T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Sprawdzam z reguły na zimnym ale jak ostatnio zobaczyłem pusty zbiorniczek (na zimnym) to się przeraziłem bo to tak jakby koszmar powracał. Jedynie co pozytywnego zauważyłem to spalanie, z 16l wcześniej zrobiło się około 10l. Ale pewnie wynika to też z mojej ostrożnej jazdy. Gaz tylko muskam z obawy o wszystko ;]
To jest moje volvo, nie ma przyciemnianych szyb i jest popielate, czy jakoś tak, choć na zdjęciu wygląda jakby coś niebieskiego przebijało.
viewtopic.php?f=19&t=5767&view=unread#unread
To jest moje volvo, nie ma przyciemnianych szyb i jest popielate, czy jakoś tak, choć na zdjęciu wygląda jakby coś niebieskiego przebijało.
viewtopic.php?f=19&t=5767&view=unread#unread
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Sorki za post pod postem, jednak nie mam możliwość już edytowania go.
W mojej sprawie zamieniłem kilka postów z szajbą i zasugerował wymianę płynu, w tej chwili mam zalany jakiś "glikomax e". Zakupiłem już Prestone, wymienię i będę obserwował dalej.
Swoją drogą trochę martwi mnie to, że nawet w takiej kwestii jak płyn chłodniczy trzeba pilnować mechaników żeby nie zalali jakiegoś gówna. Do tej pory nie znałem się na autach w ogóle ale odkąd mam Volvo to już wiem jak działa silnik, układ chłodzenia, jak usuwać błędy poduszek, w sobotę zaklejałem lampę prawy kierunek klejem na ciepło (patent Yaro) bo zaparował, za chwilę będę wymieniał kostki od H7 bo kruszą się w rękach i amorki z tyłu bo na przeglądzie wyszło że jeden już umiera. Kurcze tyle "frajdy" w żadnym aucie nie miałem. Najgorsze jest to że mimo tych ciągłych przygód to auto nadal mi się podoba i już nie mogę się doczekać aż pojadę nim gdzieś dalej...(w ubezpieczeniu wykupiłem holowanie do 200km w razie jakieś usterki ;P)
No i dzięki Wam chłopaki za cierpliwość, to forum jest naprawdę wyjątkowe.
W mojej sprawie zamieniłem kilka postów z szajbą i zasugerował wymianę płynu, w tej chwili mam zalany jakiś "glikomax e". Zakupiłem już Prestone, wymienię i będę obserwował dalej.
Swoją drogą trochę martwi mnie to, że nawet w takiej kwestii jak płyn chłodniczy trzeba pilnować mechaników żeby nie zalali jakiegoś gówna. Do tej pory nie znałem się na autach w ogóle ale odkąd mam Volvo to już wiem jak działa silnik, układ chłodzenia, jak usuwać błędy poduszek, w sobotę zaklejałem lampę prawy kierunek klejem na ciepło (patent Yaro) bo zaparował, za chwilę będę wymieniał kostki od H7 bo kruszą się w rękach i amorki z tyłu bo na przeglądzie wyszło że jeden już umiera. Kurcze tyle "frajdy" w żadnym aucie nie miałem. Najgorsze jest to że mimo tych ciągłych przygód to auto nadal mi się podoba i już nie mogę się doczekać aż pojadę nim gdzieś dalej...(w ubezpieczeniu wykupiłem holowanie do 200km w razie jakieś usterki ;P)
No i dzięki Wam chłopaki za cierpliwość, to forum jest naprawdę wyjątkowe.
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Przygód ciąg dalszy...
Z auta już nie kapie, przynajmniej nic nie widać na chodniku. Płyn wymieniony na Preston i wygląda, że się uspokoił chociaż cały czas dolewam po troszeczku na zimnym. Nie wiem czy to dalej kwestia odpowietrzenia, czy też gdzieś spiernicza z układu? Obserwuję, zaglądam codziennie pod maskę, uzupełniam i jeżdżę dalej. Zrobiłem już tysiąc km i wymieniłem olej na Valvoline 5w40, teraz czeka mnie kolejny tysiąc w miarę delikatnej jazdy.
