Teraz jest 21 lis 2018, o 00:21

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 paź 2018, o 13:42 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:52
Posty: 263
Pochwały: 1
Model: V40
Silnik: 1.8 122 km
moc: 90 KW
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Krystian
U mnie po zakupie identycznej sondy jest wszystko okej.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 paź 2018, o 18:32 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2017, o 14:48
Posty: 64
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Bogdan
Pytanko mi się nasunęło, czy jeżeli na łączeniu kolektora wydechowego z tą dwururką od katalizatora będzie nieszczelność to może to powodować takie objawy jak powyżej napisałem?
Jakie obroty powinien mieć silnik. U mnie te obroty wahają się między 600 a 750 mam wrażenie jak by komp te obroty próbował obniżyć ale wtedy na 1-2 sek podnosi do 1000-1100 i tak w kółko. Zresztą z przodu słychać takie popiardywanie z układu wydechowego jakby była nieszczelność. Jutro jadę do mechanika który montował kata i ma to sprawdzić. Jeszcze taka rzecz jak przygazuję to schodząc z obrotów potrafi delikatnie strzelić w wydech a obroty spadają prawie do zera a czasami nawet zgaśnie. A jak czuję że komp zaniża obroty i wcisnę delikatnie gaz to też czasem strzeli delikatnie. Przed wymianą kata i sond nic takiego się nie działo, więc upatruję to w nieszczelności. W tej chwili nawet po odłączeniu pierwszej sondy są wahania obrotów, nawet większe ale nie strzela, tylko czuć nie przepalonym paliwem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2018, o 19:45 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2017, o 14:48
Posty: 64
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Bogdan
Przyczyną w/w objawów jest zapchany tłumik środkowy. Niestety stary kat zdążył narozrabiać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2018, o 18:24 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2017, o 14:48
Posty: 64
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Bogdan
Powyższe stwierdzenie to błędna diagnoza mechanika, po wymianie tłumika środkowego i końcowego nic się nie zmieniło w pracy silnika. Kolejna diagnoza to silniczek krokowy, następne wydane niepotrzebnie pieniądze. Szlak już mnie trafia, na kompie nie ma żadnych błędów a auto kuleje na wolnych obrotach szarpie, dławi się. Ale to nie jest cały czas, mogę przejechać parę kilometrów i jest ok a po chwili nie chce jechać. Na pewno za bogata mieszanka jest bo nie przepala całości. Spaliny śmierdzą benzyną i pali chyba z 20/100km. Nie chcę już ładować pieniędzy na darmo. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że któraś sonda jest wadliwa i nie działa tak jak trzeba. Mechanik co prawda mówił że nie do końca podoba mu się tylna sonda, bo jakby nie pracowała w pełnym zakresie, ale on już też się poddał. Stwierdził że nie ma tyle czasu żeby grzebać przy łosiu i nie chce mnie naciągać na niepotrzebne wydatki. Z tego co znalazłem na forum to przednia i tylna sonda są takie same, tylko różnią się długością kabli co oznaczało by że można je podmienić? Nadmienię że świece i cewki były sprawdzane, przepustnica przeczyszczona, wszelkie kable i wtyczki posprawdzane. Co mnie jeszcze zastanawia to po rozgrzaniu silnika temperatura zasysanego powietrza sięga nawet do 50 stopni. Rura ciepłego powietrza zdjęta, ale może klapka w obudowie filtra się zacięła i bierze ciepłe powietrze od strony kolektora, tylko czy to może powodować takie objawy. Może ktoś miał podobne problemy i mógłby mnie nakierować co jeszcze sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2018, o 21:56 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2017, o 19:35
Posty: 136
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
wiek: 0
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin
50 stopni zasysanego może się zdążyć bo to auto projektował jakiś geniusz i zasysa powietrze z lewego błotnika a tam trafia szczelinami całe powietrze z chłodnic. Zapłon może być późny jak komp gubi sygnał z czujnika położenia wału ale piszesz ze błędów nie ma. A jakie są korekty i co pokazuje przepływka?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2018, o 23:56 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2017, o 14:48
Posty: 64
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Bogdan
Przepływka z tego co widziałem płynnie zmienia, a korekty czasami szaleją i wtedy zaczyna wariować silnik, znaczy tak jak by chodził na trzy gary i słabo reaguje na gaz, ale wystarczy przegazować i korekty wracają na zero ew. delikatnie się zmieniają do 5-7 stopni. Generalnie problemy są na niskich obrotach. Po odpięciu sondy pierwszej można normalnie jeździć, czasami występuje falowanie i czuć benzyną. Problem zaczął się po wymianie kata i sond. Mechanik który to robił sprawdzał czy nie ma tam jakichś nieszczelności ale niczego nie zauważył.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2018, o 09:26 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:52
Posty: 263
Pochwały: 1
Model: V40
Silnik: 1.8 122 km
moc: 90 KW
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Krystian
Dziwne bo kupiliśmy dokładnie to samo i u mnie takich problemów nie ma tylko że ja wymieniałem obydwie sondy.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2018, o 16:29 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2017, o 14:48
Posty: 64
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Bogdan
Ja też, dwie sondy wymieniałem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2018, o 09:03 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2017, o 13:52
Posty: 263
Pochwały: 1
Model: V40
Silnik: 1.8 122 km
moc: 90 KW
Rocznik: 2001
wiek: 0
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Krystian
A tą drugą to jaka kupiłeś bo ja NGK za 330 zł.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lis 2018, o 15:30 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2017, o 14:48
Posty: 64
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Bogdan
Tej samej firmy co ta pierwsza. Nie za bardzo się znam na diagnostyce i nie wiem na co zwrócić uwagę, ale na wolnych obrotach korekta sondy pierwszej leci powoli w dół do -30 i jak silnik jest już na krawędzi zgaśnięcia to na 2-3 s. podnosi do 2500-3000 obr. Korekta wtedy wraca na zero ale powoli znowu idzie w dół i powtarza się ten cykl od nowa i tak w kółko. Obroty biegu jałowego są jakby za niskie i silnik nie równo pracuje ale płynnie wkręca na obroty. Po przegazowaniu jak odpuszczam nogę z pedału przyspieszenia to dopala paliwo w wydechu. Zastanawiam się czy przy montażu katalizatora mogli coś uszkodzić, bo wcześniej tego nie było. Co do drugiej sondy to wymieniłem ją bo była leniwa podobno. Starą mam tylko kable muszę połączyć, bo mechanik przeciął żeby zdjąć tą rynienkę do mocowania kabla. Najwyżej podmienię i zobaczę czy coś to zmieni, tylko wiecznie czasu brakuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO