[v40 1.8 122] stuki w silniku po odpaleniu
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Pleszew
- imię: Adrian
[v40 1.8 122] stuki w silniku po odpaleniu
Hej
Tak jak w temacie od jakiegoś czasu na zimnym słyszę dziwne stuki tak jakby popychacze zaworowe ?
Po rozgrzaniu do temperatury roboczej stukanie ustępuje tak iż jest ledwo słyszalne.
Nie wiem czy z taką usterką można jeździć czy też bezwzględnie od razu remontować ?
Może zmiana jakości srodka smarnego nieco odwelkłaby wymianę?- olej wysokiej jakości albo ceramizer ? Obecnie zalany Maxlife 5w40 jak poprzednio z tą różnicą że po wymienie klepanie stało się jeszcze bardziej słyszalne.
Nie wiem teraz czy wymiana po porstu objawiła niedomogi silnika który był wcześniej nieco uszczelniony poprzez stary olej czy też MaxLife to po prostu kiepski olej ?
Kupiłem ceramizer z liqui moly ale trochę boję się go wlać bo wystepuje tutaj wariator.
Może ktoś stosował taki specyfik w tym silniku, jeżeli tak to z jakim skutkiem ?
Tak jak w temacie od jakiegoś czasu na zimnym słyszę dziwne stuki tak jakby popychacze zaworowe ?
Po rozgrzaniu do temperatury roboczej stukanie ustępuje tak iż jest ledwo słyszalne.
Nie wiem czy z taką usterką można jeździć czy też bezwzględnie od razu remontować ?
Może zmiana jakości srodka smarnego nieco odwelkłaby wymianę?- olej wysokiej jakości albo ceramizer ? Obecnie zalany Maxlife 5w40 jak poprzednio z tą różnicą że po wymienie klepanie stało się jeszcze bardziej słyszalne.
Nie wiem teraz czy wymiana po porstu objawiła niedomogi silnika który był wcześniej nieco uszczelniony poprzez stary olej czy też MaxLife to po prostu kiepski olej ?
Kupiłem ceramizer z liqui moly ale trochę boję się go wlać bo wystepuje tutaj wariator.
Może ktoś stosował taki specyfik w tym silniku, jeżeli tak to z jakim skutkiem ?
-
- Debeściak
- Posty: 188
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Chotomow
- imię: Marcin
Re: [v40 1.8 122] stuki w silniku po odpaleniu
Ja lalem ten specyfik. Możesz wlać bez obaw choć nie spodziewaj się cudów. Jednak kompresje poprawi - tak wyszło z pomiarów u mnie. Zweryfikuj czy to nie stuka kolo zmiennych faz a w zasadzie zawór. Wystarczy wypiąć wtyczkę. Może być tez łożysko oporowe sprzęgła. To może być duperela jak luźna świeca ale tez sworzeń tłoka. Warto zweryfikować co.
-
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Pleszew
- imię: Adrian
Re: [v40 1.8 122] stuki w silniku po odpaleniu
To dzwonienie ewidentnie wskazuje na silnik dodatkowo potwierdza to sama jego praca która na jałowym często bywa nieco nieregularna.
Poza tym widać że niedopala mieszanki bo dziwnie bardzo śmierdzi z wydechu przy tym jest czarny jak smoła.
Poza tym widać że niedopala mieszanki bo dziwnie bardzo śmierdzi z wydechu przy tym jest czarny jak smoła.
-
- Zaawansowany
- Posty: 71
- Rejestracja: 21 paź 2017, o 20:09
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Mateusz
Re: [v40 1.8 122] stuki w silniku po odpaleniu
w volvo s40 w instrukcji jest napisane ze na zimnym przez 15 minut moga byc slyszalne hydrauliczne popychacze zaworów.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [v40 1.8 122] stuki w silniku po odpaleniu
sopin ale w tym silniku na bank są zwykłe "szklanki". Hydraulika była w przedliftach.
MalcolmXXX wyciągnij świece, zobacz jak wyglądają. Jeżeli masz możliwość sprawdź kompresję. W ten sposób zbadasz orientacyjnie kondycję silnika. Nagraj też filmik jeżeli możesz. I koniecznie odłącz wtyczkę od zaworu sterującego zmienną fazą lub programowo sprawdź poprawność pracy w/w podzespołu.
MalcolmXXX wyciągnij świece, zobacz jak wyglądają. Jeżeli masz możliwość sprawdź kompresję. W ten sposób zbadasz orientacyjnie kondycję silnika. Nagraj też filmik jeżeli możesz. I koniecznie odłącz wtyczkę od zaworu sterującego zmienną fazą lub programowo sprawdź poprawność pracy w/w podzespołu.
-
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Pleszew
- imię: Adrian
Re: [v40 1.8 122] stuki w silniku po odpaleniu
W kwestii kondycji silnika to na zimnym jakieś dwa miesiące temu wyszło mechanikowi 12.4 na wszystkie cylindry. Po zakupie samochodu (1,5 roku temu) na ciepłym wyszło 13.8 na każdy
Świece niedawno wymieniałem no i były w porządku, w zasadzie nadawały się do dalszej eksploatacji.
Jest jeszcze jedna kwestia która może wskazywać na zawory, mianowicie instalacja LPG która wsadziłem 20 tys km temu.
Cały czas byłem przekonany że regulacja tutaj jest hydrauliczna i w życiu bym nie podejrzewał że jest mechaniczna dlatego po poście Yaro trochę mi zaświtało.
Ale dla pewności sprawdze pracę silnika bez zmiennych faz ale wcześniej odłączałem wtyczkę i z tego co pamietam to na zimnym był klekot
Świece niedawno wymieniałem no i były w porządku, w zasadzie nadawały się do dalszej eksploatacji.