Jakiś czas temu obiecałem podsumowanie całej operacji naprawy silnika, wobec tego proszę:
1. Naprawa głowicy: 1200zł
2. Zamknięcie bloku: 1900zł
3. Praca mechanika (wyciągnięcie, rozłożenie silnika, złożenie i wpakowanie z powrotem silnika): 1500zł
4. Części (UPG, śruby, panewki, pasek rozrządu, pierścienie i inne uszczelki, uszczelniacze itd itp, oleje i inne płyny, filtry): 2800zł
Suma: 7400zł
Do tego doszła teraz wymiana oleju z filtrem i ponowna wymiana płynu chłodniczego (170zł + 100zł),
A to jeszcze nie koniec, czeka mnie prawdopodobnie modyfikacja instalacji gazu i jego wystrojenie bo na razie docierając jeżdżę na benzynie, wymiana amortyzatorów z tyłu i wymiana akumulatora bo ten co mam trochę mały do tego auta.
Nie piszę tego żeby się żalić. Spodziewałem się takich kwot odkąd zdecydowałem się na remont silnika. Mam nadzieję, że auto teraz nie będzie sprawiało większych problemów i pozwoli cieszyć się jazdą...chociaż dzisiaj pojawił się kolejny problem - kontrolka immobilaizera zaczęła mrugać i nie mogłem odpalić, po kilku próbach się udało, na dodatek pilot centralnego nie zamyka drzwii i nie mrugają kierunki podczas zamykania/otwierania drzwii auta a wcześniej działały.
Mam nadzieję, że od immo tylko pętla na gorącu się przegrzewa, a kierunki przy otwieraniu jakimś cudem wyłączyłem niechcący magicznym przyciskiem i wystarczy, że zrobi się chłodniej i znajdę tajemniczy przycisk a wszystko będzie działało ;D
Pozdrawiam
Artur
Z auta już nie kapie, przynajmniej nic nie widać na chodniku. Płyn wymieniony na Preston i wygląda, że się uspokoił chociaż cały czas dolewam po troszeczku na zimnym. Nie wiem czy to dalej kwestia odpowietrzenia, czy też gdzieś spiernicza z układu? Obserwuję, zaglądam codziennie pod maskę, uzupełniam i jeżdżę dalej. Zrobiłem już tysiąc km i wymieniłem olej na Valvoline 5w40, teraz czeka mnie kolejny tysiąc w miarę delikatnej jazdy.
Jakiś czas temu obiecałem podsumowanie całej operacji naprawy silnika, wobec tego proszę:
1. Naprawa głowicy: 1200zł
2. Zamknięcie bloku: 1900zł
3. Praca mechanika (wyciągnięcie, rozłożenie silnika, złożenie i wpakowanie z powrotem silnika): 1500zł
4. Części (UPG, śruby, panewki, pasek rozrządu, pierścienie i inne uszczelki, uszczelniacze itd itp, oleje i inne płyny, filtry): 2800zł
Suma: 7400zł
Do tego doszła teraz wymiana oleju z filtrem i ponowna wymiana płynu chłodniczego (170zł + 100zł),
A to jeszcze nie koniec, czeka mnie prawdopodobnie modyfikacja instalacji gazu i jego wystrojenie bo na razie docierając jeżdżę na benzynie, wymiana amortyzatorów z tyłu i wymiana akumulatora bo ten co mam trochę mały do tego auta.
Nie piszę tego żeby się żalić. Spodziewałem się takich kwot odkąd zdecydowałem się na remont silnika. Mam nadzieję, że auto teraz nie będzie sprawiało większych problemów i pozwoli cieszyć się jazdą...chociaż dzisiaj pojawił się kolejny problem - kontrolka immobilaizera zaczęła mrugać i nie mogłem odpalić, po kilku próbach się udało, na dodatek pilot centralnego nie zamyka drzwii i nie mrugają kierunki podczas zamykania/otwierania drzwii auta a wcześniej działały.
Mam nadzieję, że od immo tylko pętla na gorącu się przegrzewa, a kierunki przy otwieraniu jakimś cudem wyłączyłem niechcący magicznym przyciskiem i wystarczy, że zrobi się chłodniej i znajdę tajemniczy przycisk a wszystko będzie działało ;D
Pozdrawiam
Artur
-
- Turysta
- Posty: 32
- Rejestracja: 11 maja 2017, o 15:23
- Model: V40
- Silnik: 2.0T T4
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Przemek
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
zaraz zaraz, da rade zmontować B4204T5 na bloku B4194T?
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Tak, rok temu złożyłem taki silnik.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Panowie pytanie mam!
Ostatnio znowu z moim autem cyrki się dzieją. Spod maski wydobywa się dym i to momentami taki że chciałem gaśnicą go potraktować. Na gorącym, na zimnym nie. Na dole mam zalane olejem ale tak że nie kapie, przynajmniej nie jak stoję. Zdjąłem osłonę silnika i zerknąłem co może być przyczyną.
Zdjęcie nr 1. Dymek wydostaje się po prawej stronie tam gdzie niebieska linia, tam pod spodem jest kolektor prawda? Tam też na łączeniu pokrywy zaworów jest mokro od oleju na całej długości niebieskiej linii. Na zielono zaznaczyłem wystającą uszczelkę spod właśnie spod czego? Zawór EGR?? Czy tak ma być z tą uszczelką? Podobno w moim nie ma zaworu EGR więc co to jest? Po numerach wpisanych w googla wyskakują zawory recyrkulacji spalin... Zgupiałem.
Na czerwono zarówno na 1 jak i na 2 zdjęciu zaznaczyłem coś co mnie zaniepokoiło. Czy to jest silikon?? czy tak uszczelkę ścisnęło??
Wracając do EGR skoro jest EGR to jest pewnie też chłodniczka spalin, która może być przyczyną znikania płynu chłodniczego (nadal go ubywa)
[edit] Chyba się troszkę pospieszyłem z tym egr. Na allegro znalazłem dokładnie tak samo wyglądające coś jako czujnik faz rozrządu ehhh a już miałem nadzieję...[/edit]
Ostatnio znowu z moim autem cyrki się dzieją. Spod maski wydobywa się dym i to momentami taki że chciałem gaśnicą go potraktować. Na gorącym, na zimnym nie. Na dole mam zalane olejem ale tak że nie kapie, przynajmniej nie jak stoję. Zdjąłem osłonę silnika i zerknąłem co może być przyczyną.
Zdjęcie nr 1. Dymek wydostaje się po prawej stronie tam gdzie niebieska linia, tam pod spodem jest kolektor prawda? Tam też na łączeniu pokrywy zaworów jest mokro od oleju na całej długości niebieskiej linii. Na zielono zaznaczyłem wystającą uszczelkę spod właśnie spod czego? Zawór EGR?? Czy tak ma być z tą uszczelką? Podobno w moim nie ma zaworu EGR więc co to jest? Po numerach wpisanych w googla wyskakują zawory recyrkulacji spalin... Zgupiałem.
Na czerwono zarówno na 1 jak i na 2 zdjęciu zaznaczyłem coś co mnie zaniepokoiło. Czy to jest silikon?? czy tak uszczelkę ścisnęło??
Wracając do EGR skoro jest EGR to jest pewnie też chłodniczka spalin, która może być przyczyną znikania płynu chłodniczego (nadal go ubywa)
[edit] Chyba się troszkę pospieszyłem z tym egr. Na allegro znalazłem dokładnie tak samo wyglądające coś jako czujnik faz rozrządu ehhh a już miałem nadzieję...[/edit]
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Pokrywa zaworów nie ma uszczelki. Składana jest na specjalny klej np: Loctite 510 (prawie cały silnik jeat na to składany), nie wolno tego składać na silikon.
A to co zaznaczyłeś to zawór od zmiennej fazy.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
A to co zaznaczyłeś to zawór od zmiennej fazy.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Hmm to w końcu jest silikon czy klej to co ja widzę?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
Klej Loctita jest czerwony a jego grubość jest dosłownie włosa.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 135
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Debica
- imię: Artur
- Lokalizacja: Dębica
Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie
To w końcu to co ja zaznaczyłem na czerwono to jest klej czy silikon? Jak mogę to sprawdzić? Na środę z tym moim mechanikiem jestem umówiony już nie wiem co mu mówić, auto po generalce ale olejem silnik rzyga, dymy spod maski woda znika to co na złom?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka