T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 24 wrz 2018, o 16:40

Gość już robił taki silnik, więc wydawało mi się, że oddaję auto w dobre ręce. No nic teraz muszę się jakoś na rozmowę przygotować, nie wiem czy coś wskóram, na pewno nie mam nic do stracenia.

NoViK, powiedz mi czy ten klej/uszczelniacz powinien być też tam na dole na połówce bloku i na misce? I jeżeli tak to trzeba ściągać głowicę?

Cena tego specyfiku to około 450zł za 250ml są też tubki po 50ml za około 130-140zł, ile na taki silnik trzeba tego kleju?

Gdzie jeszcze, oprócz tej połówki bloku, miski i pokrywy mógł wsadzić silikon? Czy możliwe jest, że gdzieś przez ten silikon ucieka woda z układu? Czy to już inna sprawa?

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: turboni » 24 wrz 2018, o 17:46

Tubka za 130 zeta starczy ci na 3 silniki.

Jest napewno dawany - pokrywa zaworów, między połówki bloku i pod miskę olejową.
Reszta to uszczelki "papierowe" i zero silikonu.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 24 wrz 2018, o 18:45

turboni pisze:Tubka za 130 zeta starczy ci na 3 silniki.
Nawet nie wiem co napisać, bo te 130zł przy 7k to prawie jak nic, ja to bym i te 500zł za większą dał jakby mi kazał a teraz od nowa silnik trzeba rozbierać, czyścić i składać. Olej, płyn, uszczelka pod głowicą też?? A co ze śrubami? Paskiem rozrządu? Bo nie wiem ile krzyczeć. Mam teraz stać nad nim z młotkiem i jak spróbuje coś zrobić nie po mojemu to walić tym młotkiem po łbie?

Kużwa, jeszcze akumulator wymieniałem bo auto tyle u niego stało, że wcześniejszy padł bo pewnie go nie doładowywał i też się dziwne rzeczy w aucie działy, immobilizer nie łapał, światełka mrugały, cuda wianki. Już myślałem wiązki kabli drzeć i nowe wkładać ale na szczęście wystarczyło aku wymienić.

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 24 wrz 2018, o 19:16

Tak jak turboni mówi, tylko pokrywa zaworow, misa I połówki bloku. Reszta uszczelki papierowe i oringi. Co do rozrządu to w tym wypadku sam pasek bym tylko zmienił. Upg wypadałoby sprawdzić co się dzieje, bo nie wiadomo którędy ucieka ten płyn. Zobacz na początku jak się on zachowa po rozmowie.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 24 wrz 2018, o 21:57

Jasne, ja już z nim na spokojnie porozmawiam, ale jeszcze w kwestii upg, żeby mi nie wcisnął kitu, tak czy siak musi zdjąć głowicę żeby rozkręcić silnik i wymienić ten silikon w tych miejscach co mówiliście? Czy to nie jest konieczne?

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: RIPPER » 24 wrz 2018, o 22:07

a co się dzieje z tym płynem znika czy jak bo nie doczytałem

a ja bym nie rozwalał miski tylko dlatego że dał silikon jak nic nie cieknie to bym to zostawił jak masz to mnieć zrobione jako poprawka to niech robi ,

wywalać coś co puki co działa to bez sensu . ja zapłaciłem 530 zł za uszczelnienie nissana i nie zrobili tego jak trzeba dalej ciekło oczywiście wymyślali co innego ,..
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 24 wrz 2018, o 22:27

RIPPER pisze:a ja bym nie rozwalał miski tylko dlatego że dał silikon jak nic nie cieknie to bym to zostawił jak masz to mnieć zrobione jako poprawka to niech robi
Tylko jako poprawka, a i tak nie bardzo chcę żeby w ogóle robił już coś koło tego auta, nawet chodził. Wolę żeby mi kasę zwrócił ale zdaję sobie sprawę że to będzie trudne. Więc jeśli tylko będzie chciał poprawiać to pewnie mu zostawię auto.

Płyn od samego początku po remoncie ucieka gdzieś z układu, najpierw wymieniłem u niego płyn na prestona, bo podobno ten, który mi zalał był kiepski. Na prestonie zrobiłem już blisko 2000km i dolałem już 2 litry. Zarówno tu na forum jak i gość mówił że się odpowietrza i że się uspokoi, więc czekałem. A potem już szukałem wycieku, którego nigdzie nie widać jak narazie. Ale jak juz szukałem to zacząłem się przyglądać silnikowi lepiej no i jeszcze to dymy spod maski doprowadziły do tego, że w końcu podjechałem do innego mechanika na konsultacje a potem porobiłem fotki z których potwierdziliście że to silikon. Resztę już znasz.

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 24 wrz 2018, o 23:13

Pokrywę bankowo musi ogarnąć na loctite, bo leje się olej na wydech. Stąd dym. Co do płynu to jeszcze bym nie rozbierał wszystkiego, tylko zobaczył wszystkie łączenia, rurki, opaski, zbiorniczek, magistrale wodna z tyłu, I turbo. Ale z drugiej strony skąd CO w układzie... Jakieś dziwne anomalie się dzieją. A temat już praktycznie do końca przerobiony.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: RIPPER » 25 wrz 2018, o 00:02

powoli do sprawdzenia przewody ew bym próbował dociągnąć głowice
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 25 wrz 2018, o 05:56

W takim wypadku dociagniecie głowicy już nic nie da. Przy niedokręconej głowicy szybko ja przypali.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”