[V40 2001 1.8 122KM] Stuki spod maski na zimnym silniku
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Zaawansowany
- Posty: 84
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 20:42
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Michal
[V40 2001 1.8 122KM] Stuki spod maski na zimnym silniku
Witam, poprzeglądałem tematy, ale czegoś takiego nie znalazłem.
Po przestanej nocy i jeździe na całkiem zimnym silniku spod maski z prawej strony samochodu dochodzi stukanie - grzechotanie. Słychać to przy zmianie biegu, w momencie puszczenia gazu i wciśnięcia sprzęgła, oraz po wbiciu biegu przy ponownym wciśnięciu gazu i puszczeniu sprzęgła. Tylko 1 i 2 bieg. Próbowałem słuchać na ręcznym i delikatnym dawaniu gazu na 1 biegu i wstecznym przy otwartej masce, ale wtedy nic wysłuchać się nie da.
W miarę nagrzewania się silnika grzechot łagodnieje, a po osiągnięciu temperatury roboczej zanika całkowicie. Na co się nastawiać?
Po przestanej nocy i jeździe na całkiem zimnym silniku spod maski z prawej strony samochodu dochodzi stukanie - grzechotanie. Słychać to przy zmianie biegu, w momencie puszczenia gazu i wciśnięcia sprzęgła, oraz po wbiciu biegu przy ponownym wciśnięciu gazu i puszczeniu sprzęgła. Tylko 1 i 2 bieg. Próbowałem słuchać na ręcznym i delikatnym dawaniu gazu na 1 biegu i wstecznym przy otwartej masce, ale wtedy nic wysłuchać się nie da.
W miarę nagrzewania się silnika grzechot łagodnieje, a po osiągnięciu temperatury roboczej zanika całkowicie. Na co się nastawiać?
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [V40 2001 1.8 122KM] Stuki spod maski na zimnym silniku
poduszki silnika, ilość oliwy w skrzyni, a może sprzęgło i ewentualnie w zawieszeniu... wróżenie z fusów
-
- Zaawansowany
- Posty: 71
- Rejestracja: 21 paź 2017, o 20:09
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Mateusz
Re: [V40 2001 1.8 122KM] Stuki spod maski na zimnym silniku
olej w skyrzni ?
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [V40 2001 1.8 122KM] Stuki spod maski na zimnym silniku
może półosie mają luz itp, naprawdę ciężko coś stwierdzić, nagraj te stuki
-
- Zaawansowany
- Posty: 79
- Rejestracja: 29 paź 2018, o 20:03
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9/2,5T
- moc: 10/210
- Rocznik: 2002
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Michal
Re: [V40 2001 1.8 122KM] Stuki spod maski na zimnym silniku
Poduszka McPhersona też potrafi takie cukiereczki prowokować
Półosie możesz na kanale sprawdzić, wystarczy chwycić za półoś i spróbuj ją pokręcić, jak idzie dosyć lekko i stuka na końcu obrotu to będzie cię czekać wymiana (ale może to nie być winowajca stuków)
Wypróbuj jeszcze starą technikę
Podnieś na lewarku żeby koło wisiało, weź rurkę czy łyżkę/breszkę/łom i spróbuj podnosić koło, wtedy słuchaj czy stuka, a najlepiej na kanale i patrzeć sworznie wahacza i inne gadżety
Możesz też chwycić za sprężyne na stojącym samochodzie i próbować pokręcić
Multum rzeczy
Półosie możesz na kanale sprawdzić, wystarczy chwycić za półoś i spróbuj ją pokręcić, jak idzie dosyć lekko i stuka na końcu obrotu to będzie cię czekać wymiana (ale może to nie być winowajca stuków)
Wypróbuj jeszcze starą technikę
Podnieś na lewarku żeby koło wisiało, weź rurkę czy łyżkę/breszkę/łom i spróbuj podnosić koło, wtedy słuchaj czy stuka, a najlepiej na kanale i patrzeć sworznie wahacza i inne gadżety
Możesz też chwycić za sprężyne na stojącym samochodzie i próbować pokręcić
Multum rzeczy
-
- Zaawansowany
- Posty: 70
- Rejestracja: 5 wrz 2017, o 22:10
- Model: V40
- Silnik: B 4184 S2
- moc: 90KW
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Sandomierz
- imię: Adam
Re: [V40 2001 1.8 122KM] Stuki spod maski na zimnym silniku
Mam identyczny objaw. Jest to takie grzechotanie lub tak jakby odgłos wibracji . Jak było jeszcze ciepło na dworze to nie było tego . I do tej pory jak jest temperatura ujemna to dźwięk jest słyszalny. Ogólnie to mam pukanie z prawej strony ale chyba to jest łożysko na macpersonie . Pukanie jest słyszalne tak jakby u góry i grzechotanie też.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 kwie 2020, o 10:16
- Model: V40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Olek
Re: [V40 2001 1.8 122KM] Stuki spod maski na zimnym silniku
Dzień dobry
Mam dokładnie to samo 1 2 i minimalnie 3 bieg, ewentualnie jak samochód jest dociskany np. Przy gwałtownej górce to na sekunde jest głośniej. Slychać to dziwne grzechotanie i nie wiadomo od czego tak sie niesie... samochód był u mechanika wymienił wahacz i powiedział że nic innego nie widzi sam grzebałem i też nic, nawet myślałem że to luźny kat ale też ślepa uliczka... Czy coś wiadamo problem został rozwiązany ? Mam tą samą wersje silnikową...
Mam dokładnie to samo 1 2 i minimalnie 3 bieg, ewentualnie jak samochód jest dociskany np. Przy gwałtownej górce to na sekunde jest głośniej. Slychać to dziwne grzechotanie i nie wiadomo od czego tak sie niesie... samochód był u mechanika wymienił wahacz i powiedział że nic innego nie widzi sam grzebałem i też nic, nawet myślałem że to luźny kat ale też ślepa uliczka... Czy coś wiadamo problem został rozwiązany ? Mam tą samą wersje silnikową...
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 paź 2018, o 11:00
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 165 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Piotrek
Re: [V40 2001 1.8 122KM] Stuki spod maski na zimnym silniku
Cześć,
U mnie przyczyną podobnego stukania był niedokręcony wspornik (ten pod silnikiem). Najlepsze jest to, że jak sprawdzało się podczas postoju to wszystko było sztywne. Najprawdopodobniej podczas jazdy w wyniku naprężeń dochodziło do stuków. Po dokręceniu stukanie zniknęło.
U mnie przyczyną podobnego stukania był niedokręcony wspornik (ten pod silnikiem). Najlepsze jest to, że jak sprawdzało się podczas postoju to wszystko było sztywne. Najprawdopodobniej podczas jazdy w wyniku naprężeń dochodziło do stuków. Po dokręceniu stukanie zniknęło.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 kwie 2020, o 10:16
- Model: V40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Olek
Re: [V40 2001 1.8 122KM] Stuki spod maski na zimnym silniku
Problem rozwiązany. Przyczyną była prawa poduszka silnika (ta droga ) na około gumy jest wystający metalowy pierścień, tulejka w którą wchodzi śruba była już tak obtłuczona (pozbawiona gumy) że obijał metal o metal.