Teraz jest 27 maja 2019, o 06:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 lis 2018, o 21:33 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2018, o 20:57
Posty: 101
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 0
Skąd jesteś?: MALBORK
imię: Pawel
Siemacie!

Niedawno dowiedziałem się, że nasz wspólny stary znajomy sprzedaje swoje V40 1.9 T4 rok 98.
Ostatnio porobił w nim sporo rzeczy bo myślał zostawić dla córki, a na dniach kupił dużo nowszą Mazdę 6 i ma trochę problem z drugim autem pod blokiem, bo córka miała zrobić prawko, ale na dobrych chęciach się skończyło.

Zawieszenie, hamulce, opony spoko. Skrzynia i sprzęgło na moje oko bez niepokojących objawów. Sprzedaje go tanio (nigdzie nie ogłaszał) bo ruda zajęła się przy tylnych nadkolach. Chcę brać to auto głównie z ciekawości i z racji niskiej ceny, no i kombi z hakiem. Kolega daje mi go kiedy tylko poproszę do testów i mogę go sobie posprawdzać wg własnego uznania.
Nie mam dużej praktyki z doładowanymi benzynami - kiedyś trochę śmigałem Saabem 2.0 t i jestem zdania, że lepiej się zbierał. Choć nie powiem - coś tam z tego stadka pod maską zostało.
Pytania takie: jak sprawdzić w jakiś prosty sposób ile daje ta turbina? Nadmienię, że nie wydaje ona żadnych niepokojących odgłosów, ale też nie słychać gwizdu. Nie wkręcałem auta jakoś naprawdę wysoko, ale myślę, że przy ok 4k powinna już być mała awantura przy właściwym doładowaniu? Jeszcze jedno - jestem prawie pewien, że wywalona jest poduszka silnika - nieco łupie przy redukcji albo gwałtowniejszym ruszaniu - czy do T4 koszt takiej poduchy nie jest jakiś masakryczny? Ogólnie trochę napawa mnie pesymizmem jak mało tych T4 jest w Polsce, a w każdym razie w ogłoszeniach..
Kolega nieco zabagnił sprawę oleju, bo choć nie jeździł bardzo dużo to wymiana była ze 2 lata temu - na bagnecie trochę mazut straszy.
Widziałem ostatnio filmik jak gość w jakimś V robił płukankę olejem napędowym i skutek był ok. Nie wiem czy bardzo się tego bać..
W aucie trochę pierdół typu nie otwierają się jedne z tylnych drzwi, albo schowek pasażera wypada, no i ta ruda, ale jeździ, hamuje i skręca.

Aaa, na blacie temp jest w opcji wyświetlanej cyfrowo - jaka powinna być wartość robocza w stopniach C?

Pozdrawiam i będę wdzięczny za wszelkie sugestie i opinie tych co wiedzą więcej)).
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V40 T4
PostNapisane: 27 lis 2018, o 22:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2013, o 11:03
Posty: 6844
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 13
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Co do autora tematu to widać działanie prawa prawdziwy przebieg a nie magiczne 200 tyś sprawdz kompresję na poczatek przebieg w przypadku przed lifta byłby nie tak straszliwy choć w po lifcie trudno wyczuć jak tyle najechał to był delikatnie traktowany wiec może być ok

co do drugiego kolegi jaka cena ?
dwa olej czy też majonez na bagnecie może się zbierać jak oring jest słaby uszczelka czy zababrana odma

Jesli auto jest fabrycznie i nie modzone to na 90 % "sterownik od turbo" zle steruje doładowaniem i masz po prostu mniejsze doładowanie .,lub też WG zatarł się
kupujesz zegar za 90 zł i wsio jasne dwa MBC za 100 zł i odzyskujesz moc

co do drzwi to dobrze że mi przypomniałeś mam tak samo jak jest zimno to się nie otwierają z rygla albo trzeba domykać ze 2 -3 razy

_________________
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2018, o 22:46 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2018, o 20:57
Posty: 101
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 0
Skąd jesteś?: MALBORK
imię: Pawel
@ RIPPER uzgodnione, że jak zrobi na własny koszt przegląd (przy którym będę) to powiedzmy 2,5k.
Auto seria i na bank nic nie modzone - z czym się je: sterownik od turbo, WG, oraz MBC? Zielony jestem a trzeźwy ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2018, o 00:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2013, o 11:03
Posty: 6844
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 13
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
WG - gruszka uchyla nadmiar spalin jak sama klapka w kol wydechowym sie zatrze to albo doładowania nie ma albo jest 1.5 bara
BCS- zaworek odpowiadający za ciś doładowania lubi padać ..zwłaszcza po takim czasie
MBC- mechaniczny - lub manualny raczek Boost K{C}ontroler ręcznie ustawiamy ciś doładowania ,..

tematów jest sporo zanim kupisz poczytaj ile to auto pali ew czy poprzednik wsadził LPGa

_________________
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2018, o 21:45 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2018, o 20:57
Posty: 101
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 0
Skąd jesteś?: MALBORK
imię: Pawel
Wielkie dzięki! Nieco nauki przede mną. Tak jak pisałem, pojedziemy na przegląd i po oblukaniu dołu zdecyduję czy wchodzić w tego renifera.
Sporo mam obaw, nawet nie chodzi o poziom spalania. Czas najbliższy pokaże.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2018, o 22:09 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3629
Pochwały: 24
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
Przestań ja mam nalatane 376 tyś km i latam dalej i będę latał.
Wiadomo coś się posypie ale to jak w każdej furze.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2018, o 22:23 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2017, o 02:36
Posty: 2095
Pochwały: 12
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr
zależy od tego jak dbali właściciele, ja mam licznikowo ~300 i zaczynają wychodzić kwiatki, jeśli nie boisz się napraw, to po zrobieniu, będziesz miał pewne auto. tyle że tak jest z KAŻDYM autem które jest pełnoletnie :omg:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2018, o 02:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2013, o 11:03
Posty: 6844
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 13
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
300 tyś to marzenie nowego TSI .. :lol:

_________________
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2018, o 19:21 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2018, o 20:57
Posty: 101
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 200
Rocznik: 1998
wiek: 0
Skąd jesteś?: MALBORK
imię: Pawel
Coś się kolega od T4 nie pali z tym przeglądem.. Już zerkam po ogłoszeniach trochę, ale albo ruina, albo nie na moje aktualne finanse.
Choć wizualnie to ten też deko już zmęczony wizualnie zwłaszcza... Jeździ przyzwoicie - troszkę polataliśmy (ale bez jakiegoś butowania) i nic niepokojącego prócz stuku przy ruszaniu/redukcji - obstawiam poduszki silnika. Za to już wie, że aku, który miał być spoko padł zaraz po zatankowaniu na samym początku wycieczki. Fakt stał prawie 4 tygodnie. Dobrze, że nie automat - moment i na pych załapał (ale wiocha).

-- 6 gru 2018, o 20:30 --

Czasem nie ma się czym chwalić - wtedy nie myśli się o fotkach...

Oto złomnik w T4 :zomby

Obrazek

Obrazek

Jak będzie ciężka porażka, to felgami pohandluję i butelki sprzedam))

-- 6 gru 2018, o 21:13 --



-- 14 gru 2018, o 21:13 --

Absolutnie nie chcę nabijać postów, ale dołożę meldunek jako wciąż jeszcze "nieposiadacza" Vo.
Opieszałość kolegi odnośnie zrobienia przeglądu nasuwa mi w całym temacie kupna tego auta same ponure wizje (większość dotyczy stanu tego złomsleepera, a kilka samego Znajomka). Zbyt długo żyję, żeby nie łączyć kropek w jakąś sensowną całość - mam przeczucie graniczące z pewnością, że języczkiem jak smyczkiem mówił o tym przeglądzie, a wiadomo jak to bywa w praktyce. Więc biorę go na kanał i jeśli nie przestraszę się masakry, która tam siedzi to nabędę to auto i sam zrobię przegląd (oczywiście po opinii znajomego mechaniora), bo nie jest to zła fura. Więc początek przyszłego tygodnia będzie terminem w którym okaże się czy mam rację bytu na tym Forum jako użytkownik V40.
Jako Post Scriptum jeszcze pytanie:
Po ok. 1h jazdy (spokojny start i litościwy but tylko dla oceny możliwości silnika), na blacie pt. temperatura silnika widzę cyfrową wartość 65stC albo bardzo blisko. Czy tam jest podawana temperatura cieczy, czy oleju?? Bo jeśli cieczy, to motor totalnie niedogrzany z jakiegoś powodu. Płentując - czy jest to kolejna (w tym rzędzie) zła informacja o mojej Przyszłej Potencjalnej T4?

-- 14 gru 2018, o 21:25 --

Czy przy roczniku 97 te przednie lampy to norma? Trochę mam problem z wytypowaniem do zakupu, bo jedna ma dziurkę na wylot po kamyku a normalnie widzę te roczniki mają te nieprzejrzyste raczej szkła reflektorów..

-- 19 gru 2018, o 23:24 --

Wyrok mechanika jest taki: trza włożyć ok 1,2k złotych w rekonstrukcję progów, reszta jakoś w granicach akceptacji.
Bierę tę V - Bestyję.

-- 20 gru 2018, o 18:42 --

No i mam :crazy:

To wcale nie była ruina na ostatnim tchnieniu jak się obawiałem, teraz oblatam kilku złomo - blacharzy i robimy.
Tak sobie strzeliłem kilka obrazków czekając w małej kolejce u mechanika:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

-- 21 gru 2018, o 22:10 --

Czy skoro go już mam to można się gdzieś z tym tematem przenieść? Czy coś? Zdjęcia nie wchodzą. Nie chcę spamować ale jest kilka rzeczy, którymi bym się chętnie podzielił. Sorki że męczę)

-- 21 gru 2018, o 22:36 --

[img][IMG]https://images89.fotosik.pl/93/c003cfb2dc9ed138med.jpg[/img][/img]

-- 21 gru 2018, o 22:45 --

Obrazek

-- 21 gru 2018, o 22:48 --

No dziwne, dodaję własnoręcznie wykonane fotki niemal codziennie i nie miewam z tym większych problemów, a tu już rozkładam ręce - czemu te wcześniejsze poszły? Hmm.

-- 7 sty 2019, o 22:26 --

Dzik ma wyspawane progi, wstępnie polakierowane i deko ogarnięty zderzak. Zeszło nieco Panu Blacharzowi i wczoraj skończyło się oc. Bez tego nikt na przegląd nie pcha się jechać. Dobrze, że jeszcze nie odebrałem prawka... Teraz już tylko: oc, przegląd, zatankować i czekać do 13-tego))

Z fotkami pomęczę się jak je zrobię w świetle dziennym.. No do przodu Temat poszedł!

-- 8 mar 2019, o 19:35 --

Chyba trafiłem do kogoś na miejscu w temacie ogarnięcia braku doładowania. Wtorek pokaże.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO