Teraz jest 22 maja 2019, o 14:19

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 gru 2018, o 00:52 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2017, o 02:36
Posty: 2091
Pochwały: 12
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr
turboni, że OE. To wiem tylko chodzi mi o sam fakt czy mogą wysiąść po takim czasie czy to raczej nie spotykane

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2018, o 04:45 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3628
Pochwały: 24
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
Volvo zaleca wymianę co 45 tyś tak jest w instrukcji.
Obrazek

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2018, o 12:12 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwi 2018, o 01:32
Posty: 13
Model: v40
Silnik: 1.9T4 B4194T2
moc: 200
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
imię: dudi
z mojego doświadczenia: 9 lat temu zakładałem LPG i wymieniłem świece, kable i cewki na OE zaraz po założeniu instalacji. Świece wymieniłem po 30 tys. bo takie są ogólne zalecenia, na jakieś irydowe dedykowane do LPG (nie OE, nie pamiętam dokładnie jakiej firmy). Teraz mam przejechane około kolejne 30 tys i nie widzę żadnych problemów. Poczekam jeszcze z wymianą do 45 tys. jak sugeruje instrukcja, no chyba że zostanę zmuszony zrobić to wcześniej :cool

@turboni, trochę przesadzasz z tym "świętym spokojem" - bo nawet jak zaczną szwankować to do domu dojadę choćby i na BP

Dodam, że jak kupowałem te nie OE świece to też kupiłem przewody NGK. Po kupnie, ogarnąłem się żeby najpierw sprawdzić rezystancję co też uczyniłem podczas wymiany świec i było w normie. Przewody NGK kilka lat stoją na półce i czekają aby się wykazać. Przy kolejnej zmianie świec okaże się czy będą potrzebne

Z mojego doświadczenia z LPG wynika, że na trwałość świec ma istotne znaczenie zużycie oleju przez silnik, a dokładnie nagar ze spalania tego oleju osadzający się na świecach działa na nie depresyjnie
Potwierdzenie tego obserwowałem w innym aucie gdzie zużycie oleju było 1-1,5 litra / 1000 km, a świece musiałem zmieniać co rok, przewody co 1-2 lata

Także nie generalizowałbym z tym okresem zmiany, u jednego będzie trzeba zmieniać co 15 tys. a u innego co 45tys.

Oczywiście na szybsze zużycie świec wpływa też stan cewek i przewodów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2018, o 16:27 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3628
Pochwały: 24
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
No dojedziesz jak elektroda się upali na Pb ?
Ostatnio trochę tego typu przypadków było na innym forum.

Do tego co napisałeś to zapomniałeś o temperaturze spalania fakt że w wolnossaku będzie niższa niż w TB
PB oraz co za tym idzie składzie mieszanki (AFR)

Poprostu piszę że to nie jest jakiś duży wydatek na świece żeby na nich oszczędzać.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2018, o 18:03 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwi 2018, o 01:32
Posty: 13
Model: v40
Silnik: 1.9T4 B4194T2
moc: 200
Rocznik: 1999
wiek: 0
Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
imię: dudi
o możliwości upaleniu elektrody to pierwsze słyszę ale jestem w stanie sobie to wyobrazić. Tylko czy to upalenie następuje tak nagle, że powiedzmy jedziesz sobie, wszystko gra, a tu nagle bach i jeden zawór Ci nie pracuje?

Wydaje mi się, że zanim dojdzie do upalenia to świeca będzie stopniowo, gorzej pracować. Przez gorszą pracę rozumiem szarpanie lub/i zniżkę mocy, co więcej gdy przełączysz na PB objawy ustają. Takie objawy miałem przynajmniej w poprzednim aucie i po wymianie świec, a co któryś rok przewodów autko odżywało. Fakt poprzednik to był wolnossak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sty 2019, o 18:08 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2018, o 13:59
Posty: 6
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: Podkarpackie
imię: Piotr
Witam

Też muszę wymienić świece zapłonowe bo nie wiem kiedy to zrobił poprzedni właściciel i czy w ogóle je wymieniał.
Znalazłem na Drakenie: [u]Świeca zapłonowa 850, C70, S70, V70, S40, V40, S60, S80, V70II, XC70, XC90 Turbo - NGK PFR6B[/u]
po 35 zeta za sztukę.
Jak myślicie dobre będą do do mojej V40 2.0t 200km z gazem....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sty 2019, o 18:39 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2016, o 19:51
Posty: 738
Pochwały: 3
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2003
wiek: 29
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Radek
Tu masz oryginał, po 30 PLN za jedną- http://www.vsklep.com/swiece-zaplonowe- ... 0-s40.html


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sty 2019, o 20:20 
Offline
Turysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2018, o 13:59
Posty: 6
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: Podkarpackie
imię: Piotr
Dzięki :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2019, o 15:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2014, o 21:59
Posty: 8076
Pochwały: 90
Model: C30/XC70
Silnik: D4164T/D5244T
moc: 109/163
Rocznik: 2006
wiek: 38
Skąd jesteś?: Nowa_Pogorzel
imię: Piotrek
księciuniu2 draken ma i oe 8692070


https://www.draken.com.pl/volvo/swiece/ ... volvo.html


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2019, o 12:13 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2015, o 08:31
Posty: 73
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 120 km
Rocznik: 2012
wiek: 0
Skąd jesteś?: Podlasie
imię: Piotr
Kiedyś trzeba było wymieniać świece razem z przewodami zapłonowymi. Opcjonalnie przewody zapłonowe co 2 lub co 3 wymianę świec. Ale we współczesnych silnikach stosuje się listwy zapłonowe, i ich nie wymienia się gdy nie trzeba - oczywiście są to elementy które również mogą ulec uszkodzeniu, ale mam wrażenie, że ich trwałość jest większa.
A i weryfikujcie ceny części montowanych w autach - przecież każdy z nas ma teoretycznie dostęp do części z różnych hurtowni...
Tutaj w przypadku V40: https://motoszef.pl/partscatalogue/volv ... 01514.aspx


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO