[S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektryczny
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 3 sie 2018, o 07:13
- Model: S40
- Silnik: B4204T3
- moc: 165 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Lubnice
- imię: Krzysztof
[S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektryczny
Witam.
Mam problem od bardzo długiego czasu z swoją S40. Mechanik rozkłada ręce i mówi że już tak ma być. Silnik na jałowych obrotach przygasa podczas załączonej klimy i gdy załączy się duży wentylator chłodnicy. Wtedy samochód wyłącza klimę i wentylatory. Efekt jest taki że co jakiś czas po spadku obrotów sobie zgaśnie silnik. Po za tym ma moc i nigdy nie falują obroty. Zauważyłem że powtarza się to przy podnoszeniu wszystkich szyb. Wydaje mi się że mam problem z alternatorem, a dokładniej reg. napięcia.
Dorzucam wykres napięcia podczas pracy świateł i klimatyzacji:
Maksymalne napięcie według mnie jest trochę niskie, silnik zimny, więc w teorii powinien trzymać bliżej 14V. Pierwszy spadek na wykresie to załączenie dużego wentylatora, napięcie próbuje narastać, nie osiąga tego co przed załączeniem. Przy drugim spadku silnik przygasa, wyłącza klimę wentylator i wraca na jałowe obroty.
Proszę o pomoc w diagnozie. Posiadam tylko Delphi Autocom. Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc chętnie podjadę w woj. świętokrzyskim, podkarpackim, małopolskim.
Pozdrawiam Santa
Mam problem od bardzo długiego czasu z swoją S40. Mechanik rozkłada ręce i mówi że już tak ma być. Silnik na jałowych obrotach przygasa podczas załączonej klimy i gdy załączy się duży wentylator chłodnicy. Wtedy samochód wyłącza klimę i wentylatory. Efekt jest taki że co jakiś czas po spadku obrotów sobie zgaśnie silnik. Po za tym ma moc i nigdy nie falują obroty. Zauważyłem że powtarza się to przy podnoszeniu wszystkich szyb. Wydaje mi się że mam problem z alternatorem, a dokładniej reg. napięcia.
Dorzucam wykres napięcia podczas pracy świateł i klimatyzacji:
Maksymalne napięcie według mnie jest trochę niskie, silnik zimny, więc w teorii powinien trzymać bliżej 14V. Pierwszy spadek na wykresie to załączenie dużego wentylatora, napięcie próbuje narastać, nie osiąga tego co przed załączeniem. Przy drugim spadku silnik przygasa, wyłącza klimę wentylator i wraca na jałowe obroty.
Proszę o pomoc w diagnozie. Posiadam tylko Delphi Autocom. Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc chętnie podjadę w woj. świętokrzyskim, podkarpackim, małopolskim.
Pozdrawiam Santa
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry
U mnie to kwestia zbyt dużych luzów zaworowych.
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 3 sie 2018, o 07:13
- Model: S40
- Silnik: B4204T3
- moc: 165 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Lubnice
- imię: Krzysztof
Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry
W tym silniku chyba nie reguluje się luzów zaworowych, bo nawet pokrywy się nie ściąga. Trzyma ona wałki rozrządu. Ta usterka w zasadzie jest odkąd go kupiłem, czyli 120kkm licznikowych, obecnie ma 200 kkm. Więc raczej tak daleko bym nie szedł.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry
Nie reguluje ale wymienia się szklanki.Ostatnio rozbierałem silnik z takimi objawami.Luz na zaworach był tam spory.
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry
Reguluje się luz ale poprzez szlifowanie szklanek. Każda trzeba mierzyć oddzielnie i dobierać luz. Masz nawet tam specjalne korki które pozwalają mierzyć luz
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 3 sie 2018, o 07:13
- Model: S40
- Silnik: B4204T3
- moc: 165 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Lubnice
- imię: Krzysztof
Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry
Ok, w takim razie pomierzę luzy i zobaczymy co wyjdzie.
-
- Debeściak
- Posty: 172
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry
Sprawdź silnik "krokowy" to raz. Dwa sprawdź szczelność dolotu włącznie z zaworem Evap przy chłodnicy.
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 3 sie 2018, o 07:13
- Model: S40
- Silnik: B4204T3
- moc: 165 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Lubnice
- imię: Krzysztof
Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry
Dobra, pomierzyłem luzy. Jeśli chodzi o ssące wyszło 0,25-0,35 czyli w normie. Jednak wydechowe wyszły 0,50 na dwóch, natomiast do reszty 0,60 udało mi się włożyć. Czyli już górna granica według producenta. Boryslaw miałeś rację. Savage, czyściłem już krokowy chociaż wcale nie był jakoś zabrudzony. Przy okazji przejechałem się do salonu volvo i zapytałem o ostatni wpis i był w czwartym roku użytkowania z przebiegiem 185kkm. Czyli moje auto zamiast 200kkm licznikowych ma pewnie ponad 400kkm. Niezle się trzyma, bo jescze nie dawno cisnołem ponad 230 autostradką.
Wracając do tematu, w zasadzie pozostałaby rozbiórka góry i wymiana szklanek? Nie da się tego wyregulować mechanicznie? Rocznik mojego samochodu to 2001, czyli pierwszy rocznik liftu. Ile może kosztować taki zestaw szklanek?
Wracając do tematu, w zasadzie pozostałaby rozbiórka góry i wymiana szklanek? Nie da się tego wyregulować mechanicznie? Rocznik mojego samochodu to 2001, czyli pierwszy rocznik liftu. Ile może kosztować taki zestaw szklanek?
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry
Jeden popychacz kosztuje ok 40 zł.
Jakbyś był zainteresowany, mam cały komplet używanych.Ponoć silnik na nich nie klepał zaworami.
Jakbyś był zainteresowany, mam cały komplet używanych.Ponoć silnik na nich nie klepał zaworami.
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 3 sie 2018, o 07:13
- Model: S40
- Silnik: B4204T3
- moc: 165 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Lubnice
- imię: Krzysztof
Re: [S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektry
Hmm, czyli najlepiej pasowałoby wszystkie wymienić na nowe, co wyszłoby coś koło 700 zł + robocizna. Może wystarczy tylko te na zaworach wydechowych, skoro na ssących jest wstępnie ok. Samemu tego nie zrobię, musiałbym ogarnąć jakiegoś mechanika. Czy warto byłoby coś jeszcze wymienić przy okazji takiej naprawy?