9 sie 2018, o 18:16

Oleje, płyny, hamulce, opony to pierwsze co mi przychodzi do głowy. A tak to ogólnie to też sprawdź czy aby jakaś menda pod maską nie zadomowiła się I czy instalacji zjadła. No i reszta rzeczy typowych dla v40. Co do dwumasy to chyba one już miały. Skrzynia m56?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: Kupno V40 2001r

Post autor: lebek89 » 9 sie 2018, o 19:33

Dokładnie, dci juz były na dwumasie. Ostatnio na sztywnym kole jest Di 95KM.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
arek12
Początkujący
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2016, o 16:39
Model: v40
Silnik: 1,9 dci
moc: 115
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Tr_jmiasto
imię: Ar_k

Re: Kupno V40 2001r

Post autor: arek12 » 10 sie 2018, o 04:51

U mnie jest taki sam silnik tylko 115 KM i jest dwumasa. Po długim postoju jeśli na dworze radze sprawdzić hamulce . Pomagałem znajomemu sprowadzić co prawda passata , stał pół roku z powodu awarii. Po uruchomieniu ciężko było ruszyć [ stał na ręcznym i rdza przykleiła klocki do tarcz] a gdy to się udało tłukło z tyłu jak młotkiem. Pozatym przy hamowaniu z większej prędkosci strasznie szarpało kierownicą . Pomogło dopiero wymiana tarcz klocków i regeneracja zacisku.

Awatar użytkownika
benx
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 14 mar 2015, o 08:31
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 120 km
Rocznik: 2012
Skąd jesteś?: Podlasie
imię: Piotr

Re: Kupno V40 2001r

Post autor: benx » 10 sie 2018, o 06:30

Muszę powiedzieć, że u mnie z tym tarciem podczas hamowania po długim postoju, to rzeczywiście jest coś na rzeczy. U mnie jest bardzo podobnie, myślałem, że to coś nie tak z hamulcami, ale klocki jeszcze dobre, bo sprawdzałem. Widocznie, taka jego uroda.

Awatar użytkownika
SkV40
Zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
Model: V40
Silnik: 1.8 B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Lodzkie
imię: Seba

Re: Kupno V40 2001r

Post autor: SkV40 » 11 sie 2018, o 19:38

Niestety tym razem się nie udało. Przednie sprężyny i tylnia belka w rdzy, rozrusznik raz działa raz nie.
Przejechałem się nim i w sumie szału nie było, myślałem że się będzie lepiej zbierał. Przyspieszenie podobne jak w moim poczciwym 1.8.

No cóż... dzięki za porady, będę szukał dalej. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zanim kupisz Volvo”