T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 22 lip 2018, o 12:18

Sprawdzam z reguły na zimnym ale jak ostatnio zobaczyłem pusty zbiorniczek (na zimnym) to się przeraziłem bo to tak jakby koszmar powracał. Jedynie co pozytywnego zauważyłem to spalanie, z 16l wcześniej zrobiło się około 10l. Ale pewnie wynika to też z mojej ostrożnej jazdy. Gaz tylko muskam z obawy o wszystko ;]

To jest moje volvo, nie ma przyciemnianych szyb i jest popielate, czy jakoś tak, choć na zdjęciu wygląda jakby coś niebieskiego przebijało.

viewtopic.php?f=19&t=5767&view=unread#unread

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 23 lip 2018, o 13:26

Sorki za post pod postem, jednak nie mam możliwość już edytowania go.

W mojej sprawie zamieniłem kilka postów z szajbą i zasugerował wymianę płynu, w tej chwili mam zalany jakiś "glikomax e". Zakupiłem już Prestone, wymienię i będę obserwował dalej.

Swoją drogą trochę martwi mnie to, że nawet w takiej kwestii jak płyn chłodniczy trzeba pilnować mechaników żeby nie zalali jakiegoś gówna. Do tej pory nie znałem się na autach w ogóle ale odkąd mam Volvo to już wiem jak działa silnik, układ chłodzenia, jak usuwać błędy poduszek, w sobotę zaklejałem lampę prawy kierunek klejem na ciepło (patent Yaro) bo zaparował, za chwilę będę wymieniał kostki od H7 bo kruszą się w rękach i amorki z tyłu bo na przeglądzie wyszło że jeden już umiera. Kurcze tyle "frajdy" w żadnym aucie nie miałem. Najgorsze jest to że mimo tych ciągłych przygód to auto nadal mi się podoba i już nie mogę się doczekać aż pojadę nim gdzieś dalej...(w ubezpieczeniu wykupiłem holowanie do 200km w razie jakieś usterki ;P)

No i dzięki Wam chłopaki za cierpliwość, to forum jest naprawdę wyjątkowe.

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 13 sie 2018, o 15:58

Przygód ciąg dalszy... ;)

Z auta już nie kapie, przynajmniej nic nie widać na chodniku. Płyn wymieniony na Preston i wygląda, że się uspokoił chociaż cały czas dolewam po troszeczku na zimnym. Nie wiem czy to dalej kwestia odpowietrzenia, czy też gdzieś spiernicza z układu? Obserwuję, zaglądam codziennie pod maskę, uzupełniam i jeżdżę dalej. Zrobiłem już tysiąc km i wymieniłem olej na Valvoline 5w40, teraz czeka mnie kolejny tysiąc w miarę delikatnej jazdy.

Jakiś czas temu obiecałem podsumowanie całej operacji naprawy silnika, wobec tego proszę:

1. Naprawa głowicy: 1200zł
2. Zamknięcie bloku: 1900zł
3. Praca mechanika (wyciągnięcie, rozłożenie silnika, złożenie i wpakowanie z powrotem silnika): 1500zł
4. Części (UPG, śruby, panewki, pasek rozrządu, pierścienie i inne uszczelki, uszczelniacze itd itp, oleje i inne płyny, filtry): 2800zł
Suma: 7400zł

Do tego doszła teraz wymiana oleju z filtrem i ponowna wymiana płynu chłodniczego (170zł + 100zł),

A to jeszcze nie koniec, czeka mnie prawdopodobnie modyfikacja instalacji gazu i jego wystrojenie bo na razie docierając jeżdżę na benzynie, wymiana amortyzatorów z tyłu i wymiana akumulatora bo ten co mam trochę mały do tego auta.

Nie piszę tego żeby się żalić. Spodziewałem się takich kwot odkąd zdecydowałem się na remont silnika. Mam nadzieję, że auto teraz nie będzie sprawiało większych problemów i pozwoli cieszyć się jazdą...chociaż dzisiaj pojawił się kolejny problem - kontrolka immobilaizera zaczęła mrugać i nie mogłem odpalić, po kilku próbach się udało, na dodatek pilot centralnego nie zamyka drzwii i nie mrugają kierunki podczas zamykania/otwierania drzwii auta a wcześniej działały.

Mam nadzieję, że od immo tylko pętla na gorącu się przegrzewa, a kierunki przy otwieraniu jakimś cudem wyłączyłem niechcący magicznym przyciskiem i wystarczy, że zrobi się chłodniej i znajdę tajemniczy przycisk a wszystko będzie działało ;D

Pozdrawiam
Artur ;)

Awatar użytkownika
Raptorek
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 11 maja 2017, o 15:23
Model: V40
Silnik: 2.0T T4
moc: 200 KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Przemek

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: Raptorek » 20 sie 2018, o 23:12

zaraz zaraz, da rade zmontować B4204T5 na bloku B4194T?

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 21 sie 2018, o 05:44

Tak, rok temu złożyłem taki silnik.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 21 wrz 2018, o 18:46

Panowie pytanie mam!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ostatnio znowu z moim autem cyrki się dzieją. Spod maski wydobywa się dym i to momentami taki że chciałem gaśnicą go potraktować. Na gorącym, na zimnym nie. Na dole mam zalane olejem ale tak że nie kapie, przynajmniej nie jak stoję. Zdjąłem osłonę silnika i zerknąłem co może być przyczyną.

Zdjęcie nr 1. Dymek wydostaje się po prawej stronie tam gdzie niebieska linia, tam pod spodem jest kolektor prawda? Tam też na łączeniu pokrywy zaworów jest mokro od oleju na całej długości niebieskiej linii. Na zielono zaznaczyłem wystającą uszczelkę spod właśnie spod czego? Zawór EGR?? Czy tak ma być z tą uszczelką? Podobno w moim nie ma zaworu EGR więc co to jest? Po numerach wpisanych w googla wyskakują zawory recyrkulacji spalin... Zgupiałem.

Na czerwono zarówno na 1 jak i na 2 zdjęciu zaznaczyłem coś co mnie zaniepokoiło. Czy to jest silikon?? czy tak uszczelkę ścisnęło??

Wracając do EGR skoro jest EGR to jest pewnie też chłodniczka spalin, która może być przyczyną znikania płynu chłodniczego (nadal go ubywa)

[edit] Chyba się troszkę pospieszyłem z tym egr. Na allegro znalazłem dokładnie tak samo wyglądające coś jako czujnik faz rozrządu ehhh a już miałem nadzieję...[/edit]

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: turboni » 21 wrz 2018, o 20:31

Pokrywa zaworów nie ma uszczelki. Składana jest na specjalny klej np: Loctite 510 (prawie cały silnik jeat na to składany), nie wolno tego składać na silikon.

A to co zaznaczyłeś to zawór od zmiennej fazy.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 21 wrz 2018, o 20:37

Hmm to w końcu jest silikon czy klej to co ja widzę?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: turboni » 21 wrz 2018, o 20:41

Klej Loctita jest czerwony a jego grubość jest dosłownie włosa.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 21 wrz 2018, o 20:42

To w końcu to co ja zaznaczyłem na czerwono to jest klej czy silikon? Jak mogę to sprawdzić? Na środę z tym moim mechanikiem jestem umówiony już nie wiem co mu mówić, auto po generalce ale olejem silnik rzyga, dymy spod maski woda znika to co na złom?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”