Teraz jest 27 cze 2019, o 09:43

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Spam i odpowiedzi nie na temat będą systematycznie usuwane by nie robić zbędnego offtopicu, dotyczy to każdej grupy.

Czy jest możliwość uzyskania tego programu?...Nie, dla Turysty, nie dla Świeżaka z 20 postami, pokaż nam i udowodnij że jesteś z nami :)



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 sty 2019, o 21:31 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2016, o 12:27
Posty: 200
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek
Czy sterownik tego silnika za każdym odpaleniem zimnego silnika ustawia długa korektę do osiągnięcia niezmiennej wartości ?
Zauważyłem to ze w momencie pojawienia się krótkich korekt na benzynie sterownik reguluje długą korektę do momentu uzyskania 0 %.
Na gazie rozjezdza mi długą korekte do 30% od momentu przełaczenia na lpg zimnego silnika.
Jak kasuje checka i przejade na benzynie z 20 km długa ustawi sie na 0 i na rozgrzanym silniku po przełączeniu na gaz idzie to ladnie wyregulowac na korekty krótkie. Problem powstaje po ponownym uruchomieniu zimnego silnika jak od nowa ustawia korekte długą ktora leci do 30% po czym wszystko sie rozjezdza.

Mam możliwość wprowadzania korekt do programu od temp gazu i reduktora. Cos tam program ma domyślnie przyjęte. Powiedzcie czy tu szukac przyczyny rozjazdu korekty długiej w czasie osiągania temp roboczej na lpg ?


Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2019, o 22:05 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3668
Pochwały: 24
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
Nie, korekta długa jest prawie "stała" - zmienia się zdecydowanie wolniej.
Chodzi mi o to że będzie taka sama po zgaszeniu i po zapaleniu silnika.
Korekta długa powinna być taka sama na Pb i LPG - mogą być bardzo delikatne różnice tylko. Jak jest na minus to bogato a jak na plus to ubogo.

Na korekty krutkie się nie reguluje bo one cały czas się zmieniają to po pierwsze a turbola ustawiasz na sonde AFR.

A checka wywala bo masz źle ustawione LPG lub słabe podzespoły i masz ubogo.

A tak w ogóle to napisz co za instalacja jakie podzespoły i foty daj jak to wygląda.

Ja mam LPG i korektę długą na Pb i LPG mam w granicach -0,75 do -1,56. Chyba że mam klimę włączoną to dochodzi do około max -3,5 a auto nie widziało Checka z powodu LPG.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2019, o 14:58 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3668
Pochwały: 24
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
Tak u mnie wyglądają korekty nieważne czy silnik zimny czy ciepły.

Obrazek

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2019, o 20:31 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2016, o 12:27
Posty: 200
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek
Pod tym linkiem jest mój temat o lpg:
viewtopic.php?p=137630#p137630

Rozmawialismy tam o regulacji lpg. Mam troche toporny sterownik i tu tez jest problem z poprawnym ustawieniem.
Brakuje mi pomalu pomysłu na to. Przychodzi mi do głowy jeszcze zmiana korekt od temperatury gazu i reduktora w momencie rozgrzewania silnika.
Tak jak pisałem powyzej na cieplym silniku po ustawieniu mapy na korekty, czasy wtrysku benzyny i benzyny na gazie praktycznie sie pokrywają na wolnych obrotach i pod różnymi obciazeniami silnika. Powyżej 3800 obr i czasu wtrysku benzyny 14 ms automatycznie przechodzi na benzynę bo reduktor nie wyrabia z cisnieniem.
Rozjezdza mu się dluga korekta na zimnym silniku i potem juz jej nie koryguje.
Dziwne jest to wszystko troche bo nawet jak wymusze na nim bogatą mieszankę widzac krotka korekte np - 20 w calym zakresie obrotow to nie koryguje dlugiej nawet na odcinku 40 km jadac autostrada.


Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2019, o 21:00 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3668
Pochwały: 24
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
Ja powiem tak wymień graty czyli reduktor + sterownik i może wtryski - ja na początku dał bym je na przeczyszczenie i sprawdzenie wydajności jak będą ok to je zostaw.

Reduktor to około 280 zeta a sterownik 400-450.

I dopiero autem zacznij jeździć na LPG bo jeszcze trochę a uwalisz zawory / gniazda.

Temat pamięta bo stary temat i tam już Ci pisałem o tym oraz o tym, że TPb ustawiasz na AFR bo jeszcze w CL to sonda reguluje i ma wpływ na skład mieszanik (do czasu) ale już w OL to smażysz głowicę.

A tak na marginesie pokaż jak to jest zamontowane pod maską i jak są zrobione nawierty w kolektorze bo to też jest bardzo ważne.

Bo na obecną chwilę walczysz już parę miesięcy i tak naprawdę stoisz w miejscu a nawet się cofasz.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2019, o 09:14 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3668
Pochwały: 24
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
A w nawiązaniu do twojego tematu jak sonda może Ci pokazywać 3,6V skoro masz polifta T4 a tam sonda jest cyrkonowa 1V ?
U ciebie sonda chodzi 0-1.