Jest jeszcze jedna kwestia która może wskazywać na zawory, mianowicie instalacja LPG która wsadziłem 20 tys km temu.
Cały czas byłem przekonany że regulacja tutaj jest hydrauliczna i w życiu bym nie podejrzewał że jest mechaniczna dlatego po poście Yaro trochę mi zaświtało.
Ale dla pewności sprawdze pracę silnika bez zmiennych faz ale wcześniej odłączałem wtyczkę i z tego co pamietam to na zimnym był klekot
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [v40 1.8 122] stuki w silniku po odpaleniu
Wszystkie cztery były w identycznym kolorze? Jakim?MalcolmXXX pisze: Świece niedawno wymieniałem no i były w porządku, w zasadzie nadawały się do dalszej eksploatacji.
Możliwe że jak lpg jest źle wyregulowane to przypaliło zawory. Ale co do gazowni to niech lepiej obtrzaskani się wypowiedzą.
Wracając do koła zmiennych faz to programem też można sprawdzić. Najlepiej Vidą.
-
- Zaawansowany
- Posty: 71
- Rejestracja: 21 paź 2017, o 20:09
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Mateusz
Re: [v40 1.8 122] stuki w silniku po odpaleniu
10-15 sekund popychacze zaworów mogą hałasować jest to nawet napisane w instrukcji obsługi volvo, ale przede wszystkim sprawdź olej czy nie jest stary i nie jest tawotem.
-
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Pleszew
- imię: Adrian
Re: [v40 1.8 122] stuki w silniku po odpaleniu
Co do świec to wiem tylko tyle że nie były zalane.
Ale jakiego koloru były ? to cholerka szczerze mówiąc nie pamietam.
Za to pamiętam tylko tyle że dwie były nieco bardziej wypalone niż dwie pozostałe.
Co do samego stukania to doskonale zdaje sobie sprawę że z początku może sobie coś tam stukać przez kilka- kilkanaście sekund tylko że to stuka dość głośno do momentu osiągniecia przez silnik odpowiedniej temperatury roboczej,czyli w tym przypadku 80 stopni.
Poza tym zauważyłem że objaw ten stopniowo się nasila tzn to stukanie trwa coraz dłużej i teraz słychać nieco nawet na rozgrzanym.
A tak w sumie to klekot związany z kołem zmiennych faz mam już za sobą bo jestem po niedawnej jego wymianie i wiem jakiego rodzaju jest to brzmienie.
Vidy niestety nie posiadam ale jak będe w wrocławiu to przejade się na diagnostyke.
Załóżmy może że są to jednak luzy na zaworach i w związku z tym pytanie w jaki sposob się to w tym przypadku robi ? Tzn czy wymienia jakieś gotowe elementy czy też szlifuje ? Ciekawi mnie jakiego rodzaju jest to koszt i czy nie jest to w tym przypadku skomplikowane bo słyszałem że nie zawsze jest to stosunkowo prosta robota.
A co do oleju to oczywiście został wymieniony no i bez jakiegokolwiek rezultatu, powiedziałbym nawet że klepie nieco bardziej a został wymieniony na ten sam co poprzednio czyli Maxlife 5w40
Ale jakiego koloru były ? to cholerka szczerze mówiąc nie pamietam.
Za to pamiętam tylko tyle że dwie były nieco bardziej wypalone niż dwie pozostałe.
Co do samego stukania to doskonale zdaje sobie sprawę że z początku może sobie coś tam stukać przez kilka- kilkanaście sekund tylko że to stuka dość głośno do momentu osiągniecia przez silnik odpowiedniej temperatury roboczej,czyli w tym przypadku 80 stopni.
Poza tym zauważyłem że objaw ten stopniowo się nasila tzn to stukanie trwa coraz dłużej i teraz słychać nieco nawet na rozgrzanym.
A tak w sumie to klekot związany z kołem zmiennych faz mam już za sobą bo jestem po niedawnej jego wymianie i wiem jakiego rodzaju jest to brzmienie.
Vidy niestety nie posiadam ale jak będe w wrocławiu to przejade się na diagnostyke.
Załóżmy może że są to jednak luzy na zaworach i w związku z tym pytanie w jaki sposob się to w tym przypadku robi ? Tzn czy wymienia jakieś gotowe elementy czy też szlifuje ? Ciekawi mnie jakiego rodzaju jest to koszt i czy nie jest to w tym przypadku skomplikowane bo słyszałem że nie zawsze jest to stosunkowo prosta robota.
A co do oleju to oczywiście został wymieniony no i bez jakiegokolwiek rezultatu, powiedziałbym nawet że klepie nieco bardziej a został wymieniony na ten sam co poprzednio czyli Maxlife 5w40
-
- Zaawansowany
- Posty: 71
- Rejestracja: 21 paź 2017, o 20:09
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Mateusz
Re: [v40 1.8 122] stuki w silniku po odpaleniu
Teoretycznie są one bezobsługowe bo same kasują luz zaworowy, jednakże powinno się je co 100 km wymieniać (książkowo).
WIadomo że jak wymieniasz popychacze to musisz wymienić je wszystkie , najlepiej wałek również.
Rozumiem że skontrolowałeś poziom oleju ?
Nieszczelna pompa olejowa może też powodować hałas.
WIadomo że jak wymieniasz popychacze to musisz wymienić je wszystkie , najlepiej wałek również.
Rozumiem że skontrolowałeś poziom oleju ?
Nieszczelna pompa olejowa może też powodować hałas.