[V40 2.0T 165KM 00r] Wymiana silnika 2.0T 165KM na 1.9t4

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
bubus999
Posty: 2
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:03
Model: v40
Silnik: 2.0T
moc: 165KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Chelm
imię: Norbert

[V40 2.0T 165KM 00r] Wymiana silnika 2.0T 165KM na 1.9t4

Post autor: bubus999 » 18 sty 2019, o 13:31

Cześć!
Mam problem z moim kochanym Volviakiem, a mianowicie zatarł mi się silnik 2.0T 165KM 00r i planuje kupić do niego 1.9t4 (planowałem już wcześniej swap silnika na tę jednostkę) i tu rodzi się moje pytanie - jakie mogą wystąpić problemy przy wymianie na ten silnik? Co może nie współgrać? Z tego co mi się wydaje to są chyba jednostki podobne do Siebie. Bardzo prosiłbym o pomoc ponieważ mechanik dał mi deadline do poniedziałku na znalezienie silnika bo inaczej auto muszę zabierać, a wtedy pójdzie na złom, a tego nie chciałbym robić :( Od razu przepraszam też za spam jeśli już kiedyś powstał taki post ale czas mnie goni i nie mam jak dokładnie przejrzeć forum.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, Norbert. :)

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: Wymiana silnika 2.0T 165KM na 1.9t4 [V40 2.0T 165KM 00r]

Post autor: szajba. » 18 sty 2019, o 13:55

Masz zmienna fazę rozrządu i chcesz przejść na przed lift ?( Czyli bez ) czy jak ?

Przedlifty odpalisz na tym samym sterowniku, po lifty również silniki są zamienne, po lift z przed liftem też jest do wsadzenia, ale będzie więcej z elektroniką problemów
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana silnika 2.0T 165KM na 1.9t4 [V40 2.0T 165KM 00r]

Post autor: RIPPER » 20 sty 2019, o 00:41

2000 rok w 2,0 to nie wiem jak wyglądało bo T4 z tego roku nie miało zmiennych faz ,,

coś słyszałem że poprostu zakreci lub podczepi zaworek od zmiennych faz i będzie działać ..
natomiast jak dla mnie będzie problem w dostrojeniu tego być może komp coś da radę zrobić
bo w czym problem ,,, polift ma zbliżoną wartość przebiegu mom obrotowego do przed lifta ale przez koło idzie to ok 500 oibr dalej przy przedlifcie będzie mniej ,,
jeśli wsadzisz turbo z 2.0 t czyli 12, t to będzie to śmigać ale pasowało by zobaczyć co komp zrobi z AFR bo będzie bida ,, ew jak masz lpg to jest szansa na poprawne wystrojenie tego ,,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
bubus999
Posty: 2
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:03
Model: v40
Silnik: 2.0T
moc: 165KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Chelm
imię: Norbert

Re: Wymiana silnika 2.0T 165KM na 1.9t4 [V40 2.0T 165KM 00r]

Post autor: bubus999 » 22 sty 2019, o 12:13

Tak, mam zmienną fazę rozrządu i właśnie tego się boję, że z tym może być problem przy swapie na 1.9t4 :( na szczęście posiadam założoną sekwencję na 250hp. Ogólnie polecacie bawić się w to 1.9t4 czy jednak szukać 2.0t4? Nie ukrywam, że kusi mnie bardziej ta pierwsza jednostka przez wzgląd na jej trwałość, a i w zakupie jest bardziej dostępna i tańsza od 2.0t4. Ogólnie z tego co rozumiem największe problemy mogą być z elektryką i ew. rozrząem, tak? Mechanicznie powinno raczej wszystko współgrać?

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [V40 2.0T 165KM 00r] Wymiana silnika 2.0T 165KM na 1.9t4

Post autor: RIPPER » 23 sty 2019, o 00:23

zmieniasz sam blok silnika Podbij do Novika on zrobił hybrydę jeśli dobrze myślę to można by też na dół od 1.9 T4 wsadzić głowice od polifta ale czy to ma sens to nie wydaje mi się zmienna faza poprawia Nm o ok 500 rpm to podtrzymuje moment obrotowy patrząc na wykresy T4 przed i po lift inaczej to wygląda przy wałkach N,a

jak chcesz podnosić moc to i przedliftowe 2.0 jest mocniejsze
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”