[V70 2.3 T5 ] Walnięta uszczelka głowicy ?

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Garbaty75
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 27 lis 2018, o 20:57
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: MALBORK
imię: Pawel

[V70 2.3 T5 ] Walnięta uszczelka głowicy ?

Post autor: Garbaty75 » 16 kwie 2019, o 20:24

Hej!
Piszę tu bo to chyba odpowiednie miejsce w dość pilnej, nieplanowanej sprawie. Od dłuższego czasu wypatruję zdrowej V70 2.3 T5 II dla ojca w automacie koniecznie (!). Już trochę mam dosyć tego psychicznie - szukanie, eliminowanie, potem wyjazd i rozczarowanie i tak do bólu. Trafił się na dniach Łosiu podobno w dobrej kondycji, niezłej cenie, ale daleko i z jednym ważnym problemem - mianowicie mechanik po wielu testach stwierdził problem z uszczelką pod głowicą. Olej nie trafia do układu chłodzenia, płyn nie trafia do oleju, ale co jakiś czas potrafi wyświetlić alarm poziomu płynu. Temperatura nigdy nie poszła ponad normę, nawiewy sprawdzane ciepłe w tych sytuacjach. Zakładając uczciwość użytkownika (nie handlarza), bez pałowania można tym autem nawet wracać na kołach ponad 300km, ale dlatego Tu piszę. Co możecie doradzić poza lawetą na dojazd? Wiedza na powyższe tematy bardzo mile widziana)
Pozdrawiam,
Garbaty

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: Zakup V70 2.3 T5 walnięta uszczelka głowicy - prośba o

Post autor: lebek89 » 16 kwie 2019, o 21:43

Może nie koniecznie jest to uszczelka pod głowicą, płyn może uciekać też w innych miejscach. Test na CO2 był robiony?
Węże od chłodnicy nabite na rozgrzanym aucie ?
Przy takich przypadłościach może być różnie w trasie, można zrobić 2tys km, a można i 100km i zacznie się grzać albo straci kompresję, loteria.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: Zakup V70 2.3 T5 walnięta uszczelka głowicy - prośba o

Post autor: Borysław » 16 kwie 2019, o 21:57

Nie ma się też co sugerować twardymi wężami chłodnicy,bo tam to jest całkiem normalne :)
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
Garbaty75
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 27 lis 2018, o 20:57
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: MALBORK
imię: Pawel

Re: Zakup V70 2.3 T5 walnięta uszczelka głowicy - prośba o

Post autor: Garbaty75 » 16 kwie 2019, o 22:01

Właśnie węże tylko czasem są twarde. A w razie wu - czy sądzicie, że planowanie głowicy jest konieczne nawet w sytuacji kiedy nie dostała temperatury ponad miarę?

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: Zakup V70 2.3 T5 walnięta uszczelka głowicy - prośba o

Post autor: turboni » 16 kwie 2019, o 22:15

Zawsze po zdejęciu głowicy trzeba ją planować przed założeniem.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: Zakup V70 2.3 T5 walnięta uszczelka głowicy - prośba o

Post autor: Borysław » 16 kwie 2019, o 22:34

Nie zawsze.Jeżeli nie ma odchyłów i jest prosta, wystarczy ją zabielić :)
We Wrocławiu,planowanie to koszt 50 zł więc niema bólu.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
Garbaty75
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 27 lis 2018, o 20:57
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: MALBORK
imię: Pawel

Re: Zakup V70 2.3 T5 walnięta uszczelka głowicy - prośba o

Post autor: Garbaty75 » 17 kwie 2019, o 17:30

Dzięki za opinie. Reasumując - jak reszta będzie ok, to można brać rozumiem, to nie jakaś tragedia.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: Zakup V70 2.3 T5 walnięta uszczelka głowicy - prośba o

Post autor: Yaro » 17 kwie 2019, o 18:57

Nie napisałeś czy auto ma lpg. Jeżeli tak to wiadomo co się dzieje z górą przy źle założonej i wysterowanej instalacji. Wtedy remont głowicy liczy się w tysiącach. Sam w trakcie poszukiwań XC70 (silniki te same co v70) trafiłem na taką z upaloną głowicą(padnięta kompresja na jednym cylindrze) Telefon do znajomego wyleczył mnie z tego egzemplarza. 5 cylindrów 20 zaworów to koszt rzędu 2500-3000 żeby to ogarnąć w 100%, bo jak robić to całość nie tylko tam gdzie go już zabolało.
Co do wyświetlania komunikatu. Proponuję sprawdzić czujnik w zbiorniczku wyrównawczym. Często świrują i wywala błąd ukłądu chłodzenia. Żeby to sprawdzić wystarczy wziąć komputer i sprawdzić fizyczną temp. na silniku, Bo ta idzie z innego czujnika.

A i edit mały:
Borysław nie ma bata. Po każdym zdjęciu czapki bezwzględnie trzeba ją poddać planowaniu. Nawet gdyby teoretycznie była prosta w niczym to nie zaszkodzi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Garbaty75
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 27 lis 2018, o 20:57
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: MALBORK
imię: Pawel

Re: Zakup V70 2.3 T5 walnięta uszczelka głowicy - prośba o

Post autor: Garbaty75 » 17 kwie 2019, o 22:45

Fakt, nie napisałem - ma lpg 2 letnią.

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: Zakup V70 2.3 T5 walnięta uszczelka głowicy - prośba o

Post autor: savage » 23 kwie 2019, o 09:37

Sama uszczelka to pikuś. Prawda jest taka, że uszczelka bez powodu nie pada zawsze jest jakaś przyczyna. Oby nię pęknięta tuleja od jazdy z niewystrojonym lpg na wysokim AFR. Może się okazać, że dodatkowo był chip i wszystko składa się do kupy. Wtedy masz mega problem. Taki słupek jest do zrobienia, ale tanio nie będzie. Możesz mieć mega fart i wyjdzie sam wyciek płynu, ale ten co sprzedaje musialby mieć słabego mechanika i mierną wiedzę. Jeśli to jest kilkaset km to bym odpuścił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”