W turbolach przedliftowych była sonda 5V (ona chodzi 0-5) ale miała odwrócone działanie tzn: bliżej 0 to bogato a bliżej 5 to ubogo.


Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2019, o 13:56 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2016, o 12:27
Posty: 200
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek
W Autocomiw tak pokazuje nie wiem dlaczego.
Wy to byście od razu wszystko wymieniali wiem ze tak jest najłatwiej.
Pisałem ze po rozgrzaniu silnika mozna to wysterowac poprawnie bo korekta dluga nie zmienia wartosci w stosunku do benzyny. Przy obrotach ponad 3800 zabezpieczylem sie automatycznym przełączaniem na benzynę chociaz sonda przu pracy na lpg powyzej tych obrotów pokazuje bogato wiec bez zbędnej paniki.
Jezeli chodzi o głowice to byla sciagana przy przebiegu 290 tys i nie wykazywala oznak wiekszego zużycia.

Powiedz mi czy wprowadzales korekte po temperaturze gazu w momencie rozgrzewania silnika ?
Poczytałem o tym i ja mam ustawione zubozenie mieszanki ok -8% do temperatury gazu rzędu 20 stopni. Z tego co zauwarzylem i ktoś z was pisal ze przy rozgrzewaniu te silniki maja bardzo bogata mieszankę afr 10 nawet i to by sie potwierdzalo i u mnie bo czasy wtrysku sa dlugie.
Musze sprobowac zmienic ustawienua na + 8 % np przy -20 stopniach i schodzic do 0 co spowoduje wzbogacenie mieszanki. W momencie gdy sonda zaczyna go regulować to korekta leci w kosmos na plus po paru uruchomieniach silnika i wali checkiem.
Co myslisz o tym toku postępowania pomijajac na razie wymiane sprzetu :)

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2019, o 23:24 
Offline
Volvo Fan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2015, o 21:29
Posty: 3668
Pochwały: 24
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 39
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel
kilert napisał(a):
W Autocomiw tak pokazuje nie wiem dlaczego.
Wy to byście od razu wszystko wymieniali wiem ze tak jest najłatwiej.
Pisałem ze po rozgrzaniu silnika mozna to wysterowac poprawnie bo korekta dluga nie zmienia wartosci w stosunku do benzyny. Przy obrotach ponad 3800 zabezpieczylem sie automatycznym przełączaniem na benzynę chociaz sonda przu pracy na lpg powyzej tych obrotów pokazuje bogato wiec bez zbędnej paniki.
Jezeli chodzi o głowice to byla sciagana przy przebiegu 290 tys i nie wykazywala oznak wiekszego zużycia.

Powiedz mi czy wprowadzales korekte po temperaturze gazu w momencie rozgrzewania silnika ?
Poczytałem o tym i ja mam ustawione zubozenie mieszanki ok -8% do temperatury gazu rzędu 20 stopni. Z tego co zauwarzylem i ktoś z was pisal ze przy rozgrzewaniu te silniki maja bardzo bogata mieszankę afr 10 nawet i to by sie potwierdzalo i u mnie bo czasy wtrysku sa dlugie.
Musze sprobowac zmienic ustawienua na + 8 % np przy -20 stopniach i schodzic do 0 co spowoduje wzbogacenie mieszanki. W momencie gdy sonda zaczyna go regulować to korekta leci w kosmos na plus po paru uruchomieniach silnika i wali checkiem.
Co myslisz o tym toku postępowania pomijajac na razie wymiane sprzetu :)

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka


Z wymianą może nie najłatwiej i najprościej ale dostajesz konkretne rozwiązanie, które się sprawdza i ten samochód dobrze jeździ.
Jeśli wyświetla ci sonde na 3,8 to jest ubogo a nie bogato.
Nie, nie mam żadnej kirekty od temperatury. Jak silnik jest zimny to na Pb AFR też spada do 10 z groszem.
Korekta po rozgrzaniu silnika i po paru uruchomieniach leci Ci na + bo masz ubogo bo sonda próbuje ustawić skład mieszanki dobrze, a CHECKA wywala jak korekta krutka jest powyżej +25 i sonda już nie jest w stanie tego ustawić.
Ale to co ja i inni powiedzą tylko AFR prawdę ci powie bo na korekty nie ma co ustawiać bo tak naprawdę nie wiesz jaki AFR masz na Pb a próbujesz pod to ustawić LPG. Przy niesprawnej Pb jesteś wstanie po AFR'ze ustawić dobrze LPG.

I cały czas poraz kolejny przypominam i proszę o zdjęcia montażu. A i kolejna sprawa czy we wtryskach LPG masz dysze?

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2019, o 13:27 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2016, o 12:27
Posty: 200
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek
Bez dysz sa zamontowane. Dzisiaj podpiąłem vol fcr i sondy maja zakres od 0-5v. Czy to oznacza ze mam jak w przedlifcie czyli 0 bogato 5v ubogo ?

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2019, o 13:42 
Offline
Debeściak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2016, o 12:27
Posty: 200
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Zdjęcia instalacji

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO